معرفی پتینه طرح چوب

اجرای طرح پتینه چوب در نمای داخلی (پشت تلوزیون – ستون های دخلی و..) با کیفیتی تضمینی توسط مجریان مجرب گروه نقاشی لوکس با قیمت مناسب

پتینه از سبک های بسیار جذاب در میان رنگ آمیزی های طرح دار است و برای افرادی که به طرح کاغذ دیواری ها علاقمندند اما نمی خواهند کاغذ دیواری نصب کنند بسیار مناسب است.این تکنیک فوق العاده در چندین طرح متنوع اجرا می شود که بسته به تجربیات و استعداد استادکار می تواند این تنوع طرح ،بیشتر و جدیدتر باشد.پتینه طرح چوب یکی از تکنیک های دوستداشتنی در میان مشتریان است که می توانند زیبایی چوب طبیعی را در منزل یا محل کار خود حس کنند.

پتینه طرح چوب

استفاده از چوب به عنوان کالایی لاکچری در زندگی امروزی جایگاهی ویژه و انکار ناپذیر دارد و از آن در کف و لوازم منزل و درب های داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود.و بر طبق سلایق و دکوراسیون محیط برخی از این سبک در دیوار ها نیز استفاده می کنند.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

پتینه طرح چوب بهترین گزینه برای افرادی است که طرح چوب طبیعی را بسیار می پسندند و نمی خواهند برای مثال درب های چوبی ساختمان ساده رنگ آمیزی شوند و ترجیح می دهند طرح چوب روی آنها کار شود.

در برخی موارد مشتریان ترجیح می دهند روی سقف کاذب کناف نیز طرح الوارهای چوبی طراحی شود که با پتینه طرح چوب این خواسته کاملاً قابل اجرا خواهد بود و می تواند فضای ساده و بدون جذابیت شما را به محیطی شیک و فوق العاده تبدیل کند.

با اجرای پتینه طرح چوب می توان محیط ساده را به بهترین شکل ممکن با هزینه بسیار کمتر با طرح چوب به محیطی شیک و لاکچری تبدیل کرد و زیبایی طبیعت را وارد فضای خانه کرد.

رنگ آمیزی ویلای چوبی

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

ابزار و مراحل اجرای پتینه طرح چوب

  • اولین مرحله در اجرای یک رنگ آمیزی بی نقص انجام سنباده کاری برای ایجاد سطحی یکدست و صاف است.
  • در دومین مرحله باید سطح مورد نظر با رنگ ورغنی و یا شاپان قهوه ای رنگ آمیزی شود.
  • استفاده از چند تکه پارچه ی بدون پرز برای تمیز کردن سطح از گردوغبارلازم است.
  • کیلر روغنی رنگی مناسب برای رنگ آمیزی به طرح چوب است.
  • شابلون های طرح چوب با رگ های شبیه به چوب برای ایجاد طرح چوب لازم هستند.
  • قلمو با پرز های زبر نیز یکی دیگر از لوازم برای ایجاد طرح چوب است.
  • برای آغاز رنگ آمیزی باید رنگ را با بنزین یا تینر روغنی رقیق کنید و سپس با قلمو یا غلطک و یا پیستوله تمام سطح را آستر بزنید.
  • بعد از خشک شدن کامل رنگ که اگر حلال آن تینر روغنی باشد مدت زمان بشتری نیاز خواهد داشت بار دیگر سنباده کاری کرده و سطح را کاملاٌ از گردوغبار پاک کنید.
  • برای رسیدن به رنگ اصلی مد نظرتان باید چند رنگ را ترکیب کنید و یا برای ایجاد طرح شاپان باید شاپان قهوه ای را با بنزین رقیق کنید و بعد با پارچه ای بدون پرز رنگ شاپان را به سطح بزنید و در پایان کار با دستمال دیگری سطح را پاک کنید تا رنگ اضافی روی سطح باقی نماند.
  • شاپان مخصوص طرح چوب از جنس پلاستیک یا سیلیکون است در هنگام اجرای رنگ باید دستمال را به آرامی بالا و پایین برده و روی سطح کار موج هایی ایجاد کنید.

رنگ آمیزی ویلای چوبی

رنگ آمیزی کابینت با پلی اورتان