پرایمین و پرایمر در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند اما اینکه هر یک از این دو محصول با تشابه اسمی چه کاربردی در نقاشی ساختمان دارند.برای درک بهتر از تفاوت پرایمین و پرایمر اول باید بدانید هر یک از اینها چه ویژگی هایی دارند و به طور کلی کاربردشان چیست ؟

پرایمر نقاشی ساختمان

 

پرایمین چیست ؟

رنگ پرایمین از ضخامت بالایی برخوردار بوده و به عنوان آستری رنگ های مولتی کالر و اکرولیک نیز استفاده می شود.این رنگ فوق العاده که هم به عنوان آستری و هم به عنوان رنگ اصلی در نقاشی ساختمان اجرا می شود از قدرت پوشش دهی بالا و چسبندگی عالی برخوردار بوده و حلال این رنگ آب است .رنگ پرایمین بدون بو بوده و سرعت اجرایی بالایی دارد .

رنگ پرایمین با مرغوبترین رزین های اکریلیک پایه آب تهیه شده و می تواند جایگزین مناسبی برای رنگ نیمه پلاستیک باشد کاربرد این رنگ برای آستری برای پرکردن خلل و فرج سطوحی مانند سطوح چوبی ،گچی ،سیمانی ،آجری و آردواز و در انواع مکان های بهداشتی ، بیمارستان ها ، مدارس ، مد کودک ها اتاق خواب کودکان و هر محیطی که باید بهداشتی باشد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پرایمین آکرولیک بر پایه آکرولیک امولشن است این محصول برای زیرسازی رنگ های پایه آب مورد استفاده بوده و به عنوان رنگ اصلی نیز قابلیت اجرا دارد.در این رنگ حلال های آلی و مواد مضر به کار نرفته از این رو کاربرد بیشتری داشته و موجب آلودگی محیط زیست نخواهد شد.

مزایای رنگ پرایمین

  • رنگ پرایمین حلال آب داشته و این مسئله موجب مزایای بسیاری در این رنگ شده است.
  • قابلیت شستشو در این رنگ به حد مناسب بوده و می توان آلودگی ها را از روی سطح این رنگ پاک کرد.
  • سرعت خشک شدن رنگ پرایمین بالا بوده از این رو سرعت اجرایی آن را نیز افزایش داده است.
  • بدون بو ، این رنگ با حلال آب بدون بو بوده از این رو موجب حساسیت برای افراد حساس نخواهد شد.
  • پوشش دهی در این رنگ عالی است از این رو استفاده از آن را بصرفه کرده است.
  • این رنگ از رنگ های مقاوم در  برابر سایش بوده به همین دلیل  عمر و دوام طولانی مدتی نسبت به رنگ های پلاستیک دارد.
  • مقاومت در برابر نور خورشید موجب شده تا این رنگ بعد از مدتی در اثر تابش نورخورشید تغییر رنگ ندهد.
  • این رنگ سازگار با محیط زیست بوده و آلوده کننده محیط زیست نیست.

پرایمر نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
خرید پرایمین

 

پرایمر چیست؟

پرایمر نوعی چسب زیرسازی است که بین سطح و رنگ اجرا شده و موجب چسبندگی قوی تر و همچنین پوشش دهی بهتر رنگ روی سطح خواهد شد این پوشش کاربرد بسیار زیادی داشته و بر روی انواع سطوح قابل اجرا است بخصوص در نمای بیرونی ساختمان استفاده از پرایمر می تواند خلل و فرج سطح سیمانی ، بتنی ، گچی و آجری را به خوبی پوشش دهد تا رنگ نما با قدرت بیشتر به سطح چسبیده و پوسته پوسته نشود .

توجه داشته باشید که اگر بهترین برند رنگ نمای ساختمان را استفاده می کنید باز هم از اجرای پرایمر قبل از رنگ آمیزی قافل نشوید زیرا کیفیت رنگ شما با وجود پرایمر صد چندان خواهد شد.

اگر سطحی گچی را رنگ آمیزی می کنید باید بدانید که گچ، رنگ را مانند اسفنجی می مکد و چندین دست رنگ لازم است تا خلاصه رنگ بتواند سطح گچی را پوشش دهد در این صورت نیاز به یک آستر باکیفیت و تأثیر گذار است تا به رنگ در پوشش دهی کمک کند.

در گذشته استفاده از روغن های مخصوص برای پوشش روی سطوح گچی استفاده می شد که به علت سرعت خشک شدن پایینی که داشت، سرعت اجرایی نقاشی ساختمان را کند می کرد اما امروزه با استفاده از پرایمر که بر پایه آب بوده و سرعت خشک شدن بالایی دارد ،سرعت اجرایی را نیز تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

 

لینک های مفید:
شرکت نقاشی ساختمان

 

مزایای پرایمر

  • پرایمر مانند چسبی قوی تمامی منافذ سطوح را می پوشاند.
  • سطحی که پرایمر خورده قدرت چسبندگی بالایی با انواع رنگ های ساختمانی را داراست و ممکن نیست رنگ پوسته پوسته شده و بریزد.
  • دوست دار محیط زیست بوده و محیط زیست را آلوده نکرده و تولید گاز سمی نمی کند.
  • بوی ناخوشایند نداشته پس ایجاد حساسیت حتی برای افراد بسیار حساس نخواهد کرد.
  • پرایمر به رنگ اصلی کمک می کند تا در برابر شرایط جوی مقاومت بسیار بالاتری داشته باشد.
  • اجرای پرایمر بر روی انواع سطوح بسیار ساده است.
  • از پرایمر می توان بر روی انواع سطوح استفاده کرد.

رنگ سفید در نقاشی ساختمان

جمع بندی نهایی

استفاده از پرایمین برای آستر یا رنگ اصلی چون رنگی غلیظ و باکیفیت است می تواند در بالا رفتن کیفیت نقاشی ساختمان مثمر ثمر باشد. اما پرایمر فقط به عنوان آستر مورد استفاده قرار می گیرد و مانند پرایمین در حفظ کیفیت و دوام رنگ اصلی بسیار مفید است پس استفاده از هر دو گزینه را در نقاشی ساختمان پشنهاد می کنیم.