رنگ نیپون یکی از برند های بین المللی و معتبر رنگ در ایران است که انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی را تولید و عرضه می کند.امروزه رنگ های روغنی ، اکریلیک ، پلاستیک و پرایمر از محصولات برجسته برند نیپون در نقاشی ساختمان است.

شرکت رنگسازی نیپون بیش از صد سال در کشور ژاپن مشغول به کار بوده و بزرگترین تولید کننده رنگ در آسیا و دومین رتبه در جهان را داراست.این برند چند سال پیش وارد بازار ایران شده و توانسته جایگاهی خاص و ویژه در میان رنگ های ساختمانی به خود اختصاص دهد.

رنگ اکریلیک بهتر است یا رنگ روغنی

انواع رنگ نیپون

محصولات برند رنگ نیپون در 4 دسته کلی تولید و عرضه می شود که هر یک در نوع خود جزء بهترین رنگ های و محصولات نقاشی ساختمان محسوب می شوند و می توانند نقاشی ساختمان ممتاز و درجه یک را برای شما به همراه داشته باشند.

معرفی انواع رنگ نیپون

  • رنگ روغنی
  • رنگ پلاستیک
  • رنگ آکریلیک
  • رنگ آستر (پرایمر)

رنگ نیپون

معرفی رنگ روغنی نیپون

رنگ روغنی از انواع قدیمی ترین رنگ های ساختمانی هستند که با فرمولاسیونی بی نظیر قابلیت شستشوی داشته و در آب حل نمی شوند به همین دلیل عمر و دوام طولانی تری نسبت به دیگر رنگ ها ی ساختمانی دارند.

رنگ های روغنی در انواع رنگ روغنی براق ، نیمه براق و مات موجود هستند که هر یک خصوصیات مخصوص به خود را داشته و کاربرد های ویژه ای نیز دارند.

رنگبندی مناسب برای درب های چوبی 3 مورد از بهترین رنگ ها

رنگ نیپون روغنی از رنگ های باکیفیت و ممتاز در میان برند های رنگ های ساختمانی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

رنگ های روغنی جزو رنگ های آلکیدی هوا خشک هستند و به خوبی می توانند از سطوح چوبی و فلزی در داخل و خارج ساختمان محافظت کنند.

خصوصیات رنگ روغنی نیپون

  • تنواع رنگ بندی گوناگون
  • پوشش دهی بسیار عالی
  • مقاوم در برابر سایش و ضربه
  • مقاوم در برابر حلال های هیدروکربنی
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • قابلیت شستشوی عالی

معرفی رنگ نیپون پلاستیک

رنگ پلاستیک اولین رنگ تولید شده در گذشته های دور برای نقاشی ساختمان هستند و با وجودی که قرن ها از تولید اولین رنگ پلاستیک می گذرد اما باز هم این رنگ در نقاشی ساختمان پرطرفدار است.

رنگ پلاستیک بر پایه رزین امولسیونی پلی وینیل استات فرموله شده است و به دو نوع تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک تولید شده اند .رنگ های تمام پلاستیک از مقاومت و عمر طولانی تری برخوردار  بوده و کیفیت بهتری دارند.

رنگ های  پلاستیک چه تمام پلاستیک باشند چه نیمه پلاستیک باشند قابلیت شستشو ندارند و فقط رنگ تمام پلاستیک نسبت به رنگ نیمه پلاستیک مقاوم تر است و می توان سطح آن را بعد از آلودگی با دقت با دستمالی نمناک تمیز کرد در صورتی که رنگ نیمه پلاستیک را نمی توان به هیچ وجه دستمال کشید.

چون رنگ تمام پلاستیک گرانقیمت است چندان طرفداری ندارد و مشتریان استفاده از رنگ نیمه پلاستیک را در سقف ها و نقاط دور از دسترس ترجیح می دهند چون رنگ های تمام پلاستیک هم قابلیت شستشو ندارند و پرداخت هزینه بالا برای این رنگ بصرفه نیست.

رنگ نیپون

معرفی رنگ نیپون آکریلیک

رنگ آکریلیک از جدیدترین رنگ های ساختمانی است و جزو محبوب ترین رنگ های ساختمانی  محسوب می شود البته در ابتدا بگوییم که این رنگ از نظر کیفیت در حد رنگ های روغنی درجه یک نخواهد بود اما علت پرطرفدار بودن این رنگ چیست؟

انواع رنگ های آکریلیک شامل : رنگ آکریلیک نیم براق ویژه ، مات و مات ویژه می باشند که مزایای این رنگ ها از جمله : قدرت چسبندگی عالی و قوی به سطوح ، غیر قابل اشتعال بودن و بی خطر بودن در هنگام اجرا ، پوشش دهی عالی برای سطوح سیمانی ، آجری و سطوح گچی می باشد.

رنگ نیپون آکریلیک مات ویژه از رنگ های بسیار جذاب در میان رنگ های آکریلیک است که قابلیت پوشش دهی کلیه سطوح داخلی و خارجی ساختمان را داراست.

رنگ نیپون

معرفی رنگ آستر (پرایمر) نیپون

رنگ آستر یا پرایمر از پوشش های مهم برای سطح است که کمک می کند رنگ اجرایی شما با قدرت بیشتر به سطوح بچسبد و عمر و دوام رنگ اجرایی تا حد زیادی افزایش یابد بخصوص در مورد رنگ های نمای  ساختمان که باید شرایط سخت جوی را تحمل کند.

رنگ آستر را باید روی سطوح تمیز و عاری از گردوغبار و آلودگی ها اجرا کرد تا ترکیبات این محصول کلیه درزهای سطوح را پوشش داده و سطحی چسبنده تر ، صاف و یکدست برای اجرای رنگ ایجاد کند تا رنگ جذب منافذ سطوح نشده و به خوبی سطح را پوشش دهد.

ویژگی های پرایمر

این محصول رنگی سفید و شفاف دارد تا موجب تغییر رنگ اصلی نشود اما اگر نیاز به ایجاد رنگ در این محصول باشد کافیست از مقداری پیگمنت استفاده شود و رنگ پرایمر را به رنگ مورد نظر تبدیل کرد.برای مثال اگر رنگ جدید شما رنگی روشن تر از رنگ قبلی دارد می توانید با استفاده از رنگ آستر روشن سطح را برای اجرای رنگ اصلی آماده کنید تا پوشش دهی رنگ اصلی را افزایش دهید.

سخن پایانی 

محصولات برند رنگ نیپون از محصولات باکیفیت در نوع خود هستند و می توانند انتخابی مناسب برای نقاشی ساختمان باشند.