رنگ صنعتی از انواع دیگر از رنگ ها و پوشش ها هستند که در صنعت کارکرد گسترده ای داشته و مورد استفاده قرار می گیرند .پس در این مقاله به بررسی برند های رنگ های صنعتی می پردازیم تا شما بیشتر با این رنگ ها آشنا شوید.

رنگ صنعتی چیست؟

رنگ های صنعتی برای محافظت از سطوح بیرونی مورد استفاده قرار گرفته و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند این پوشش ها ضد خراشیدگی و خوردگی بوده و می توانند به خوبی از سطوح پلاستیکی و فلزی محافظت کنند و مانع از تخریب مکانیکی و شیمیایی و محیطی سطوح شوند.

رنگ صنعتی در انواع مایع ، خمیری و پودر تولید شده اند و باید با پخت آنها رنگ جامد ،پلاستیک و یا به حالت چسب تهیه و قابلیت اجرا پیدا کند.این رنگ ها قابلیت اجرا روی سطوح فلزی ، چوب ، پلاستیک و کامپوزیت ، لاستیک ، شیشه ، چرم و … را دارا هستند.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

خدمات فلز

 

انواع رنگ صنعتی و کاربرد آنها

پلی اورتان

این نوع از رنگ های صنعتی پوششی براق و مقاوم داشته و جزو پوشش های مقاوم در برابر خراشیدگی و آسیب های مکانیکی محسوب می شوند.کاربرد این رنگ ها از جمله :نیروگاه های هسته ای و کشتی های بزرگ و …  این رنگ صنعتی در دو نوع پوشش الیفاتیک و معطر تولید و عرضه شده اند.

حلال های رنگ ها

پوشش اپوکسی

پوشش اپوکسی از یک پایه اپوکسی و یک ماده پخت روی آن تشکیل شده است و بسیار مقاوم و بادوام هستند.رنگ های اپوکسی ضخامت نسبتاً بالایی داشته و در برابر هوا و سایش مقاومت خوبی دارند.از خصوصیات بارز دیگر این رنگ ها مقاومت بالای آن در برابر حرارت 1400 درجه فارنهایت است که استفاده از آن را برای سطوحی که در معرض حرارت بسیار بالا قرار دارند مناسب کرده است.

 

 

 

پوشش آلکیدی

کلمه آلکید از کلمات الکل و اسید برگرفته شده است و منشاء رزینی دارد این پوشش در برابر رطوبت مقاوم بوده و براقیت بسیار زیبایی به سطوح می دهد.این پوشش قابلیت اجرا برروی سطوح داخلی و خارجی را داشته و در برابر عوامل سخت جوی نیز مقاوم است.

 

پوشش غنی از روی

پودر روی در ترکیبات پوشش غنی از روی وجود داشته و در انواع آلی و غیر آلی تولید شده اند.انواع پوشش الی در چسب های اپوکسی یا پلی اورتان استفاده می شوند و انواع غیر آلی در چسب های سیکیکات مورد استفاده قرار می گیرند.این نوع از رنگ ها برای محافظت از فولاد مورد استفاده قرار می گیرند.

پوشش آکریلیک

این دسته از پوشش ها آکریلیک در فضای باز قابل اجرا بوده و با پوشش دهی کامل به عنوان آستر قابل اجرا است و همچنین در برابر خوردگی مقاومت خوبی دارد و می تواند انتخابی مناسب باشد.

بهترین نوع رنگ های صنعتی

بهترین نوع رنگ صنعتی چه نوع رنگ هایی هستند؟رنگ های صنعتی از جمله رنگ های با قدرت پوشانندگی بالا هستند که در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند و همچنین متناسب با هدفی که تولید شده اند دوام و استحکام خوبی دارند و در چندین برند در بازار موجود هستند از انواع بهترین رنگ های صنعتی شامل : سیلر اپوکسی – رنگ صنعتی آستر – رنگ رویه پلی یورتان – رنگ هوا خشک – رنگ سوله – رنگ کولتار اپوکسی

مهمترین کاربرد رنگ های صنعتی به علت مقاومت بالایی که در برابر شرایط جوی ، خراشیدگی ، آب ،اصطکاک و نور خورشید دارند در رنگ آمیزی سازه های بتنی و فلزی ، مخازن ، کشتی ها و در خودروسازی است.

انواع رنگ روغنی