شاید پاسخ به این سؤال را اکثر شما بدانید که حلال رنگ پلاستیک چیست ؟ ما در این مقاله در رابطه با نوع حلال رنگ پلاستیک و هر اطلاعاتی که در این رابطه لازم است با شما گفت و گو خواهیم کرد پس ما را همراهی کنید.

رنگ پلاستیک اولین رنگ تولید شده برای رنگ آمیزی ساختمان ها بود که می توانست دکوراسیون خانه ها و مکان های اداری و تجاری و … را تغییری اساسی دهد اما نداشتن عمر و دوام طولانی موجب شد که دیگر رنگ های ساختمانی با کیفیت های بسیار بهتر و مقاومت بالاتر وارد بازار نقاشی ساختمان شوند و بیش از رنگ های پلاستیک مورد استفاده قرار گیرند اما اینکه چه شد که بعد از این همه سال این رنگ به ظاهر بی کیفیت همچنان جزئی جدا نشدنی از رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی ساختمان ها باشند،چیست؟

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

انواع رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک در دو دسته رنگ های نیمه پلاستیک و تمام پلاستیک تولید و عرضه می شود که تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

رنگ نیمه پلاستیک : این رنگ ارزان تر از رنگ تمام پلاستیک بوده و دوام آن در برابر رطوبت بسیار کمتر است اما از نظر پوشانندگی کیفیت خوبی داشته و به خوبی سطح را پوشش می دهد.

رنگ تمام پلاستیک : این رنگ در برابر رطوبت کمی بهتر از رنگ نیمه پلاستیک است اما تبلیغات در رابطه با قابل شستشو بودن آن صحت ندارد و این رنگ در برابر رطوبت کمی بیشتر از رنگ نیمه پلاستیک مقاوم است اما قیمت بالای این رنگ استفاده از آن را  سخت کرده و مشتریان ترجیح می دهند با پولی که برای این رنگ صرف می کنند رنگ های باکیفیت تری خریداری کنند.

حلال رنگ پلاستیک

روی رنگ اکریلیک میشه رنگ روغنی زد؟

ویژگی های رنگ پلاستیک 

  • حلال این رنگ آب است
  • بوی بسیار ملایم دارد که پس از خشک شدن رنگ به طور کامل از بین می رود.
  • سرعت اجرایی بالایی دارد چون به راحتی سطح را پوشش می دهد.
  • پوشش دهی این رنگ بالاست و با دو دست رنگ می توان سطح را به طور کامل پوشش داد.
  • این رنگ گاز سمی تولید نکرده و دوستدار محیط زیست بوده و به محیط زیست آسیب نمی رساند.
  • این رنگ را می توان با هر وسیله ای مانند قلمو ، غلطک ، پمپ و پیستوله اجرا کرد.
  • اجرای ساده این رنگ کمک می کند تا افراد مبتدی نیز بتوانند خود این رنگ را اجرا کنند.
  • استفاده از این رنگ در نقاط دور از دسترس به صرفه است چون سطح کثیف نشده و نیاز به تمیز کردن ندارد پس کیفیت خود را به خوبی حفظ می کند.
  • تنوع رنگ آن زیاد بوده و برخی رنگ ها توسط استادکار نقاش و یا به صورت کامپیوتری تهیه می شوند که انتخاب رنگ را کاری جذاب کرده است.
  • سرعت خشک شدن این رنگ بالاست و می توان بعد از دو ساعت دست بعدی رنگ را اجرا کرد اما برای خشک شدن کامل رنگ یک روز زمان نیاز است.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

معایب رنگ پلاستیک

  • رنگ پلاستیک مقاومتی در برابر رطوبت و آب ندارد پس نمی توان سطح رنگ را که آلوده شده حتی با دستمالی نمناک پاک کرد و اگر چند بار این کار انجام شود به وضوح خواهید دید که پوشش رنگ از روی سطح دیوار  پاک شده است.
  • استفاده از این رنگ در محیط باز که نور خورشید مستقیم می تابد و امکان بارش باران است به هیچ عنوان تأیید نمی شود.
  • از این رنگ نمی توان برای رنگ آمیزی سطوح چوبی و فلزی استفاده کرد چون به هیچ عنوان خاصیت عایق بندی ندارند و به علت وجود آب در ترکیبات این رنگ ممکن است موجب زنگ زدن فلز و باد کردن چوب شود.
  • رنگ پلاستیک در انواع مات و براق وجود دارد ولی این رنگ درخشندگی بسیار کمی داشته و به دیگر رنگ ها مانند رنگ روغنی و اکریلیک نمی رسد.

