دیوار ها یا سقف های نم دار در هر ساختمانی ممکن است بروز کند که زیبایی محیط را به شدت کاهش داده و دردسری بزرگ محسوب می شود که در کنار از بین بردن زیبایی محیط با ریزش رنگ های پوسته پوسته شده و گچ دیوار هر لحظه محیط کثیف شده و هر قدر سطوح را تمیز کنید بی فایده است از این رو ترمیم دیوار های نم دار بسیار مهم بوده و کاری سخت در پیش خواهید داشت.

رنگ مناسب برای مکان هایی با رطوبت بالا و نحوه اجرا

چگونه دیوار نم دار را باید ترمیم کنیم؟

مهم نیست سطوحی که دچار رطوبت شده چه نوع رنگی از جمله روغنی ، پلاستیک و یا اکریلیک باشد و یا گچی باشد چون در هر صورت برای رفع رطوبت دیوار باید اقدام کرد و نمی توان با تغییر رنگ مشکل روطوبت سطح را برطرف کرد و صرف هزینه برای ترمیم ظاهری دیوار کار منطقی نخواهد بود.

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 
اگر علت روطوبت دیوار گچکاری جدید باشد و یا رنگ زیرین کاملاٌ خشک نشده باشد کار آسان بوده و می توان با زمان دادن به سطح برای خشک شدن کامل مشکل را حل کرد برای مثال اگر در پاییز و یا زمستان سطح گچ کاری شده و در منطقه ای شرجی زندگی می کنید باید مدت زمانی شاید در حدود سه ماه لازم باشد تا سطح کاملاٌ خشک شود البته نه خشک شدن ظاهری بلکه خشک شدن عمقی تا رطوبت بعداً بروز نکند و ایجاد زردی و پوسته پوسته شدن سطح کارتان را خراب نکند.اما اگر علت رطوبت و شرجی دیوار به این مسائل مربوط نباشد قبل از هر اقدامی برای رنگ آمیزی ابتدا منبع رطوبت را بیابید و آن را برطرف کنید که این کار نیاز به استفاده از متخصص این کار دارد .

علل رطوبت در دیوارها و سقف

  • در اکثر موارد علت رطوبت برخی دیوار ها و یا سقف ها به خاطر وجود سرویس های بهداشتی در کنار دیوار ها و یا بالای سقف است که چون دیوار قبل از کاشی کاری به خوبی عایق بندی نشده رطوبت و آب از آن عبور کرده و دیوار کناری و یا سقف طبقات پایین را مرطوب می کند پس برای رفع این مشکل باید دیوار ها به خوبی دوغاب ریخته و عایق بندی کنید.
  • یکی دیگر از علت های رطوبت دیوار می تواند ترکیدن لوله های آب و یا فاضلاب ها باشد که این مورد نیز باید توسط فردی متخصص و استادکار بررسی و در صورت لزوم ترمیم لوله ها انجام شود و پس از ترمیم لوله کشی و یا عایق بندی سطوح ،به سطح مرطوب فرصت دهید تا با گذشت زمان نسبتاً طولانی کاملاً خشک شوند .
  • اگر ایزوگام پشت بام سوراخ باشد می تواند موجب نشت رطوبت در سقف و حتی دیوار ها شود و تشخیص علت نم راحت بوده و می توان ایزوگام را ترمیم کرد.

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 
برای آغاز کار رنگ آمیزی سطوح مرطوب که در صورت نیاز مجدد گچ کاری شده و به طور کامل خشک شده، را از آلودگی ها پاک کرده و اگر سطح زرد رنگ است باید زردی آن به طور کامل پاک شود.پاک کردن زردی سطوح مرطوب کمی مشکل است چون این لک ها به سادگی پاک نشده و بعد از خشک شدن رنگ ممکن است بار دیگر به سطح رنگ شده برسند از این رو این کار را باید به استادکار خبره سپرد .

رنگ مناسب برای مکان هایی با رطوبت بالا و نحوه اجرا

مراحل ترمیم دیوار نم دار

  1. در مرحله اول باید رنگ های پوسته پوسته و کپک ها و هر گونه آلودگی را از روی دیوار پاک کرد این کار باید با دقت انجام شود تا کیفیت رنگ نهایی بی نقص باشد .
  2. در مرحله بعد قسمت هایی که دچار فرورفتگی و برآمدگی شده اند را پر کرده و سطح را صاف و یکدست کنید.اگر این فرورفتگی ها عمیق بوده و به گچکاری دیوار آسیب جدی خورده باشد باید این قسمت ها با گچ توسط گچکار با دقت اجرا شود اما اگر این فرورفتگی ها کم باشد می توان آنها را با بتونه همرنگ با رنگ اصلی که قصد اجرای آن را دارید پر شود.توجه داشته باشید که اگر فرورفتگی ها عمیق باشد و شما با بتونه آن را پر کنید در مدت زمان کوتاهی ترک هایی روی سطح ایجاد شده و زیبایی کار را از بین خواهد برد.
  3. در این مرحله کار بتونه کاری را با دقت اجرا کنید.دقت کنید که بتونه کاری با رنگ همرنگ باشد و یا با رنگ روشنتر نسبت به رنگ اصلی تا نمای بدی به کار ندهد.
  4. بار دیگر سنباده کاری را انجام
  5. در این مرحله می توانید رنگ آمیزی را البته بعد از خشک شدن کامل زیرسازی،شروع کنید.
  6. نکته مهم اینکه اگر زدی دیوار شدید بود باید آن را با وایتکس شستشو دهید که البته این کار سخت بوده و ممکن است خطراطی برای فرد ایجاد کند پس ماسک مخصوص فراموش نشود.

فروشگاه آدیلوکس با عرضه ی انواع رنگ ها و ابزار نقاشی ساختمان