بلکا چیست ؟

نقاشی ساختمان با بلکا طرحی بسیار جذاب است .بلکا پوششی سلولزی با الیاف طبیعی پنبه که توسط دستگاه در ابعاد بسیار کوچک خرد شده و چسب پودری و افزودنی های تزئینی مثل سنگ میکا و … به آن افزوده می شود . بلکا در دو نوع ،الیاف پنبه ای با رنگ کدر و الیاف ابریشمی با رنگی درخشان با تنوع طرحی فراوان که حتی خود شما نیز می توانید با سلیقه ی خود با ترکیب چند طرحی خلاقانه و مخصوص به خود را داشته باشید .

بلکا پوششی عایق در برابر صوت ، حرارت و برودت است و بسیار مناسب بخصوص در نقاط سرد سیری می باشد و در نقاط شلوغ شهر تا حدودی می تواند عایق صدا باشد و شما را از صدا های مزاحم خلاص کند .

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

بلکا را می توان در سقف و دیوارهای منزل و محل کار به کار گرفت و برای زبیایی بیشتر بلکا می توانید بلکای ابریشمی را با بلکا رومالین مخلوط کرده و کالکشنی زیبا ساخت .

نقاشی ساختمان با بلکا

امروزه استفاده از رنگ های خلاقانه و مواد سلولوزی و طرح دار در نقاشی ساختمان حرف اول را می زند و این مواد توانسته اند به خوبی جای کاغذ دیواری را در دکوراسیون منزل بگیرند اگر شما با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید و ترکیب درستی از رنگ های گرم و سرد را انتخاب کنید در پوشش های سلولوزی که ترکیب بندی زیبایی از رنگ ها دارند می توانید دکوراسیونی خلاقانه با نقاشی ساختمان با بلکا داشته باشید .

نقاشی ساختمان با بلکا

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

آموزش نقاشی ساختمان با پوشش سلولوزی بلکا

انواع بلکاها از پوشش های مدرن در نقاشی ساختمان است که در نقاشی ساختمان با بلکا نیاز به زیر سازی نیست و شما به سادگی می توانید با مخلوط کردن بلکا با مقدار مشخصی آب خمیری نرم درست کرده و پس از اینکه به خوبی آن را مخلوط کرده و کمی به آن استراحت دادید تا کاملاً چسبنده شود سپس می توانید این مخلوط را با ابزار مخصوص رومالین در لایه ای دو میلی به تمام سطح دیوار بمالید دقت کنید که لایه ی شما در تمام نقاط در یک قطر باشد و تا هنگام خشک شدن نباید آن را لمس کرد .

خمیر آماده شده ی را می توان تا 24 ساعت مورد استفاده قرار داد اما بیشتر از این زمان موجب کاهش کیفیت بلکا خواهد شد .

 

 

نقاشی ساختمان با بلکا

معایب نقاشی ساختمان با بلکا

  • قابل شست و شو نیست .
  •  در مقابل حریق یه سرعت می سوزد
  • پس از اجرا اگر بخواهید رنگ دیوار را عوض کنید باید از یک استادکار در از بین بردن بلکای روی دیوار کمک بگیرید و کاری وقت گیر و سخت است .
  • در نقاشی ساختمان با بلکا نمی توان این ماده را بر روی رنگ های روغنی براق استفاده کرد چون شوره کرده و میریزد .
  • این مواد را نمی توان تمیز کرد چون مقاومتی در برابر آب ندارد و پس از برخورد آب حالت خمیری به خود می گیرد و حالت خود را از دست می دهد البته با مقدار زیاد آب این اتفاق می افتد که فقط کافیست اجازه دهید بلکای روی دیواری روی دیوار خشک شود .

مزایای نقاشی ساختمان با بلکا

  • در نقاشی ساختمان با بلکا چون نیاز به زیر کاری که می تواند تا چند روز زمان ببرد ندارد از سرعت اجرایی بالایی برخوردار است .
  • در صورت صدمه دیدن بلکا فقط کافیست مقداری از بلکا را داشته باشید و به سادگی پس از خیس کردن و آماده کردن خمیری نرم از بلکا نقاط صدمه دیده را پر کنید .
  • چون بلکا عایق حرارتی است در حفظ منابع طیبعی و صرفه جویی در مصرف گاز بخصوص در نقاط سردسیر کمک شایانی می کند .
  • در نقاشی ساختمان با بلکا گویی پتویی بر روی دیوار کشیده شده است که با نرمی خود هم می تواند ضربه گیر خوبی باشد و هم از آسیب به دیوار در هنگان برخورد اشیاء جلوگیری کند .
  • بلکا رنگی طبیعی و دوستدار طبیعت بوده و باعث آلودگی در جو نمی شود .
  • با اینکه این ماده رنگی قابل شست و شو نیست اما به راحتی گردوغبار را به خود جذب نمی کند و به راحتی کثیف و لک نمی شود و می تواند با مدت طولانی از ریبایی آن بهره برد .

قیمت بلکا با اجرای آن (قیمت سال 1400)

بلکا در بسته های 5 و 10 کیلویی به قیمت 45000 تومان به فروش می رسد .

هر بسته بلکای 10 کیلویی برای اجرا در یک اتاق 9 متری کافیست .

اجرای در هر متر مربع 4500 تومان محاسبه می شود .

گروه ساختمانی نقاشی لوکس با استادکارانی مجرب رنگ آمیزی ساختمان با این مواد را در زمانی کوتاه با قیمتی مناسب را برای شما اجرا می کنند .