یکی از ارزان ترین و ساده ترین رنگ ها در نقاشی ساختمان رنگ های پلاستیک هستند این رنگ در دو دسته رنگ های نیم پلاستیک و تمام پلاستیک برای رنگ آمیزی تولید شده اند.رنگ های تمام پلاستیک از کیفیت بسیار بالاتر از رنگ های نیم پلاستیک برخوردار بوده و تا حدودی می توان آن را تمیز کرد.

برخی اوقات نیاز به رنگ آمیزی برخی اتاق ها یا نقاط وجود دارد اما چون از این مکان ها زیاد استفاده نمی شود یا به طور موقت قرار است از این اتاق استفاده شود،افراد تمایل ندارند هزینه ای برای رنگ آمیزی این اتاق ها صرف کنند. حال راه چاره چیست ؟

اگر می خواهید از اتاقی به طور موقت و یا در زمان های بسیار کم استفاده کنید و به هر دلیلی نمی توانید و یا نمی خواهید هزینه ای برای رنگ آمیزی آن پرداخت کنید می توانید خود دست به کار شده و رنگ آمیزی را انجام دهید .البته اگر دیوار اتاق خیلی خراب باشد و نیاز به زیرسازی مفصلی داشته باشد بهتر است از فردی با تجربه کمک بخواهید و یا با تماشای فیلم های آموزشی مهارت های کافی برای زیرسازی را بدست آورید.

اگر دیوار نیاز به زیرسازی خاصی نداشته باشد می توانید با استفاده از بتونه های آماده دیوار را بتونه کاری کرده و با انجام سنباده کاری که کاری ساده است سطح دیوار را برای رنگ آمیزی آماده کرده و پس از انجام زیرسازی، بسته به نیاز می توانید دو تا سه دست رنگ اصلی را بر روی دیوار اجرا کنید.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

استفاده از قلمو یا غلطک در اجرای رنگ پلاستیک

برای کسانی که در کار نقاشی ساختمان ناشی هستند به هیچ عنوان استفاده از قلمو پیشنهاد نمی شود چون کار با این وسیله نیاز به تجربه و مهارت دارد .اما افراد می توانند به سادگی با استفاده از غلطک و سینی غلطک، رنگ پلاستیک را با مقداری آب مخلوط کرده و به غلظت مناسب برسانند برای تعیین مقدار مورد نیاز آب برای هر مقدار از رنگ پلاستیک می توانید از فروشنده رنگ و یا از کارشناسان این گروه ساختمانی راهنمایی بخواهید.

رنگ با غلظت مناسب را کم کم در سینی غلطک ریخته و غلطک را در آن بغلطانید سپس در قسمت بالایی سینی چند بار غلطک را بکشید تا رنگ های اضافی از سطح آن پاک شود .سپس از بالا به پایین دیوار ها را رنگ آمیزی کنید.

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

توجه داشته باشید که غلطک را زیاد به گوشه های دیوار نزدیک نکنید چون رنگ غلطک نه تنها گوشه های دیوار را نمی پوشاند بلکه موجب برخورد رنگ با دیوار مجاور می شود پس بعد از اجرای کامل رنگ، غلطک را کنار گذاشته و با کمک قلمو گوشه های دیوار را رنگ آمیزی کنید .

فایده ی بازر کار با غلطک این است که غلظت رنگ در کار با غلطک باید بیشتر باشد این عمر موجب پوشش دهی بهتر رنگ برروی دیوار و همچنین بالا رفتن دوام و مقاومت رنگ بر روی دیوار می شود .در کار با غلطک شاید بتوانید با اجرای یک دست رنگ دیوار را کاملاً پوشش دهید به گونه ای که نیاز به رنگ آمیزی مجدد نباشد اما در کار با قلمو بدون شک یک دست رنگ کافی نخواهد بود .

تفاوت رنگ های نیم پلاستیک و تمام پلاستیک در میزان چسب چوب موجود در این محصول است که هر اندازه میزان چسب چوب در رنگ پلاستیک بیشتر باشد کیفیت این رنگ نیز افزایش می یابد.