رولکس چیست ؟

رولکس نوعی از رنگ کنیتکس است که بافت نرم تر و دانه های ریزتری دارد ، رولکس را می توان نوعی کنیتکس دانست چون بافتی مشابه داشته و از نظر مقاومت در یک سطح قرار دارند .

کنیتکس یک نوع رنگ بافت دار است که پرلیت ، میک ، پنیبه نسوز , مواد رنگی با ثبات با رزین های سنتیک جز ترکیبات آن می باشد . کنیتکس و رولکس از انواع بسیار مقاوم در نقاشی ساختمان هستند که از زمان های دور برای اولین بار در کشور های آفریقای جنوبی و برخی از کشورهایی که تابش نور خورشید در آنجا بسیار زیاد بوده مورد استفاده قرار گرفته . رنگ های کنیتکس و رولکس در انواع روغنی ، پلاستیک و اکریلیک تولید شده و با کیفیت ممتاز در حال استفاده است . رنگ های کنیتکس همان طور که در مقالات قبلی گفته شد رنگی بسیار مقاوم و قابل استفاده در تمام نقاط منزل و نمای ساختمان و مکان های پر رفت و آمد مانند راهرو ها – محل های پر تردد مانند هتل ها و رستوران ها و تمام مکان های اداری و تجاری و حتی کارخانجات و … می باشد .

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 
کسانی که قادر به پرداخت مبلغ زیادی برای نقاشی ساختمان نیستند می توانند از انواع کنیتکس بهره ببرند چون این رنگ نیاز به زیر کاری زیادی نداشته و به راحتی درزها و ترک ها و عیوب دیوار را پبوشاند و با صرف هزینه و زمان کمتر می توانید تا سالها از کیفیت و دوام این رنگ استفاده کنید .

با وجود تمام مزایای رنگ کنیتکس و رولکس وقتی بخواهید دیوار را مجدداٌ رنگ آمیزی کنید باید رنگ کنیتکس و رولکس از دیوار جدا شوند که این امر نیاز به صرف زمان و هزینه ی بیشتری دارد .

در زمان نقاشی ساختمان بهتر است به نکاتی خاص توجه فرمایید و رنگ مناسب را انتخاب فرمایید در صورتی که قصد تعویض رنگ در زمان کوتاه دارید بهتر است از رنگ های کنیتکس استفاده نکنید .

نقاشی ساختمان لوکس ایران

 

لینک های مفید:
شرکت نقاشی ساختمان

 

انواع رنگ کنیتکس

  • رنگ کنیتکس روغنی : کنیتکس روغنی کاملاٌ ضد آب بوده و با عنوان کنیتکس نمای ساختمان ، کنیتکس دیوار حیاط و کنیتکس ضد آب شناخته می شود.از مزایای این رنگ می توان به مقاومت آن در برابر باران های اسیدی و عوامل جوی اشاره کرده همچنین این رنگ با طرح برجسته زیبایی نما را دو چندان می کند.از معایب این رنگ می توان به حلال آن اشاره کرد چون حلال این رنگ بنزین است و خطر آتش در هنگام استفاده از آن وجود دارد و همچنین تولید گازهای سمی نیز از عیوب این رنگ است.
  • رنگ کنیتکس پلاستیک : این رنگ ضد آب نبوده و برای نمای ساختمان مناسب نیست .از رنگ اکریلیک پلاستیک در داخل ساختمان و نقاطی که رطوبت کمی دارند استفاده می شود.حلال این رنگ آب بوده و به همین دلیل سرعت خشک شدن رنگ بالا است.
  • رنگ کنیتکس اکریلیک : این رنگ ضد آب بوده و حلال آن آب است و سرعت خشک شدن بالایی دارد.از رنگ کنیتکس اکریلیک در رنگ آمیزی نمای ساختمان و داخل ساختمان، استفاده می شود.

انواع بافت کنیتکس

کنیتکس در سه بافت متفاوت تولید می شود که جلوه ها و زیبایی های متنوعی ایجاد می کنند.

  • کنیتکس بافت درشت : کنیتکس بافت درشت برای دیوارهایی که سطح یکدست ندارند مناسب بوده و می تواند برا»دگی و تورفتگی سطح را کاملاٌ پوشش دهد.
  • کنیتکس بافت متوسط : بافتی مابین کنیتکس بافت درشت و بافت ریز دارد.
  • کنیتکس بافت ریز : این کنیتکس بافتی بسیار ریز و لطیف داشته و تغییر چندانی در سطح ایجاد نمی کند.

مزایای رنگ کنیتکس

  • رنگ کنیتکس به سادگی و به سرعت پوشش دهی بسیار خوبی ایجاد می کند.
  • رنگ کنیتکس عمر مفید طولانی در حدود 10 تا 15 سال داشته و لایه لایه و پوسته پوسته نمی شود.
  • مقاومت بالا در برابر تابش ماوراء بنفش نور خورشید که مانع پایین آمدن کیفیت و پوسته شدن کنیتکس نمی شود.
  • پوشش کنیتکس عیوب سطح را به خوبی پوشش می دهد.
  • رنگ کنیتکس قابل اجرا بر روی سطوح فلزی بوده و به خوبی از سطح فلزی محافظت می کند.
  • کنیتکس بافتی انعطاف پذیر ،چسبنده و مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارد.
  • رنگ کنیتکس با ترکیبات و بافت بی نظیر خود موجب کاهش رطوبت شده و از زوال در اثر خوردگی و سایش سطوحی مانند دیوار ها و لوله ها و … جلوگیری می کند
  • از مزیت های دیگر این رنگ این است که در استفاده از کنیتکس نیاز به گچکاری نیست .

 

معایب رنگ کنیتکس

  • تابش مستقیم و شدید نور خورشید کیفیت کنیتکس را پایین می آورد پس برای شهرهایی با آب و هوای بسیار گرم مناسب نیست.
  • حلال کنیتکس روغنی مناسب برای نما ،بنزین است که خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

 

 

چگونه رنگ کنیتکس را تمیز کنیم ؟

این رنگ ضد آب است پس می توان آن را با آب به راحتی شستشو داد و استفاده از صابون و برس دانه ریز کار را آسان تر کرده و مانعی ندارد.

در تمیز کردن کنیتکس نیاز نیست با شدت روی سطح فرچه کشیده شود و سطح فقط با فرچه ی نرمی به سادگی تمیز می شود.