چگونه رنگ پلاستیک خوب را تشخیص داده و خریداری کنیم؟

در خرید رنگ پلاستیک اگر مبتدی بوده و از رنگ های ساختمانی اطلاعاتی ندارید یا از افراد باتجربه کمک بگیرید و یا به موارد گفته شده در ادامه توجه کنید.

  • باید روی بسته بندی رنگ علامت استاندارد باشد.
  • از انواع رنگ های درجه یک که با نشانه گذاری مشخص شده اند انتخاب کنید.
  • دقت کنید تا درب ظرف کاملاً بسته باشد.
  • تاریخ تولید و انقضاء نیز در خرید رنگ مهم است و رنگ تاریخ گذشته کیفیت لازم را نخواهد داشت.
  • به برند رنگ توجه کنید و اگر برند رنگ ها را نمی شناسید فقط از برند های بسیار معتبری که نام آنها را از قبل می دانید خریداری کنید .
  • نام و آدرس تولید کننده رنگ و حجم محصول هم باید بررسی شود .
  • به شرایط نگه داری رنگ توجه کنید چون رنگ نباید در زیر نور مستقیم خورشید و در محیط مرطوب نگه داری شود.

انواع حلال رنگ پلاستیک

رنگ آمیزی اتاق خواب

کاربرد رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ پلاستیک به دلیل غیر قابل شستشو بودن و تمیز کردن در صورت آلوده شدن عمر و دوام کوتاه مدتی دارد اما در برخی موارد می توان از این رنگ به خوبی بهره برده و استفاده کرد اما در چه جاهایی می توان از رنگ پلاستیک استفاده کرد .

با توجه به مزایایی که از این رنگ برشمرده شد می توان از این رنگ در نقاطی از ساختمان مانند سقف ها و نقاط دوراز دسترس و همچنین اتاق هایی که رفت و آمد در آنها کم است استفاده کرد .استفاده از رنگ نیم پلاستیک در سقف کمک می کند تا با هزینه بسیار کمتر و سرعت اجرایی بالا سقف ها را رنگ کرده و محیطی زیبا ساخت.

برخی مواقع لازم است از اتاق یا انباری به طور موقت استفاده کنید و می خواهید محیطی تمیز داشته باشید در چنین مواقعی استفاده از رنگ پلاستیک کاملاٌ صرفه ی اقتصادی دارد و شما می توانید با انواع تن رنگی رنگ پلاستیک آن مکان را رنگ کنید.

رنگ آمیزی به طور موقت یا رنگ آمیزی در زمانی که وقت کافی ندارید از مزایای رنگ پلاستیک است و شما می توانید در مواقعی که وقت زیادی برای رنگ آمیزی ندارید با استفاده از رنگ پلاستیک در مدت زمان کوتاهی با انواع رنگ های متنوع،رنگ آمیزی را اجرا کرد.

حلال رنگ پلاستیک چیست؟

نقاشی ساختمان با رنگ های بدون بو

حلال رنگ پلاستیک چیست؟

حلال رنگ پلاستیک آب است و این رنگ به سادگی با مقدار مشخصی آب به غلظت مناسب می رسد در مورد مقدار آب مورد نیاز برای رنگ پلاستیک و تفاوت برند رنگ ها در میزان مورد نیاز حلال،صحبت کردیم.برای داشتن یک رنگ آمیزی باکیفیت و مناسب باید به نکات گفته شده در بالا با دقت عمل کنید تا بهترین رنگ آمیزی را داشته باشید.

استفاده از رنگ پلاستیک به علت حلال رنگ پلاستیک که ماده ای دردسترس و بدون خطر است؛ این رنگ مزایای فراوانی یافته مانند نداشتن بوی تند ، بدون ایجاد گازهای سمی ، سرعت اجرایی بالا و سرعت خشک شدن سریع که همگی به علت حلال رنگ پلاستیک است.

مقالات مفید: چگونه رنگ پلاستیک خشک شده را رقیق کنیم؟