رنگ آمیزی پذیرایی کوچک به بهترین شکل ممکن با معرفی چندین رنگ مناسب برای  اتاق پذیرایی در ادامه با ما باشید.در نقاشی ساختمان شاید با قاطعیت بتوان گفت که مهمترین بخش منزل برای رنگ آمیزی و تنظیم بهترین دکوراسیون ، اتاق پذیرایی است .اتاق های پذیرایی با شرایط متفاوت نیاز به رنگ های متفاوتی دارند تا به بهترین شکل ممکن رنگ آمیزی و تزیین شوند .

ترکیب رنگ ها تیره و روشن در رنگ آمیزی دیوار ها و رنگ مبلمان اتاق پذیرایی در کنار هم می تواند دکوراتیوی فوق العاده ایجاد کند از این رو در انتخاب رنگ برای اتاق پذیرایی باید دقت شود.شرایط اتاق پذیرایی نیز در انتخاب رنگ ها مهم است برای مثال اگر شما اتاق پذیرایی نور گیر با بلندی مناسب سقف دارید کاری بسیار راحت خواهید داشت و می توانید از انواع رنگ تیره به راحتی بهره برده و محیطی عمیق و زیبا ایجاد کنید .

در مواقعی که اتاق پذیرایی در کنار کوچک بودن نور گیر نیست و سقف نسبتاً کوتاهی دارد کار بسیار سخت می شود چون استفاده از برخی رنگ های تیره و پر رنگ نه تنها دکوراسیون شما را زیبا نخواهد کرد بلکه حس دلگیری و تاریکی محیط که شاید با نور لامپ هم چندان برطرف نشود محیطی غیر قابل تحمل برایتان ایجاد کند.

در اکثر آپارتمان های کوچک کشورمان چندان اهمیتی به نور گیر بودن اتاق پذیرایی داده نشده است و استفاده از رنگ های تیره شاید در ابتدا به نظر جذاب و متفاوت به نظر برسد اما مطمئناٌ پس از مدت کوتاهی دیگر قابل تحمل نخواهد بود و اعمال رنگ روشن نیز بر روی رنگ تیره زمان بر خواهد بود چون رنگ های تیره به سختی پوشش داده می شوند.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

ایده پردازی پیرامون رنگ آمیزی اتاق پذیرایی کاری سلیقه ای و شخصی است.هر شخصی می تواند بسته به نوع چیدمان ،رنگ و سبک اتاق پذیرایی خود رنگ مناسب و باب پسند خود را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کند.روحیات اشخاص متفاوت است و این مسئله بر سلایق آنها تأثیر گذار است و انتخاب های آنها را برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی متفاوت کرده است .در ادامه به بررسی برخی رنگ های پیشنهادی برای اتاق پذیرایی می پردازیم :

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک با رنگ های پیشنهادی

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ رنگ بنفش

استفاده از رنگ بنفش به عنوان رنگی لاکچری و شیک در پذیرایی می تواند انتخابی دلچسب باشد به شرطی که از رنگ بنفش فقط در برخی نقاط استفاده شود و استفاده از رنگ بنفش در تمام دیوار های پذیرایی جلوه ی ناخوشاندی به محیط خواهد داد.

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

اتاق پذیرایی با رنگ صورتی تند

استفاده از رنگ صورتی به عنوان رنگی آرامش بخش و پر انرژی ،محیطی شاد ایجاد می کند و بیشتر مورد پسند عروس خانم ها که تازه زندگی خود را شروع کرده اند می باشد.این رنگ در ترکیب با رنگ سفید ، مشکی ، زرد ،می تواند دکوراسیونی بی نظیر و جذاب برایتان ایجاد کند.

 

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ صورتی کم رنگ

این رنگ نیز از رنگ های پرطرفدار برای پذیرایی و نشیمن است و برای اتاق دختران نیز انتخابی عالی محسوب می شود.در استفاده از رنگ صورتی کم رنگ نیز، ترکیب رنگ ها برای شیک و لاکچری شدن دکوراتیو در کنار دیگر رنگ ها و مبلمان گلدار بسیار جذاب خواهد بود.

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ فیلی

استفاده از رنگ تیره مانند رنگ فیلی می تواند در محیط های کوچک با نور گیری بالا مناسب باشد و محیطی مدرن ایجاد کند و در ترکیب با مبلمان با رنگ روشن در کنار این رنگ محیطی عمیق و شیک ایجاد می کند .

