مولتی کالر چیست ؟

مولتی کالر در نقاشی ساختمان

مولتی کالر در نقاشی ساختمان مولتی کالر نوعی از دیوار پوش ها هستند که از رشته ای رنگی دررنگ اصلی تشکیل شده است این رشته ها در چند رنگ در رنگ زمینه  ترکیب می شوند یک رنگ کلی در زمینه و مقداری رشته های رنگا رنگ در داخل آن موجب شده تا طیف پر فروشی از رنگ ها را تشکیل دهند .

مولتی کالر در نقاشی ساختمان رنگ های مولتی کالر در نقاشی ساختمان چون  از دیوار پوش های نسبتاً جدید هستندو رنگ های متنوع دارند توانسته اند در سالهای اخیر از رنگ های مورد استفاده در خیلی از نقاط منازل و دیگر مکان ها باشند

مولتی کالر در نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 
مولتی کالر

رنگ آمیزی ساختمان با انواع رنگ مولتی کالر

رنگ های مولتی کالر از نظر اجرا کاملاً با دیگر رنگ ها متفاوت هستند و نمی توان این رنگ ها را با قلمو و غلطک اجرا کرد رنگ های مولتی کالر را باید با پمپ ها اجرا کرد .

برای انجام زیر کاری می توانید مانند نقاشی عمومی در تمام رنگ ها اقدام کرده و پس از زیر کاری های مرسوم مانند سمباده کشی و بتونه کاری برای انجام رنگ اصلی که مولتی کالر است به کمک پمپ و پیستوله رنگ ها را به دیوار بپاشید .

البته قبل از انجام رنگ اصلی باید به سطح پرایمر یا رنگ پلاستیک یا اکرولیک بزنید تا مقاومت و کیفیت رنگ مولتی کالر افزایش یابد .

مولتی کالر در نقاشی ساختمان

مولتی کالر

انواع کاربرد های رنگ مولتی کالر

مولتی کالر در نقاشی ساختمان این رنگ بیشتر در مکان های اداری و تجاری و عمومی و تمامی مکان های پر جمعیت و منازل قابل اجرا است این رنگ ها از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردارند اما از نظر مقاومت در برابر آب ، ضد آب نیستند حتی نمونه های بسیار با کیفیت مولتی کالر ها هم نمی تواند در برابر آب مقاومت جالبی از خود نشان دهد اما قابل توجه است که این رنگ ها به علت جذب نکردن گردو غبار در مدت زمان طولانی کثیف می شوند به همین علت در مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند .

مشتریانی که طالب این رنگ است از تنوع رنگی این رنگ استقبال می کنند و در برخی از نقاط منزل به خاطر جلوه بخشی متفاوت از دیگر نقاط خانه ار این رنگ ها استفاده می کنند .

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 
 

مزایای رنگ های مولتی کالر

  • مقاومت این رنگ ها در برابر آب بسیار کم است اما شما می توانید با انجام برخی از کارهای زیر سازی مقاومت مولتی کالر را افزایش دهید برای مثال استفاده از رنگ پلاستیک مقاومت این رنگ را پایین و رنگ های روغنی و پرایمر مقاومت آن را در برابر آب تا حدودی بالا می برد .
  • رنگ های مولتی کالر نیاز به حلال ندارند و کاملاٌ آماده به فروش می رسند بدین صورت که فقط کافیست گالن این رنگ ها را به پمپ یا پیستوله متصل و کار رنگ آمیزی را آغاز کنید و مانند رنگ های دیگر نیاز نیست غلظت رنگ را تنظیم کنید .
  • رنگ های مولتی کالر بوی نامطبوع نداشته و بوی استشمام شده از این رنگ بسیار اندک است یکی از علت های این عمر استفاده نکردن از حلال هایی مانند تینر است .
  • رنگ های مولتی کالر همان طور که در بالا گفته شد از تنوع بسیار در رنگ ها برخوردار هستند و با رگه های رنگی مختلف به زیبایی در دکوراسیون مورد نظر تان خودنمایی می کنند .
  • رنگ های مولتی کالر از انواع رنگ های مات بوده و به همین علت می توانند معایب دیوار همچون موج ها را پوشش داده و دیواری بی نقص برایتان ایجاد کنند .
  • رنگ های مولتی کالر ضد آلرژی بوده و گردو غبار را به خود جذب نمی کنند و این خصوصیت موجب شده این رنگ ها در نقاط پر رفت و آمد و مکان های اداری و تجاری مورد توجه قرار گیرد .
  • رنگ های مولتی کالر به علت ویژگی های خاصی که در الیاف آن موجود است به سرعت خشک می شوند و چون با پمپ این رنگ ها اجرا می شود شما می توانید در زمان بسیار کمی دیوار خود را رنگ آمیزی کنید .
  • این رنگ قابل اجرا بر روی سطوح گچی و سیمانی است و می تواند کاملاٌ دیوار را بپوشاند .
  • مقاومت این رنگ در برابر اشعه ها و نور خورشید بسیار بالا بوده و در اثر تابش نور خورشید کیفیت خود را از دست نمی دهند .

معایب رنگ های مولتی کالر

  • رنگ های مولتی کالر در صورت آسیب دیدن قابل ترمیم نیستند البته قابل ذکر است این رنگ ها به آسانی آسیب نمی بینند .
  • در صورتی که قصد تعویض رنگ دیوار را داشته باشید چون رنگ های مولتی کالر ضخیم و زبر هستند باید دیوار کاملاً صاف شود و این کار هزینه و زمان بر خواهد بود .
  • رنگ های مولتی کالر گفتیم که از سرعت اجرایی بالایی برخوردارند اما این سرعت بالا مخصوص استادکاران خبره بوده و شما نمی توانید آن را اجرا نمایید .
  • کار قیمت گذاری برای رنگ های مولتی کالر برای اجرا سخت است چون هر رنگ مولتی کالر با احتصاب زیر کاری خاصی که ممکن است پلاستیک – اکرولیک یا پرایمر باشد باید مورد ارزیابی قیمت قرار گیرد

مولتی کالر در نقاشی ساختمان

مولتی کالر قابل شستشو و غیر قابل شستشو

مولتی کالر در نقاشی ساختمان در حال کلی همان طور که گفتیم مولتی کالر ها رنگ هایی غیر قابل شستشو هستند اما می توان با اجرای زیر کاری با دوام و مقاوم در برابر آب تا حدود زیادی این رنگ را قابل شستشو کرد از بهترین زیر کاری های مخصوص رنگ های مولتی کالر می توان به اکرولیک اشاره کرد که البته باز هم میزان مقاومت این رنگ را به طور چشم گیری در برابر آب بالا نمی برد .

نکته ی بسیار با اهمیت در رابطه با رنگ مولتی کالر این است که اگر رنگی ضد آب می خواهید تحت تأثیر تبلیغات اشخاص سود جو قرار نگیرید و از این رنگ استفاده نکنید انواع رنگ های ضد آب مانند رنگ روغنی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند

مولتی کالر در نقاشی ساختمان

مولتی کالر

مولتی کالر در نقاشی ساختمان برای اطلاعات بیشتر با ماتماس بگیرید