نشیمن قسمتی از خانه است که برای استراحت و تجدید انرژی مورد استفاده قرار می گیرد پس نباید مانند اتاق خواب کاملاٌ برای خواب و استراحت طراحی شود و نه مانند اتاق پذیرایی مکانی رسمی برای پزیرایی از مهمانان باشد .رنگ آمیزی نشیمن مهم است چون از این قسمت از منزل دو نوع کارایی را انتظار داریم پس باید با دقت بیش از اتاق خواب و پذیرایی رنگ های مناسب را انتخاب کنیم.

در رنگ آمیزی نشیمن باید به چند نکته ی اولیه و در عین حال مهم توجه کنید .مساحت نشیمن چگونه است؟ و به چه سبک و رنگی چیدمان انجام شده یا خواهد شد؟ میزان نورگیری در نشیمن به چه اندازه است؟روحیات و سلایق شما چیست؟

بعد از پاسخ به سؤالات بالا و رسیدن به جوابی درست، حال نوبت به انتخاب رنگ خواهد رسید.سلایق خود را در نظر بگیرید و به سبک و رنگ لوازم دقت کنید .اگر محیط نشیمن کوچک است از رنگ هایی که به محیط عمق داده و محیط را بزرگتر نشان دهد استفاده کنید.اگر نشیمن نور گیر نیست از رنگ های روشن استفاده کنید تا انعکاس نور کمی از تاریکی اتاق بکاهد.

 

لینک های مفید:
رنگ آمیزی ساختمان

 

رنگ ها در سه دسته کلی رنگ های گرم و سرد و خنثی موجود هستند که هر یک از  نظر روانشناسی تأثیری خاص بر روحیات انسان دارد پس در انتخاب رنگ ها به این مسئله نیز باید توجه کرد.

اگر قصد استفاده از یک رنگ را در نشیمن خود دارید توجه داشته باشید که حداقل لوازمتان در تن رنگی مشابه و نه مانند همان رنگ باشد تا محیط آزار دهنده نباشد.البته قابل ذکر است که در استفاده از رنگ های بسیار کمرنگ یا سفید استفاده از یک رنگ شاید آزار دهنده نبوده بلکه لذت بخش هم باشد اما اگر قصد دارید ریسک کرده و از رنگ های تند استفاده کنید ترکیب رنگ ها را فراموش نکرده و از رنگ هایی کمی ملایم تر در کنار رنگ های تند بهره ببرید تا محیطی دلچسب داشته باشید.

منظور از ایجاد مکانی به نام نشیمن در خانه این است که مکانی مناسب برای استراحت داشته باشید. پس در انتخاب رنگ اگر دقت نشود و رنگ انتخابی القائ انرژی زیادی داشته باشد استراحت شما را برهم زده و به قولی تیغ چشم شما خواهد بود.در حالی که رنگ های ملایم تر و رنگ های گرم و سرد در کنار هم می تواند موجب رفع خستگی و آرامش شما شود.

چند رنگ مناسب برای نشیمن

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ طوسی

رنگ طوسی یکی از رنگ های آرامش بخش است و محبوبیت زیادی دارد البته در مقالات دیگر گفته شده رنگ طوسی به تنهایی ممکن است موجب کسلی شود اما در نشیمن استفاده از رنگ طوسی در تن رنگی روشن تر در کنار رنگ هایی مانند آبی یا سفید می تواند دکوراسیونی دلنواز داشته و تمام حس هایی که از یک نشیمن عالی انتظار دارید برایتان برآورده کند.

رنگ آمیزی نشیمن 1400

 

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ زرد

رنگ زرد از جمله رنگ های گرم است که موجب ایجاد تمرکز بالا و تقویت یادگیری می شود اما استفاده زیادی از این رنگ موجب آزار چشم می شود پس اگر قصد دارید از این رنگ پرانرژی استفاده کنید نا امید نشوید بلکه از این رنگ در کنار رنگ های ملایم تر استفاده کنید در اتاق پذیرایی می توان از این رنگ در کنار رنگ نارنجی و قرمز استفاده کرد اما در نشیمن برای ایجاد حس ارامش بیشتر برای استراحت ذهن و رسیدن به ارامش، بهتر است از رنگ های خنثی مانند رنگ سفید استفاده کنید.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

رنگ سفید و زرد در کنار هم در کنار انرژی بخشی می توانند آرامش بخش نیز باشند و نشیمنی دلچسب ایجاد کنند.پس برای داشتن محیطی آرامش بخش از ترکیب رنگ ها قافل نشوید .

رنگ آمیزی نشیمن 1400

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ سبز

رنگ سبز از رنگ های آرامش بخش است که زیبایی و آرامش طبیعت را به شما هدیه خواهد کرد از این رنگ زیبا می توان در اتاق خواب و پذیرایی نیز استفاده کرد چون حس های مثبت زیادی در این رنگ نهفته است. استفاده از رنگ سبز در نشیمن نیز در کنار برخی رنگ ها بخصوص رنگ های خنثی ،نشیمنی زیبا و بی نظیر برایتان ایجاد خواهد کرد.

