اجرای رنگ روغنی برای نمای داخلی و لیست قیمت اجرا توسط مجریان مجرب گروه نقاشی لوکس با قیمت مناسب در تهران و حومه
یکی از رنگ های بسیار پرکاربرد و مورد توجه در میان رنگ های ساختمانی انواع رنگ های روغنی هستند این رنگ های جذاب که دومین رنگ ساختمانی تولید شده در دنیای رنگ های ساختمانی هستند.رنگ های روغنی در سه دسته مورد استفاده قرار می گیرند که هر دسته خصوصیاتی ویژه و جذاب مخصوص به خود را دارند .

انواع رنگ روغنی

دستمزد و قیمت نقاشی ساختمان 1400

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1402

 

رنگ روغنی براق

رنگ روغنی براق از مقاوم ترین رنگ های ساختمانی هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند و سطح شیشه ای که پس از خشک شدن ،عایق بندی بی نظیری ایجاد می کند در بالا رفتن عمر ،دوام و زیبایی سطح رنگ شده تأثیر بسزایی دارد.مقاومت بالا در برابر شستشو و رطوبت از دیگر خصوصیات ممتاز این رنگ است و آن را مناسب برای رنگ آمیزی انواع سطوح گچی ، سیمانی ، بتنی  ،فلزی و چوبی می کند.قدرت چسبندگی و پوشانندگی رنگ های روغنی نیز در سطحی بالاتر از دیگر رنگ های ساختمانی قرار دارند.

اجرای رنگ روغنی براق

اجرای رنگ روغنی براق بسیار سخت تر از دیگر رنگ های روغنی است و علت این امر آینه ای  بودن این رنگ است و چون بعد از خشک شدن، نور را منعکس می کنند موجب می شوند تمامی معایب زیرسازی سطح نمایان شود و کوچکترین ایرادات سطح نیز مخفی نمانده و خودنمایی کنند از این رو استفاده از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار ها قابل تأیید نیست چون هم انعکاس نورش آرامش محیط را از بین می برد و هم زیبایی محیط به علت نمایان شدن ایرادات سطح کاسته می شود از این رو از این رنگ برای رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی و فلزی و محیط هایی که بیشتر در معرض رطوبت و کثیفی هستند مانند سقف و دیوارهای آشپزخانه ها و سرویس بهداشتی بیشتر استفاده می شود.

رنگ روغنی مات

رنگ روغنی مات در مقایسه با رنگ روغنی براق از دوام و مقاومت کمتری در برابر شستشو برخوردار است که البته قابل ذکر است با این حال همچنان مقاومت این رنگ در برابر شستشو بیش از رنگ های دیگر است.رنگ مات از رنگ های مورد توجه در رنگ آمیزی انواع سطوح مانند سطوح گچی ، بتنی ، سیمانی ، رنگ شده ، فلزی و چوبی بوده و چون انعکاس نور در این رنگ وجود ندارد استفاده از این رنگ در رنگ آمیزی تمام نقاط ساختمان، در تن رنگ های متنوع، زیبایی بی نظیری را در کنار کیفیت ممتاز ارائه می دهد.

 

لینک های مفید:
رنگ آمیزی ساختمان

 

اجرای رنگ روغنی مات

پوشش دهی و چسبندگی رنگ روغنی مات خوب بوده و چون عیوب زیرسازی و گچ کاری را کاملاٌ می پوشاند زیبایی صدچندان به محیط می بخشد و بسیار مورد پسند استادکاران و مشتریان می باشد و سرعت اجرایی این رنگ بسیار بالاتر از رنگ روغنی براق می باشد.

رنگ روغنی نیمه مات

رنگ های روغنی مات و براق در ترکیب با یکدیگر می توانند رنگی با ویژگی های متفاوت ایجاد کنند که برخی خصوصیات رنگ روغنی براق و برخی خصوصیات رنگ روغنی مات را دارا است و از نظر براقیت نیز بسته به میزان رنگ روغنی  براقی که در رنگ مات مخلوط شده می تواند متفاوت باشد و بسته به سلایق و شرایط محیطی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید رنگی نیمه مات یا نیمه براق تهیه کنید.

رنگ نیمه مات نیز قابل اجرا در هر سطوحی بوده و میزان انعکاس نور آن بسته به میزان رنگ براق، کم است و می توان برای استفاده از قدرت شستشوی بالاتر رنگ های براق با مخلوط کردن آن با رنگ مات میزان کیفیت و دوام رنگ آمیزی سطح را بالا برد.

قیمت اجرای رنگ روغنی

برای تعیین قیمت نقاشی ساختمان باید به چندین عامل توجه کرد اگر زیرساز ساختمان وضع خوبی داشته و قبلاً رنگ شده باشد سرعت اجرای کار بالا رفته و میزان زیرسازی مورد نیاز نیز کاهش می یابد پس قیمت زنگ آمیزی پایین تر خواهد بود. اما اگر زیرساز سطح گچی و یا بسیار خراب باشد مسلماً نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری برای رفع عیوب سطح و زیرسازی دارد پس هزینه نقاشی ساختمان شما افزایش می یابد.

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی بسته به برند رنگ انتخابی و میزان زیرسازی مورد نیاز و برخی دیگر از علل قیمتی در حدود 25 تا 45 هزار تومان در هر متر مربع می باشد .برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت نقاشی ساختمان و استفاده از تخفیفات ویژه این سایت می توانید با کارشناسان این گروه ساختمانی تماس حاصل فرمایید .

رنگ اکریلیکروی رنگ اکریلیک میشه رنگ روغنی زد؟