نقاشی لوکس

رنگ آمیزی ساختمان اداری (5 مورد)

برای رنگ آمیزی ساختمان های اداری باید به نکاتی توجه شود تا کیفیت و عمر سطوح رنگ شده طولانی تر باشد و همچنین دکوراسیون ادارات با یک رنگ آمیزی مناسب جلوه ای شیک و اداری پیدا کنند از این رو باید تفاوتی میان رنگ آمیزی منزل مسکونی شما با ادارات وجود داشته باشد چون در ادارات کارمندان برای کار وارد می شوند پس باید محیط ادارات محیطی پرانرژی باشد نه جایی برای استراحت و ریلکس کردن پس نحوه ی رنگ آمیزی ساختمان اداری باید متفاوت از رنگ آمیزی منازل و یا حتی مکان هایی مانند هتل یا بیمارستان باشد.

حال باید بدانیم چه نکاتی در رنگ آمیزی ساختمان اداری لازم است مد نظر گرفته شود تا رنگ آمیزی مناسب با محیط اداری و مقاوم در برابر رفت و آمد های زیاد افراد به این مکان را داشته باشد.پس در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

میکروسمنت چیست؟

رنگ آمیزی ساختمان اداری

استفاده از چه نوع رنگی برای محیط های اداری مناسب است؟

رنگ های ساختمانی امروزه در انواع متفاوتی از رنگ های معمولی تا رنگ  های بافت دار تولید و عرضه شده اند حال اینکه چه نوع از این رنگ ها برای رنگ آمیزی ساختمان اداری مناسب است باید بگوییم ادارات از صبح تا پایان ساعات اداری شاهد رفت و آمد افراد زیادی است پس مقاوم بودن رنگ در برابر آلودگی ها و قابلیت شستشوی رنگ اجرایی مهم است.

استفاده از رنگ اکریلیک به عنوان جدیدترین رنگ ها و رنگ روغنی با قابلیت شستشوی در صدر رنگ آمیزی ساختمان اداری قرار داشته اما از برخی رنگ های بافت دار نیز برای تزئین سطوح در ادارات استفاده می شود.

رنگ های قابل شستشو چون قابلیت تمیز کردن دارند پس انتخابی مناسب برای رنگ آمیزی ساختمان اداری هستند همچنین این رنگ ها در برابر سایش و رطوبت نیز مقاوم هستند پس می توانند تا سال ها کیفیت و زیبایی خود را حفظ کنند و در صورت آلوده شدن می توان به راحتی سطوح را تمیز کرد.

استفاده از رنگ پلاستیک در سطوح غیر قابل دسترس مانند سقف ها کاملاٌ بصرفه بوده و چون رفت و آمد ها نمی تواند آسیبی به سطح وارد کند پس احتمال سایش یا کثیف شدن سطح، وجود ندارد و رنگ این سطوح می تواند تا مدتهای طولانی کیفیت خود را حفظ کند.

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

رنگ آمیزی ساختمان اداری

روانشناسی رنگ ها در رنگ آمیزی ساختمان اداری

همان طور که گفتیم محیط اداری باید به گونه ای رنگ آمیزی شود که محیطی پرانرژی ایجاد شود چون در این محیط نباید کارکنان خواب آلود و کسل باشند پس باید روانشناسی رنگ ها را بشناسید تا بتوانید انتخابی بی نقص داشته باشید .

رنگ ها در سه دسته کلی از رنگ های گرم و سرد و خنثی وجود دارند به رنگ هایی همچون رنگ قرمز ، زرد و نارنجی رنگ گرم و به رنگ هایی همچون رنگ آبی ، بنفش و سبز رنگ سرد می گویند و رنگ هایی مانند رنگ سفید و کرم جزء رنگ های خنثی هستند .حال از کدام یک از این دسته رنگ ها برای رنگ آمیزی ساختمان اداری استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که استفاده از رنگ های گرم به تنهایی در رنگ آمیزی ساختمان اداری شادی به نظر جذاب باشد اما در واقع استفاده بیش از حد از این رنگ ها موجب القاء حس شلوغی و عصبی شدن افراد خواهد شد پس بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که این حس را خنثی کرده و در کنار انرژی به محیط آرامش فکری نیز القاء کند به طور کلی امروزه از رنگ های ملایم و همچنین رنگ های خنثی بیش تر در ادارات استفاده می شود.

