کنیتکس چیست ؟

از انواع رنگ های ساختمانی در نقاشی ساختمان ،کنیتکس نوعی رنگ بسیار مقاوم است که پس از اجرا سطح رنگ آمیزی شده زیر شده و شکل متفاوتی از رنگ های معمول پیدا می کند این نوع از رنگ ها در منازل و مکان های اداری و تجاری و در دیوار ها و سقف و حتی نمای بیرونی ساختمان قابل اجرا است .

کنیتکس

رنگ های کنیتکس با بافت های الیافی متفاوت از دیگر رنگ ها در دو نوع دانه ریز و دانه درشت تولید می شوند و انواع دانه ریز این رنگ در داخل ساختمان و انواع دانه درشت آن در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد .

رنگ های کنیتکس خاصیت ارتجاعی داشته و در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند چسبندگی بالای این رنگ موجب شده قابل استفاده در سطوح سیمانی – بتن – گچ و حتی فلزی و گالوانیزه و … است .

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

کنیتکس

مزایای استفاده از رنگ های کنیتکس در نقاشی ساختمان

رنگ های کنیتکس همان طور که در بالا اشاره شد بسیار ارتجاعی بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند به همین دلیل در دیوار های داخلی مناطق تجاری و شلوغ ، منازل و نمای ساختمان ها ،مورد مناسبی خواهد بود از دیگر مزایای این رنگ می توان به عایق بودن این رنگ در برابر حرارت و صوت نام برد و همچنین مناسب بودن قیمت این رنگ ها نیز آن را رنگی دلخواه کرده است این رنگ در برابر حریق نیز بسیار مقاوم بوده و به سادگی نمی سوزد چون مواد مورد استفاده در این رنگ آتش زا نیستند

کنیتکس

انواع رنگ های کنیتکس

  • کنیتکس روغنی
  • کنیتکس پلاستیک
  • کنیتکس اکرولیک

 

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

مشخصات رنگ کنیتکس روغنی

رنگ های کنیتکس روغنی با حلال بنزین تولید شده و فقط تا هنگام خشک شدن باید مراقب بود که دیوار دچار حریق نشود اماپس از خشک شدن دیگر خطری وجود ندارد این نوع از کنیتکس بسیار مقاوم بوده و کاملاً ضد آب می باشند و از نمای بسیار زیبایی برخوردارند .

 

مشخصات رنگ کنیتکس پلاستیک

رنگ های کنیتکس پلاستیک با حلال آب ،برعکس رنگ های کنیتکس روغنی ضد آب نیست و بهتر است برای نقاطی که در معرض رطوبت و آب است به هیچ عنوان استفاده نشود از مزایای این رنگ می توان به خشک شدن سریع آن اشاره کرد البته قابل ذکر است مقاومت بالا در برابر ضربه – ارتجاعی بودن و ضد حریق بودن از مزایای این رنگ است .

 

مشخصات رنگ کنیتکس اکرولیک

رنگ های کنیتکس اکرولیک مانند خود رنگ اکرولیک مشخصاتی مابین رنگ های کنیتکس روغنی و پلاستیک دارند حلال این رنگ ها آب بوده و با سرعت خشک شدن بالا و همچنین قابل شستشو بودن این رنگ آن را حتی برای نمای ساختمان نیز مناسب کرده است همچنین استفاده در داخل ساختمان نیز به راحتی امکان پذیر است و ممانعتی ندارد .

این رنگ ها قابل اجرا برروی هر نوع سطوحی می باشد و در رنگ بندی بسیار متنوع موجود هستند .

استفاده از رنگ کنیتکس به علت دوام بالا و عمر مفید طولانی موجب شده این رنگ پیشنهادی بی نقص برای مشتریانی باشد که قصد رنگ آمیزی نما یا لابی و یا هر مکان پررفت و آمدی که قصد رنگ آمیزی آن را دارند ، باشد .