کلمه مد به چه معنی است ؟مد به فرانسوی Mode و به انگلیسی فشن Fashion یک اصطلاح کلی در زمینه هنر طراحی است که این هنر می تواند در رابطه با پوشاک ، رنگ و … باشد.در رابطه با نقاشی ساختمان نیز رنگ مد روز سالانه توسط شرکت هایی که در زمینه ی رنگ و طراحی داخلی فعالیت دارند، انتخاب و به سراسر دنیا اعلام می شود.

 

 

در سال 2022 رنگ هایی با ترندی که یادآور طبیعت بودند انتخاب شدند اما در سال 2023 متخصصین  با توجه به روانشناسی رنگ ها ، ترند های رنگ هایی انتخاب کردند که بیشتر بر علاقه شخصی افراد بستگی دارند و موجب حس شادی و نشاط خواهند شد.
نقاشی ساختمان فقط برای این نیست که شما محیط را پاکیزه و زیبا کنید بلکه برای این است که حس بهتری در خانه داشته باشید و حیطی شاد و پرانرژی داشته باشید برای همین است که در هنگام انتخاب ترند رنگی مناسب برای نقاشی ساختمان با دقت و حساسیت عمل می کنید تا مدتها از این رنگ  لذت ببرید.
برخی از افراد تمایل دارند سالانه با اعلام رنگ مد روز دکوراسیون منازل خود را با توجه به این رنگ ها تغییر دهند که البته کار بسیار خوبی بوده و می تواند در تقویت اعتماد به نفس و حس شادی آفرینی بسیار تأثیر گذار باشد.

برخی از رنگ های مد روز سال 2023 را در ادامه این مقاله بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با این رنگ ها آشنا شده و با توجه به روانشناسی رنگ ها بهترین رنگ ها را با توجه به روحیات خود انتخاب کنید.

 

لینک های مفید:
اجرای سیلر کیلر (تضمینی)

 

معرفی رنگ دیوار مد روز 2023

1- آبی کاربنی

رنگ آبی در گروه رنگ های سرد قرار داشته و رنگی آرامش بخش است به حدی که استفاده از آن در رنگ آمیزی ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی می تواند انتخابی بی نقص باشد .یکی از رنگ های مد سال 2023 رنگ آبی کاربنی است این رنگ با ایجاد حس امنیت و آرامش توانسته جایگاهی ویژه در میان رنگ های مد سال به خود اختصاص دهد.

رنگ دیوار مد روز 2023

 

2- رنگ قرمز پرشین

کمپانی پنتون رنگ قرمز پرشین Viva Magenta را به عنوان رنگ مد سال 2023 معرفی و اعلام کرد این رنگ در مجموع رنگ پنتون برگرفته از خاک قرمز خلیج فارس و شبیه زرشکی و ارغوانی است.با توجه به روانشناسی رنگ ها این رنگ از جمله رنگ های گرم و پرانرژی بوده و محیطی صمیمی ایجاد کرده و اشتهای افراد را افزایش می دهد و برای افراد با روحیات سرکش و جسور می تواند انتخابی مناسب باشد.

استفاده از این رنگ در دیوارها و لوازم منزل در کنار رنگ های ملایم می تواند دکوراسیونی بی نظیر و جذاب ایجاد کند اما رنگ آمیزی اتاق خواب و اتاق کودک با این رنگ پیشنهاد نمی شود مگر به میزان بسیار کم چون همان طور که گفتیم این رنگ انرژی فرد را افزایش داده و مانع خوابی راحت خواهد شد.

 

رنگ دیوار مد روز 2023

3- رنگ صورتی در کنار دیگر رنگ ها

یکی از رنگ های مد سال 2023 رنگ صورتی است. این رنگ خاص می تواند در کنار دیگر رنگ های مکمل دکوراسیونی جذاب ایجاد کند پس از آن در پذیرایی و نشیمن و حتی راهپله ها استفاده کنید تا محیطی شیک و دلچسب داشته باشید.