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ چوب

رنگ چوب به رنگ قهوه ای نسبتاً روشن است که با ایجاد محیطی طبیعی مانند رنگ سبز می تواند با ایجاد رنگی طبیعی زیبایی شگرفی برایتان به همراه داشته باشد استفاده از پارکت های رنگ چوب نیز در کنار رنگ چوب در نشیمن مناسب خواهد بود.استفاده از رنگ چوب در دیوار ها و استفاده از رنگ سفید در لوازم و یا بلعکس از دکوراسیون های جذاب برای نشیمن خواهد بود.

رنگ آمیزی نشیمن 1400

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ سرمه ای

رنگ سرمه ای  از رنگ های مناسب برای نشیمن است البته برای نشیمن هایی که دارای نور کافی هستند و برای نشیمن های تاریک پیشنهاد نمی شوند با اینکه این رنگ از رنگ های عمیق بوده و می تواند مکان های کوچک را بزرگتر جلوه دهد اما به علت تیرگی این رنگ استفاده از آن برای محیط های تاریک ،دلگیر خواهد بود.

 

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ صورتی

رنگ صورتی از رنگ های مورد توجه برای دختران است و ایجاد حس انرژی بخشی در کنار آرامش و شادی آفرینی می کند .از این رنگ در خانه تازه عروس ها زیاد استفاده می شود در نشیمن نیز استفاده از این رنگ پرطرفدار است چون تمام حسهایی که لازم دارید تا محیطی مناسب در نشیمن داشته باشید در این رنگ موجود است.از رنگ صورتی پررنگ یا کم رنگ می توان در کنار دیگر رنگ ها  استفاده کرد.استفاده از رنگ های تیره تر در کنار رنگ صورتی کمرنگ نمای بهتری خواهد داشت.

رنگ آمیزی نشیمن 1400

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ آبی

رنگ آبی از پرطرفدارترین رنگ ها هستند که می توانند در کنار رنگ های گرم حسی بسیار جذاب ایجاد کنند استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ سرمه ای و یا رنگ طوسی و سفید در کنار این رنگ همگی ترکیبات جذابی برای نشیمن ها هستند.رنگ آبی برای ایجاد حس آرامش و خوابی راحت در کنار کاهش اشتها مناسب است اما ما در نشیمن نیاز به ایجاد انرژی بخشی در کنار آرامش نیز داریم و نیازی به کاهش اشتها هم نداریم پس برای تأثیر گذاری بهتر این رنگ در نشیمن بهتر است از این رنگ در کنار رنگ های گرم استفاده کنید.بخصوص اگر فردی درون گرا و بی حوصله هستید.

رنگ آمیزی نشیمن 1400

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ سیاه

رنگ سیاه نمی تواند رنگی مناسب برای رنگ آمیزی نشمن که قرار است انرژی از دست رفته ی ما را برگرداند و برای ما آرامش ایجاد کند باشد.اما از همین رنگ می توان در کنار رنگ های سفید به خوبی استفاده کرد و با ایجاد محیطی سفید و سیاه ،حس مورد نظر را در نشیمن ایجاد کرد همچنین دکوراتیوی بسیار جذاب در نشیمن داشت.در کنار رنگ سیاه در نشیمن می توان از رنگ های گرم نیز مانند رنگ صورتی یا نارنجی و برخی دیگر از رنگ ها با توجه به رنگ لوازم به خوبی بهره برد.

رنگ آمیزی نشیمن 1400

رنگ آمیزی نشیمن با رنگ سفید

رنگ سفید از محبوب ترین رنگ ها در نقاشی ساختمان و رنگ لوازم و حتی پوشاک است این رنگ ،رنگ پاکی و صداقت است و برای برخی افراد زیباترین رنگ ها محسوب می شوند .استفاده از رنگ سفید در رنگ آمیزی تمامی نقاط منزل و محل کار مورد توجه است نشیمن نیز از نقاطی است که استفاده از رنگ سفید می تواند جذابیت زیادی داشته باشد این رنگ بهتر از هر رنگی محیط را بزرگتر جلوه داده و برای محیط های کم نور نیز بسیار مناسب است و با انعکاس نور محیطی روشن و شاد ایجاد می کند استفاده از رنگ سفید در کنار هر رنگی بی نظیر بوده و می تواند با تمامی رنگ ها مچ شود.

 

رنگ آمیزی نشیمن 1400

جالب است که این رنگ در ترکیب با هر رنگی باز هم نشاط آور و آرامش بخش بوده و محیطی شیک و مجلل ایجاد می کند .این رنگ بی نظیر ما را دچار تکرار زدگی نکرده و بی حوصله نمی کند و حتی با گذشت سالها تکراری و خسته کننده نخواهد شد.استفاده از لوازم سفید رنگ به دلیل هماهنگی این رنگ با همه ی رنگ ها پرطرفدار است و شخص می تواند این رنگ را در کنار هر رنگی به راحتی و بدون نیاز به تعویض لوازم ،استفاده کند و یا مجبور نباشد همیشه از طیف خاصی رنگ برای رنگ آمیزی دیوار ها برای برهم نخوردن هماهنگی و نظم دکوراسیون استفاده کند.