اگر می خواهید با هزینه ی کم نقاشی ساختمان زیبایی داشته باشید

آموزش نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان سالیان درازی است که به عنوان برترین و ارزان ترین دیوار پوش مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر افراد رنگ آمیزی ساختمان را به هر نوع دیوار پوش دیگر ترجیح می دهند در گذشته نقاشی ساختمان فقط به اجرای یک رنگ آمیزی ساده خلاصه می شد اما امروزه با تولید مواد مختلف و سبک های متننوع رنگ آمیزی ساختمان با تحولی بی نظیر روبرو بوده و رنگ آمیزی ساختمان را به هنری زیبا تبدیل کرده است .

در این مقاله به سعی کرده ایم در جهت کاهش هزینه برای مشتریان تا حد امکان نقاشی ساختمان را به شما آموزش دهیم در ادامه با ما باشید :

آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

قدم اول در رنگ آمیزی

آموزش نقاشی ساختمان اگر قصد رنگ آمیزی منزلتان را دارید و نمی توانید هزینه ی نقاشی ساختمان را بپردازید در قدم اول مشخص کنید چه مدت زمانی برای نقاشی برای مثال اتاقتان را دارید اگر زمان کوتاهی دارید بهتر است از انواع رنگ های پلاستیک یا اکریلیک که از سرعت خشک  شدن بالا یی برخوردارند استفاده کنید ولی اگر زمان طولانی را می توانید به نقاشی اتاقتان اختصاص دهید می توانید از انواع رنگ های روغنی و دیگر رنگ ها که بسیار زمان بر هستند استفاده نمایید .

مشخصات کلی رنگ ها به شرح زیر است :

رنگ روغنی از انواع رنگ های قابل شستشو و با حلال بنزین و تینر بوده و در سه نوع مات – نیمه مات و براق موجود هستند همان طور که از نامشان پیداست میزان براقیت و کدر بودن رنگ این سه دسته را تشکیل می دهد استفاده از رنگ مات و نیمه مات راحت تر از رنگ های براق است

رنگ پلاستیک از انواع رنگ های نسبتاً ارزان قیمت بوده و حلال آن آب است انواع تمام پلاستیک این رنگ ها از قیمت بالاتری برخوردار بوده و کیفیت بهتری دارند .

رنگ های اکریلیک از رنگ های بدون بو ضد آب و حلال آنها آب است و انواع درجه یک آنها بسیار با کیفیت بوده اما از نظر قیمت بسیار گرانقیمت هستند اما از نظر سرعت خشک شدن نسبت به رنگ روغنی بسیار سریع تر خشک می شوند .

پیشنهاد ما برای کسانی که برای اولین بار کار نقاشی ساختمان را انجام می دهند رنگ آمیزی با رنگ های ارزان قیمت پلاستیک است در رنگ آمیزی سقف نیز بهترین انتخاب رنگ پلاستیک است .

آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان

دومین قدم در رنگ آمیزی

حال که جنس رنگ مورد نظر را انتخاب کرده اید وقت آن رسیده تا رنگ را نتخاب کنید بله جنس رنگ مهم است اما انتخاب رنگ نیز مهم است رنگ های تیره و تند در نگاه اول بسیار وسوسه انگیز هستند اما انتخاب عجولانه برایتان دردسر ساز خواهد بود چون رنگ باید با ابعاد اتاق و رنگ لوازم اتاق نیز همخوانی داشته باشد اگر شما اتاقی کوچک را رنگ آمیزی می کنید بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا محیط بزرگ تر از ابعاد واقعی به نظر برسد و اگر اتاقتان بزرگ و نور گیر است رنگ آمیزی با رنگ های تیره دوستداشتنی خواهد بود .

آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان

 

سومین قدم در رنگ آمیزی

خالی کردن اتاق از لوازم در این مرحله باید انجام شود سپس صفحه های روی کلید و پریز و فیوز و هر چیزی که به دیوار نصب است از دیوار جدا کنید اگر در سقف خانه لوستر وصل است حتماٌ در صورتی که قصد رنگ آمیزی سقف را هم دارید از سقف جدا کنید لوازمی که امکان جدا کردن از دیوار و سقف را ندارند با پلاستیک و چسب بپوشانید .

کف اتاق را با مشماهای بزرگ یا پارچه های ضد آب بپوشانید تا کف اتاق کثیف نشود چون تمیز کردن کف برایتان سخت و در برخی موارد غیر ممکن خواهد بود .همچنین قرنیز ها را هم با چسب و کاردک حتماً کاملاً عایق کنید .

