پوشش های رزین در نقاشی ساختمان چیست ؟

رزین ، سیلر ، کیلر و انواع نگهدارنده ها و محافظ ها ،  در زیبایی و مقاومت

زیبایی  :  رزین ها بیشتر برای براق کردن استفاده میشوند رزین ها را میتوان هم بر روی سنگ ها مانند سنگ آنتیک و چوب ها مانند درب های چوبی اتاق و حتی بر روی بعضی از رنگ های اکریلیک و پلاستیک و بر روی پتینه های انجام شده برای زیبایی و… سیلر ها هم برای شفاف سازی استفاده میشوند و البته شیوه کار آنها در سطح های مختلف متفاوت میباشد سیلر ها علاوه بر چیزی که بیشتر مردم نمیدانند خیلی نقش مهمی در زیبایی چوب و سنگ و… دارند

 

لینک های مفید:
اجرای سیلر کیلر (تضمینی)

 

و دلیل آن این است که سیلر سطح را شفاف میکند به عنوان یک مثال کوچک برای نشان دادن کار سیلر شما میتوانید کمی آب بر روی سنگ و یا چوب های خام (رنگ نشده) بریزید و شفافیتی که سیلر ایجاد میکند را مشاهده کنید.کیلر هم ساختاری همچون رزین دارد و براق کننده است اما از رزین ضعیف تر است و بیشتر بر روی چوب کار میشود. اما از یکی از بهترین نگهدارنده ها اگر بخواهیم اسم‌ ببریم چسب نانو است چسب نانو چسب بی رنگ هم دارد و یک عایق در نوع خود بی نظیر است حتی اگر ایزوگام پشت بام سوراخ شده باشد با ریختن چسب نانو در آن میتوان مشکل آن را حل کرد.

مقاومت : بر خلاف چیزی ‌که‌ اغلب مردم در مورد رزین میدانند رزین به همان اندازه که برای زیبایی مهم است برای مقاومت هم مهم است به عنوان مثال بعد از اجرای رزین شما میتوانید سطح را شستو شو دهید و میشود گفت چند برابر رنگ روغنی مقاومت دارد . البته گفتنی است که رزین های مختلفی وجود دارد که در کار های مختلفی استفاده میشود به‌ عنوان مثال رزین های حلال تینر وجود دارد و تینر های حلال آب که در سطح های مختلفی کارایی دارند  . سیلر هم در مقاومت تاثیر زیادی دارد به این دلیل که سیلر اولین مرحله کار است و سطح خام را اصطلاحا سیراب میکند و باعث میشود کیلر و یا رزینی که بعد از سیلر انجام میشود دیگر جذب کار نمیشود و یک لایه روی ‌کار ایجاد میشود  .

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 
کیلر هم تا حدودی مانند رزین است اما درجه پایین تری دارد ، منظور از این‌ درجه پایین تر این است که ساختار آن برای مقاوم کردن و زیبا کردن چوب کافی است …

البته در مورد زیبایی و مقاومت و انواع رزین ، انواع سیلر کیلر و… صحبت های بسیار زیادی میتوان انجام داد ، ما چکیده کوچکی از آنها را برای آگاهی شما بیان کردیم و در ادامه توضیح های بیشتری خواهیم داد .

نقاشی درب چوبی

رنگ آمیزی درب چوبی لابی و اتاق ها

رنگ آمیزی درب چوبی لابی و اتاق ها