مراحل انجام نقاشی ساختمان برای انجام نقاشی ساختمان باید ترتیب کار به درستی انجام شود تا در آخر کاری کاملاً با کیفیت داشته باشیم و عمر و دوام کار بیشتر شود چون انجام درست هر یک از مراحل به کیفیت کار می افزاید .

لوازم مورد نیاز در انجام نقاشی ساختمان

  1. رنگ انتخابی
  2. تیغ و کارت
  3. غلطک روغنی یا پلاستیک بسته به رنگ انتخابی و دسته غلطک برای رنگ آمیزی دیوار های خارج از دست رس
  4. بتونه مخصوص رنگ انتخابی
  5. مسباده
  6. یردیان برای دسترسی به لبه های دیوار
  7. سینی غلطک
  8. روغنی بتونه
  9. روغن زیر کار
  10. تینل در صورت نیاز
  11. ظرف مناسب برای درست کردن غلظت و ترکیب رنگ
  12. مل

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

مراحل انجام نقاشی ساختمان

در انجام نقاشی ساختمان اولین کار انجام زیر کاری است دیوار باید کالاً ترمیم شود و عیوب آن برطرف شود اگر کوچکتری ناصافی یا ترکی در دیوار باقی بماند یا کار نهایی زیبا نخواهد بود و یا دیوار خیلی زود ترک خورده و یا رنگ پوسته پوسته می شود .

برای شروع کار ترک های دیوار را پیدا کرده و آنها را به کمک تیغ و کارتک باز می کنیم سپس ترک ها را با بتونه کناف کاملاً پر کرده و صبر می کنیم تا خشک شود سپس سطح دیوار را با دقت سمباده می کشیم تا سطح دیوار صاف شود در ادامه با دیگر سطح دیوار را بتونه می کشیم البته این باز از بتونه روغنی استفاده می کنیم قابل به ذکر است که این روش کار در مورد دیوار هایی است که از قبل رنگ خورده هستند و در مورد دیوار های گچی و نوساز باید در ابتدا روغن زیر کار به دیوار زده شود و همچنین در دیوار های بتونی و انواع دیگر کار متفاوت خواهد بود .

 

لینک های مفید:
رنگ آمیزی درب چوبی

 
در ادامه پس از بتونه ی دومی که به دیوار زده شد بار دیگر دیوار سمباده کشیده می شود ، سمباده کشیدن کار بسیار مهم و سختی است اگر می خواهید دیوارتان کاملاً صاف و زیبا در آخر کار خودنمایی کند باید سمباده به طور مرتب در هر مرحله به دیوار کشیده شود پس از پایان این مرحله از کار باید به تعدادی که لازم است رنگ به دیوار زده شود اگر رنگ قدیمی دیوار از رنگ های تیره باشد مسلم است که اگر از رنگ های روشن استفاده شود باید تعداد دست های رنگ بیشتری اجرا شود تا رنگ قبلی کاملاً محو شده و رنگ روشن شما تحت تأثیر رنگ تیره ی قبلی قرار نگرفته و تن تیره به خود نگیرد در اکثر مواقع با انجام سه تا چهار دست رنگ کار به اتمام می رسد .

مراحل انجام کار نقاشی ساختمان با انواع رنگ های روغنی – اکریلیک و پلاستیک تقریباً یکی است اما در رنگ هایی مانند بلکا و کنیتکس کمی متفاوت خواهد بود اما در نود درصد کارهای انجام شده انجام زیر کاری بسیار اهمیت دارد .

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت ساختمانی نقاشی لوکس تماس حاصل نمایید و از تخفیفات ویژه و ضمانت اجرایی این شرکت بهره مند شوید .