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ آبی نقتی

رنگ آبی نقتی از رنگ های جذاب در آپارتمان های کوچک است که قدرت این را دارد که محیط را عمیق تر جلوه داده و حس خوبی به محیط می دهد.این رنگ از نظر تیرگی رنگی مابین آبی و سرمه ای است و از رنگ های سرد محسوب می شود در روانشناسی استفاده از رنگ های سرد در پذیرایی که باید سرشار از انژی و شادی باشد چندان دوست داشتنی نیست اما اگر همین رنگ با ترکیب با دیگر رنگ ها در دیوار های مجاور و رنگ لوازم پذیرایی به کار گرفته شود محیطی زیبا و شاد ایجاد می کند.

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 

اتاق پذیرایی با رنگ سرمه ای

رنگ سرمه ای از دسته رنگ های سرد بوده و حس اعتماد و صمیمیت را بیشتر می کند این رنگ زیبا محیط را شیک و با اصالت کرده و در فضاهایی مانند پذیرایی می تواند بسیار فوق العاده باشد.استفاده از رنگ سرمه ای کم رنگ در طراحی پذیرایی در کنار لوازمی که با این تن رنگ آمیخته باشند بسیار مناسب و جذاب خواهد بود.

اتاق پذیرایی با رنگ بژ

یکی دیگر از رنگ های مناسب برای فضاهای کوچک رنگ بژ است .رنگ بژ در دسته رنگ های خنثی بوده و افراد را دچار تکرار زدگی نمی کند و برای افرادی که رنگ های گرم و سرد را نمی پسندند و علاقه ای هم به رنگ سفید ندارند می تواند رنگی مورد پسند باشد.

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ نارنجی

رنگ نارنجی از  رنگ هایی نیست که چندان باب طبع افراد برای رنگ آمیزی سالن باشد بخصوص در محیط های کوچک .رنگ نارنجی شاید به تنهایی و به مقدار زیاد جالب توجه نباشد ولی همین رنگ را می توان در ترکیب با دیگر رنگ ها ،به عنوان رنگی جذاب برای سالن پذیرایی استفاده کرد.

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ نارنجی روشن

از میان رنگ های نارنجی پر رنگ تا کمرنگ می توان با قاطعیت گفت رنگ نارنجی کمرنگ برای محیط های کوچک با ترکیب با دیگر رنگ ها می تواند نتیجه  ی بهتری داشته باشد. محیطی لطیف و آرامش بخش با ایده پردازی های ایده ال و جذاب در طراحی دکوراسیون پذیرایی برای افراد بسیار حائز اهمیت است .البته نکته قابل توجه در استفاده از رنگ های تیره و یا جیغ مانند رنگ نارنجی برای افرادی که روحیه حساس دارند و دچار تکرار زدگی می شوند پیشنهاد نمی شود.

اتاق پذیرایی سبز ابی

رنگ سبز آبی از رنگ های کلاسیک بوده و با ترکیب با برخی از رنگ ها مانند رنگ آبی می تواند جلوه ای زیبا به اتاق داده و همچنین کوچک بودن اتاق را تحت پوشش درآورده و محیطی شیک ایجاد کند.

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای در تن های متفاوتی وجود دارد از روشن تا تیره که می تواند برای اتاق پذیرایی یا حتی اتاق خواب و نشیمن هم استفاده شود اما این رنگ نیز مانند رنگ های تیره بهتر است به طور کامل در اتاق اجرا نشود چون محیط را خسته کننده و کسالت آور خواهد کرد اما ترکیب این رنگ با دیگر رنگ ها در دیوار های مجاور یا رنگ لوازم مانند مبلمان می تواند محیطی شاداب و پرانرژی ایجاد کند.

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ خاکستری

رنگ خاکستری به ظاهر رنگی کسل آور است که طرفداری ندارد و توجهی به آن نمی شود اما همین رنگ به ظاهر زشت می تواند در ترکیب با رنگ های روشن مانند رنگ سفید یا زرد دکوراسیونی جذاب ایجاد کند .