استفاده از رنگ های گرم به طور مختصر در اتاق های ادارات مناسب بوده و افراد را سرحال می کند که البته در اکثر موارد این رنگ ها را در میز و صندلی و یا کمد استفاده می کنند و از رنگ های خنثی در رنگ آمیزی دیوارها بهره می برند که دکوراسیونی عالی خواهد بود.

رنگ آمیزی ساختمان اداری

معرفی رنگ ها در رنگ آمیزی ساختمان های اداری

1- رنگ سفید در رنگ آمیزی ساختمان اداری

رنگ سفید می تواند در ترکیب با دیگر رنگ های گرم اثری دلچسب داشته باشد اما در واقع استفاده زیاد و به تنهایی از رنگ سفید مطمئناً تأثیری منفی داشته و موجب خستگی و خواب آلودگی کارمندان خواهد شد پس هرگز از این رنگ به تنهایی در دکوراسیون ادارات استفاده نکنید.

 

2- رنگ قرمز در رنگ آمیزی ادارات

رنگ قرمز از رنگ های اصلی در دسته رنگ های گرم است که موجب القاء حس شادی ، انرژی بخشی ، بی خوابی ، صمیمت ، پراشتهایی و در صورت استفاده گسترده می تواند حس خشونت را نیز القاء کند پس احتمالاً با خصوصیات گفته شده متوجه شدید که زیاده روی در استفاده از رنگ قرمز در ادارات بخصوص اتاق های کوچک می تواند مخرب باشد و تمرکز کارمندان را برهم بزند اگر مایل به استفاده از این رنگ در ادارات هستید می توانید از این رنگ به طور بسیار محدود آن هم در لوازم استفاده کنید.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

3- رنگ زرد در رنگ آمیزی ادارات

رنگ زرد از رنگ های اصلی گرم است و می تواند موجب القاء حس خلاقیت ، انرژی و صمیمت باشد اما ایراد کار کجاست که ما یان رنگ را به شما پیشنهاد نمی کنیم؟ رنگ زرد اگر در اتاق های کوچک استفاده شود نه تنها تأثیرات مثبت گفته شده را نخواهد داشت بلکه می تواند موجب استرس و ناراحتی کارمندان شود پس بهتر است این رنگ به طور مختصر آن هم در اتاق های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

4- رنگ آبی در رنگ آمیزی ادارات

با وجودی که استفاده از رنگ های سرد مانند رنگ آبی شاید بتواند موجب خواب آلودگی شود اما اگر از رنگ آبی ملایم استفاده شود نتیجه ای بسیار مثبت داشته و می تواند در اتاق های کوچک نیز استفاده شود چون این رنگ با القاء حس آرامش ذهنی ، بی اشتهایی و تمرکز بر بالا رفتن راندمان کاری کارمندان مؤثر باشد.

5- رنگ قهوه ای در رنگ آمیزی ادارات

باید با اطمینان بگوییم که استفاده از رنگ قهوه ای بهترین انتخاب در رنگ آمیزی ادارات است چون این رنگ القاء کننده قوی حس حرفه ای بودن به کارمندان است و می تواند راندمان کاری یک اداره را به درصد زیادی افزایش دهد و این مطلب کاملاً تجربه شده است .توجه داشته باشید که رنگ قهوه ای مورد استفاده هر قدر روشن تر باشد حس خلاقیت و حرفه ای بودن را افزایش می دهد پس استفاده از آن را در اتاق های اداری فراموش نکنید.

جمع بندی نهایی

باید بدانید که استفاده از یک رنگ خاص به تنهایی در دکوراسیون و رنگ آمیزی ساختمان ادارات می تواند خسته کننده باشد در صورتی که با شناخت رنگ ها می توان از هر رنگی به اندازه ای که مخرب نباشد استفاده کرده و محیطی پرانرژی و در عین حال حرفه ای ایجاد کند و البته در هر اتاق از دو تا سه رنگ استفاده شود نه بیشتر چون رنگارنگ شدن محیط موجب القاء حس شلوغی محیط شده و می تواند تأثیری مخرب داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی اختصاصی
تماس
call