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان

 

 

شروع رنگ آمیزی قدم بعدی خواهد بود

آموزش نقاشی ساختمان اگر دیوار ها کاملاً تمیز و بدون عیوب باشد می توان با یک سمباده کاری کار رنگ آمیزی را شروع کرد اما اگر دیوار عیوبی داشته باشد باید قبل از هر کاری بتونه کاری انجام شود و سپس سمباده کشی کنید باید ذرات کاملاً از دیوار تمیز شود تا در هنگام رنگ آمیزی ذرات ،کیفیت رنگ شما را خراب نکند سپس می توانید برای مقاوم تر شدن رنگ نهاییتان از پرایمر استفاده کنید پرایمر مانع از انتقال رطوبت به رنگ و مقاومت و ماندگاری رنگ می شود .

برای بالا بردن کیفیت رنگ دیوار بهتر است از غلطک استفاده کنید چون رنگ آمیزی با قلمو بسیار سخت بوده و نیاز به تجربه دارد تا رد قلمو در سطح رنگ باقی نماند .و فقط از قلمو در گوشه های دیوار استفاده کنید .

 

در انتخاب غلطک مناسب به چند مورد توجه فرمایید غلطک بزرگ انتخاب نکنید چون رنگ ها به اطراف خواهد پاشید و همچنین جنس غلطک باید خوب باشد تا رنگ را به اندازه ی کافی به خود جذب کند و پرز نداده و کرک پارچه روی دیوار نچسبد .

برای مثال برای انجام رنگ هایی مانند لاتکس و اکریلیک بهتر است از غلطکی از جنس نایلون و پلی استر استفاده کنید و برای رنگ روغنی بهتر است از غلطک با جنس پارچه های طبیعی انتخاب و کار را انجام دهید در غلطک های پارچه ای اگر پرز یا کرک به غلطک یا دیوار چسبیده باشد جذب پارچه شده و رنگ دیوار را خراب نمی کند .

آموزش نقاشی ساختمان انتخاب قلمو نیز باید با دقت انجام شود اگر شما از یک فروشگاه رنگ قلمو بخواهید حتماً از شما خواهد پرسید قلمو برای رنگ روغنی یا پلاستیک قلمو های رنگ های با حلال نفت و بنزین و تینر با قلمو های حلال آب کاملا ً از نظر جنس متفاوت هستند و فقط کافیست از فروشنده راهنمایی بخواهید و فراموش نکنید که استفاده از قلمو نیز مانند غلطک بهتر است از سایز کوچک باشد تا برایتان قابل کنترل تر باشد .

آموزش نقاشی ساختمان

چگونه قلمو را در دست بگیریم ؟

آموزش نقاشی ساختمان روش درست گرفتن قلمو در دست به صورت مداد است تا رد قلمو باقی نمانده و رنگی یکدست و زیبا داشته باشید .

بدین ترتیب رنگ آمیزی شما به پایان می رسد

در ذیل به برخی سوالات متداول شما پاسخ می گوییم :

1-رنگ آمیزی بهتر است از کجا شروع شود ؟

رنگ آمیزی دیوار ها بهتر است از بالای دیوار آغاز شود

2-برای خشک شدن سریع تر رنگ چه کنیم ؟

در فصل سرما بهتر است شومینه ها را روشن بگذارید و در فصل گرما بهتر است درب ها و پنجره ها را باز بگذارید .

3-آیا تمام مراحل رنگ می تواند در زمان کوتاه پشت سر هم انجام شود ؟

خیر باید بعد از هر مرحله رنگ آمیزی و حتی بتونه کاری تا خشک شدن کامل رنگ و بتونه صبر کنید تا کیفیت رنگ نهایی به بهترین شکل باشد .

4-چه کنیم تا رنگ در برخی نقاط سرازیر نشود ؟

اگر رنگ اضافی قلمو و غلطک را بگیرید این اتفاق رخ نمی دهد .

5-بوی رنگ به شدت آزار دهنده است باید چه کنیم ؟

می توانید از ماسک های مخصوص که نقاشان ساختمان استفاده می کنند استفاده کنید .

6-در انتخاب رنگ چرا رنگ براق کمتر مورد استفاده است ؟

چون رنگ های براق انعکاس بالایی از نور داشته و اگر دیوار شما معایبی مانند معایب موج در گچکاری وجود داشته باشد دیوار با رنگ براق مانند آینه ای تماماً موج ها را به نمایش گذاشته و از زیبایی دیوار می کاهد .

7-بهترین رنگ برای سقف چیست و به چه علت ؟

آموزش نقاشی ساختمان انواع رنگ پلاستیک برای سقف بسیار مناسب است چون قیمت بسیار پایین تری نسبت به دیگر رنگ ها داشته و چون سقف در دسترس نیست پس نیازی نیست نگران خراب شدن رنگ باشیم در ضمن رنگ روغنی در سقف موجب تعرق سقف در فصل سرما می شود در حالی که با رنگ پلاستیک چنین مشکلی نخواهید داشت .

آموزش نقاشی ساختمان برای اطلاعات با ما تماس بگیرید