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ سفید گچی

رنگ سفید گچی از رنگ های کاملاٌ سفید است که برعکس دیگر رنگ های سفید ته رنگی از آبی یا صورتی و یا سبز ،نداشته و رنگی کاملاٌ خالص است . رنگ سفید می تواند محیط را بزرگتر و روشن تر جلوه داده و رنگ سفید گچی به علت روشن و شفاف بودن محیطی بسیار جذاب ایجاد می کند .رنگ های سفید برای آپارتمان های با نورگیری بسیار کم و تاریک بسیار مناسب هستند و از مزایای دیگر این رنگ ها این است که افراد را هیچگاه دچار تکرار زدی نخواهد کرد .

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ آجری

رنگ آجری از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی است و محیط گرم و دلنشینی ایجاد می کند.با استفاده از رنگ آجری می توان دکوراسیون  سنتی را تکمیل کرد و با چیدمان سنتی با تناژ رنگی ساده و سفید، طراحی بی نظیر داشت.

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ طاووسی

رنگ طاووسی از جمله رنگ های آرامش بخش و شادای آفرین است و می تواند اتاق کوچک شما را به بهترین شکل ممکن تزیین کند .

رنگ آمیزی پذیرایی با رنگ یاسی

رنگ یاسی از رنگ های بسیار جذاب است که در رنگ پوشاک و حتی لوازم خانگی و … بسیار مورد توجه است .در نقاشی ساختمان نیز استفاده از رنگ یاسی مورد پسند است و با ایجاد محیطی شیک و پرانرژی برای اتاق پذیرایی نیز بسیار جذاب است.این رنگ می تواند با ترکیب با رنگ صورتی ، بنفش ،نارنجی و قرمز محیطی دوستداشتنی ایجاد کند.

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ گلی

رنگ گلی برگرفته از رنگ صورتی بوده و برای محیط های کوچک مناسب است این رنگ به محیط گرما و انرژی داده و در ترکیب با رنگ های تیره می تواند بسیار جذاب خودنمایی کند.

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ ساجی

در ترکیب رنگ سبز خزه ای ملایم با رنگ طوسی این رنگ به دست می آید و برای محیط های نورگیر مناسب است و حس سرسبزی و طراوات را القاء می کند.

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ سفید استخوانی

این رنگ در دسته  ی رنگ های سفید است و برای مکان های با نورگیری کم بسیار مناسب است و اتاق را بزرگ تر و روشن تر جلوه می دهد و اگر سقف هم کوتاه باشد باز این رنگ تا حدودی می تواند عیوب اتاق مانند کوتاهی سقف را بپوشاند.

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ آبی آسمانی

رنگ آبی آسمانی یک دیگر از رنگ های ملایم و بسیار زیبا است که کاربرد زیادی در نقاشی ساختمان دارد .این رنگ فضا را بزرگتر کرده و همچنین اگر در اتاق مشکل  نور دارید تا حدودی می توان این مشکل را با رنگ آبی آسمانی رفع کرد.این رنگ با ترکیب با انواع رنگ های تیره می تواند زیبا جلوه کند مانند رنگ سرمه ای یا آبی نفتی تا حتی رنگ خاکستری

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ زرد

رنگ زرد از رنگ های آرامش بخش و پر انرژی است و برای تقویت حافظه و بالا بردن قدرت یادگیری از نظر روانشناسی مورد تأیید است .رنگ زرد از رنگ های لاکچری و بسیار شیک بوده و جلوه و درخششی بی نظیر به محیط می بخشد در ترکیب این رنگ با رنگ هایی مانند آجری ، طوسی سیر ، آبی و … دکوراسیونی فوق العاده در اتاق پذیرایی خواهید داشت.

رنگ آمیزی پذیرایی کوچک 1400

رنگ آمیزی پذیرایی به رنگ پوست تخم مرغی

این رنگ نیز در دسته رنگ های سفید قرار داشته و برای محیط های کوچک و کم نور بسیار مناسب است .اگر می خواهید از رنگ اتاق پذیرایی خسته نشوید استفاده از رنگ سفید بسیار مناسب است چون هرگز شمارا دچار تکرار زدگی نخواهد کرد.

رنگ های سفید از پرطرفدار ترین و محبوب ترین رنگ های ساختمانی هستند و در اکثر موارد برای نقاشی ساختمان از این رنگ استفاده می شود حتی در نمای ساختمان،این عمر بی دلیل نیست و علت آن زیبایی و در عین حال شیک بودن رنگ های سفید است این رنگ هرگز تکراری نشده و نشان از پاکی و سادگی دارد.