برخی مواقع رنگ اجرایی روی سطوح تبله کرده و حباب هایی از هوا زیر آن جمع می شود.این برآمدگی های به وجود آمده ظاهری زشت و ناهماهنگ در سطح ایجاد می کنند.ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با علت ایجاد این حباب ها و روش ترمیم آنها گفتگو کنیم.

 

 

علل به وجود آمدن حباب رنگ

  • خشک شدن سریع رنگ می تواند یکی از علل ایجاد حباب رنگ باشد؛وقتی سطح در معرض نور خورشید باشد با اجرای رنگ، چون سطح داغ شده رنگ سریع خشک شده و احتمال ایجاد مشکل حباب رنگ ایجاد می شود.
  • در اجرای مراحل رنگ آمیزی باید مطمئن شوید که بعد از هر مرحله سطح به طور کامل خشک شده چون وجود رطوبت سبب گیر افتادن رطوبت زیر بافت رنگ شده و موجب تبله کردن رنگ خواهد شد.
  • کیفیت پایین رنگ یکی دیگر از علل تبله کردن رنگ است پس باید در انتخاب به کیفیت و برند رنگ نیز توجه شود.
  • اگر مراحل زیرسازی رنگ به درستی اجرا نشود نقایص زیرسازی می تواند علت تبله کردن و بی کیفیتی رنگ باشد.

از بین بردن حباب رنگ

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

چگونه رنگ تبله کرده را ترمیم کنیم؟

برای از بین بردن حباب رنگ باید در ابتدا به علت ایجاد این حباب ها پی ببرید تا با رفع علت بتوانید رنگ آسیب دیده را ترمیم کنید.

همان طور که در بالا گفته شد ممکن است علت حباب رنگ تابش مستقیم نور خورشید در هنگام اجرای رنگ باشد پس باید جلوی تابش مستقیم نور خورشید به سطح گفته شود.

اگر علت حباب رنگ وجود رطوبت در سطح باشد باید رطوبت به طور کامل رفع شده و سطح به خوبی خشک شود احتمال دارد نشتی آب یا فاضلاب موجب رطوبت سطح شده باشد در این صورت باید نشتی به طور کامل رفع شود و اگر علت تبله کردن رنگ خشک نشدن کامل زیرسازی سطح باشد باید مدت زمان کافی فرصت دهید تا سطح خشک شود سپس به ترمیم رنگ اقدام کنید.

گفتیم که کیفیت پایین رنگ نیز می تواند علت حباب رنگ باشد پس به خاطر تخفیفی ناچیز رنگ های بی کیفیت را خریداری نکنید و از رنگ های باکیفیت و معتبر استفاده کنید البته می توانید از نقاش ساختمان در این رابطه مشورت بگیرید.

در اجرای هر رنگی باید با توجه به ویژگی ها و نوع رنگ، زیرسازی مناسبی انجام شود برای مثال اگر قصد اجرای رنگ روغنی را دارید باید از بتونه روغنی استفاده کنید ولی متأسفانه برخی برای کاهش هزینه از بتونه پلاستیک استفاده می کنند که این مسئله خود می تواند موجب حباب رنگ شود.

اجرای برخی رنگ ها مانند رنگ اکریلیک که سریع خشک می شود نیاز به مهارت دارد تا رنگ با سرعت اجرا شود پس اگر تجربه کافی ندارید کار را به افراد خبره بسپارید تا هزینه پرداختی شما برای رنگ هدر نرود.

از بین بردن حباب رنگ

روش ترمیم حباب رنگ

برای ترمیم حباب رنگ باید نقطه مورد نظر را به خوبی بتراشید تا اثری از رنگ باقی نماند بعد در صورت لزوم زیرسازی مناسبی انجام داد و سپس با اطمینان از اینکه سطح رطوبت ندارد ،نور خورشید مستقیم روی سطح نمی تابد و کیفیت رنگ مناسب است مجدد کار رنگ آمیزی را انجام دهید البته اگر از زمان اجرای رنگ مدت زمانی گذشته است بهتر است تمامی سطح را رنگ کنید تا مشکلی در سایه روشن رنگ ایجاد نشده و زیبایی رنگ کاهش نیابد.

از بین بردن حباب رنگ

سخن پایانی

شما برای رنگ ساختمانتان هزینه نسبتاً زیادی را پرداخت می کنید و اگر خود بخواهید رنگ را اجرا کنید ممکن است به دلایل پیچیده و یا به دلایلی خیلی ساده کیفیت رنگ اجرایی شما خراب شده و هزینه شما هدر برود پس بهتر است کار را به افراد خبره بسپارید تا رنگ آمیزیی عالی و بی نقص داشته باشید.ولی اگر مشکل مالی داشته و نمی توانید هزینه اجرای رنگ را بپردازید می توانید از رنگ های پلاستیک و ارزان قیمت استفاده کنید که هم ارزان تر هستند و هم اجرای آنها ساده تر است.