4- رنگ هایی با سایه های زرد و نارنجی

دکوراسیون داخلی منزل

رنگ زرد و نارنجی هر دو در دسته رنگ های گرم قرار دارند رنگ زرد با ایجاد نور و القای روشنایی خورشید محیط را روشنایی بخشیده و رنگ نارنجی محیطی صمیمی و پر انرژی ایجاد خواهد کرد پس پیشنهاد می کنیم از این دو رنگ حتی به طور محدود در دکوراسیون منزل و رنگ آمیزی ساختمانتان بهره ببرید.

قیمت رنگ جوتن برای نمای بیرون ساختمان

5- سفید با سایه کرم

رنگ سفید و کرم از جمله رنگ های خنثی هستند این رنگ ها جذابیتی خاص داشته و قابل ترکیب با انواع رنگ های گرم و سرد هستند .استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون و رنگ آمیزی دیوار ها بسیار پرطرفدار است چون این رنگ ها فرد را خسته و دچار تکرار زدگی نخواهند کرد و حس پاکیزگی و نورگیر بودن را به محیط القاء کرده و آرامشی بی نظیر به افراد می بخشند.

6- سفید با سایه خاکستری گرم

رنگ سفید در کنار رنگ خاکستری از رنگ های بسیار خاص در دکوراسیون منازل هستند که می توانند برای نقاشی ساختمان و یا رنگ لوازم منزل مورد استفاده قرار گیرند. برای جلوه ی بیشتر استفاده از این دو رنگ در دکوراسیون منزل، بهتر است از رنگ سفید بیشتر  و رنگ خاکستری کمتر استفاده شود .

7- بژ با ته رنگ صورتی

استفاده از رنگ بژ در طراحی دکوراسیون منزل اگر با ترکیب رنگ های مناسب انجام شود محیطی خنثی و آرامش بخش ایجاد خواهد کرد .رنگ هایی از جمله صورتی ، طلایی ، آبی ،سبز ، سفید ، سیاه و قهوه ای می توانند از مناسب ترین رنگ ها برای ترکیب با رنگ بژ باشند و دکوراسیونی فوق العاده برایتان ایجاد کنند.

8- تمشکی ملایم

این رنگ از ترکیب رنگ های قرمز مرجانی و نارنجی درخشان با رنگ صورتی تهیه شده استفاده از این رنگ شاد در دکوراسیون محیطی شاد و پرانرژی ایجاد می کند با تهیه طیف های مختلف از رنگ تمشکی می توان دکوراسیونی بی نظیر ایجاد کرد.

9- ترکیب آبی یخی و خاکستری براق

دو رنگ روشن و تیره در کوراسیون شما می توانند محیطی شیک و جذاب ایجاد کنند یکی از این ترکیب رنگ ها می تواند رنگ آبی یخی با خاکستری براق باشد که با تضادی که ایجاد می کند به محیط عمق بخشیده و با روحیات افراد همخوانی خواهد داشت و استفاده بیشتر از رنگ آبی یخی در کنار خاکستری براق جلوه ی دکوراتیو شما را افزایش خواهد داد.

 

10- مونوکروم یا تک رنگ

منظور از رنگ مونوکروم یا تک رنگ، استفاده از یک رنگ در دکوراسیون منزل است که برای اکثر افرادی که علاقمند رنگ های خیلی روشن مانند رنگ سفید هستند بیشتر جذابیت دارد.

رنگ آمیزی نشیمن 1400

سخن پایانی 

توجه داشته باشید که همیشه توجه به رنگ های مد سال نمی تواند دکوراسیونی بی نظیر برای شما ایجاد کند زیرا رنگ لوازم ، فرش ، مبلمان و پرده ها هم باید با رنگ دیوار ها همخوانی داشته باشد پس در انتخاب رنگ سال توجه کنید، مگر اینکه قصد تعویض تمامی لوازم خانه را هم داشته باشید که احتمالاً برای اکثر افراد این کار امکان پذیر نیست پس بدانید که همیشه ریسک پذیر بودن خوب نیست و در کنار هر تصمیمی باید تفکر درست و کسب اطلاعات کافی نیاز است.