تفاوت رنگهای اکریلیک و پلاستیک و روغنی

  • رنگ پلاستیک
  • رنگ روغنی
  • رنگ روغنی

خصوصیات و تفاوت رنگهای اکریلیک و پلاستیک و روغنی

رنگ پلاستیک: رنگ پلاستیک یکی از انواع رنگ های حلال آب در نقاشی ساختمان است ،  رنگ های حلال آب بی بو هستند و سرعت خشک شدن بسیار زیادی در خشک شدن دارند . رنگ پلاستیک به خاطر ابن که قابل شست و شو نیست اغلب روی سقف ها کار میشود ،  رنگ پلاستیک چند نمونه دارد رنگ پلاستیک مات رنگ نیم  پلاستیک و رنگ تمام پلاستیک . در میان رنگ ها رنگ پلاستیک از نظر قیمت ارزان تر از رنگ های دیگر است و از نظر مهندسی بهتر است رنگ پلاستیک فقط روی سقف کار شود و دلیل آن این  است که به عنوان مثال اگر روی سقف رنگ روغنی کار شود باعث میشود محیط خانه مرطوب بشود .

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

 

رنگ روغنی : رنگ روغنی یکی از مقاوم ترین رنگ ها  در نقاشی ساختمان برای اجرای کار بر روی دیوار های داخل و راه رو ها و راه پله ها مجتمع و نما های خارحی ساختمان و….. است رنگ روغنی یک از رنگ های بسیار مقاوم و قابل شستو شو است و یکی از بهترین رنگ ها از نظر کیفیت و قیمت برای دیوار های خانه است . انواع رنگ های روغنی ( براق : نیم براق : و مات است ).

رنگ اکرلیک: رنگ اکریلیک رنگی است که حلال آب بوده و قابل شست و شو در نقاشی ساختمان  است و بی بو میباشد  و خیلی سریع خشک میشود به دلیل این کارایی های خوبی که رنگ اکریلیک دارد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد رنگ های اکرلیک مانند جوتن بسیار دید زیبایی دارند و و بسیاری از مشتری ها به دلیل کیفیت و سرعت کاری بالا ، رنگ اکرلیک را انتخاب میکنند . در اداره ها و مکان های عمومی و…….. استفاده از رنگ اکریلیک بسیار مناسب تر است