رنگ آمیزی با ابزار مناسب

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

در نقاشی ساختمان  ابزار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد در کنار تمام ابزار مورد استفاده برای اجرای رنگ آمیزی ساختمان قلمو و غلطک مناسب بسیار حائز اهمیت است حتی این ابزار برای رنگ روغنی و رنگ پلاستیک و اکریلیک در جنس های متفاوتی تولید شده اند .

خصوصیات و شرایط کار با هر یک از این ابزار متفاوت است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت .

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

رنگ آمیزی ساختمان با اسپری ، پیستوله یا پمپ

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان رنگ آمیزی با ابزاری مانند اسپری برای افراد مبتدی بسیار آسان و سریع است و سختی کار با ابزاری مانند قلمو را که نیاز به تجربه و تمرین دارد تا رد قلمو بر روی رنگ باقی نماند ،را ندارد.

با هر وسیله ای که قصد رنگ آمیزی دارید باید قبل از هر کاری زیر کاری مناسب را اجرا نمایید اگر دیوار درز و ترک دارد فقط رنگ آمیزی نمی  تواند آنها را بپوشاند و باید حتماً درز ها را با بتونه بپوشانید و با سمباده سطح کار را صاف کنید

برای کار با اسپری فقط کافیست اگر برق لازم دارد آن را به برق وصل کرده و سپس مخزن آن را پر از رنگ کرده و رنگ آمیزی را شروع کنید .

برای داشتن یک رنگ آمیزی بی نقص بهتر از از نقاط بالا تر شروع کنید برای مثال اگر قرار است سقف و دیوار ها را رنگ کنید اول از سقف شروع کنید قبل از رنگ آمیزی باید دیوار را با دیوار پوش های مخصوص و ضد آب بپوشانید تا رنگ به دیوار نپاشد .اسپری را به طور یکنواخت جرکت داده و تمام سطح کار را یکنواخت رنگ آمیزی کنید .

استفاده از دستکش پلاستیکی و عینک های محافظتی و ماسک برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است پس به شما پیشنهاد می شود قبل از شروع به کار حتماٌ از این ابزار استفاده کنید .

حال باید کار را شروع کنید برای شروع کار از گوشه های اتاق رنگ را به چپ و راست اسپری کرده و برای اطمینان از یکنواختی رنگ بعد از رنگ آمیزی هر قسمت دستگاه را خاموش کرده و رنگ را مورد بررسی قرار دهید .

پس از رنگ آمیزی سقف نوبت به رنگ آمیزی دیوار ها می رسد برای این کار باید تمام نقاطی که نمی خواهید رنگ روی آن بپاشد مانند کف زمین و پریز برق و قرنیز ها و پنجره ها را باید به خوبی بپوشانید سپس مانند دفعه ی قبل از گوشه ها کار را آغاز کنید اسپری را از چپ به راست با حرکتی یکنواخت رنگ آمیزی کنید .

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان با قلمو

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان قلمو وسیله ای دیگر برای اجرای رنگ بر روی سطوح است که در گذشته بسیار مورد استفاده بود رنگ آمیزی با قلمو کاری بسیار سخت بوده و اشخاص مبتدی باید تمرین زیادی داشته باشند تا بتوانند از این وسیله به گونه ای استفاده کنند که رد قلمو بر دیوار باقی نماند اما اگر رنگ آمیزی با قلمو کاملاٌ دقیق و حرفه ای انجام شود سطحی بسیار صاف بدست می آید که می تواند رنگ های براق را همچون آینه در دیوار بدرخشاند .

قلمو های مخصوص رنگ روغنی با رنگ پلاستیک متفاوت هستند پس بعد از انتخاب رنگ دلخواه قلموی مناسب را خریداری فرمایید سپس بعد از انجام زیر کاری و رفع عیوب دیوار قلمو را در رنگ فرو برده و با گرفتن رنگ اضافی قلمو با کشیدن آن به لبه های قوطی رنگ، رنگ آمیزی را آغاز کنید .

برای رنگ آمیزی با قلمو رنگ را بر روی خطی صاف از بالا به پایین رنگ آمیزی کرده تا رنگ اضافی به پایین شره کرده و دوباره با قلمو بر دیوار کشیده شود و برای اجرای رنگ قلمو را تا نیمه به رنگ آغشته کرده و زیاد به دیوار فشار ندهید . رنگ آمیزی آرام و نسبتاٌ ملایم با قلمو کمک می کند رد قلمو بر دیوار نیفتد .

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

قلمو ها در چند سایز تولید شده اند و باید برای رنگ آمیزی لبه های دیوار از قلموهای کوچک تر و برای رنگ آمیزی دیوار های بزرگ از قلموهای بزرگتر استفاده شود .

معایب رنگ آمیزی با قلمو
  • کار با قلمو نیاز به تجربه و تمرین دارد
  • رنگ باید به نسبت رنگ آمیزی با غلطک رقیق باشد
  • به علت نازک تر بود لایه های رنگ باید دست بیشتری رنگ به دیوار زده شود
  • کار با قلمو نیاز به چند برابر زمان بیشتر نسبت به رنگ آمیزی با غلطک دارد
  • هزینه ی رنگ آمیزی با قلمو بیشتر است

 

رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

غلطک وسیله ای نسبتاٌ نوظهور در نقاشی ساختمان است که عمر آن با دو سه دهه می رسد این وسیله آنچنان در کار نقاشی ساختمان کارآمد است که تغریباٌ تمام استادکاران نقاش از این وسیله استفاده می کنند .رنگ آمیزی با این وسیله برای هر شخصی حتی  اشخاص کاملاً مبتدی بسیار ساده است حتی ساده تر از رنگ آمیز با اسپری ها .

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

غلطک ها دارای دسته هایی با اندازه های متفاوت هستند که کمک می کند نقاط غیر قابل دسترس هم به راحتی و بدون نیاز به چهار پایه و نردبان رنگ آمیزی شود برای رنگ آمیزی با غلطک رنگ مورد نظر را در سینی مخصوص غلطک ریخته و   آن را به رنگ آغشته کرده تا کاملاً با رنگ مرطوب شود و رنگ به تمام بافت غلطک نفوذ کند و با کشیدن آن به قسمت بالایی سینی رنگ اضافی آن را بگیرید تا رنگ بر روی دیوار شره نکند سپس رنگ آمیزی را آغاز کنید البته اجرای زیر کاری قبل از شروع رنگ آمیزی فراموش نشود .

غلطک را از بالا به پایین بر روی دیوار حرکت دهید سپس از پایین به بالا و باز از بالا به پایین تا سطح دیوار به طور یکنواخت با رنگ پوشانده شود .ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی با غلطک بسیار با کیفیت بوده و به علت طرح خاصی که غلتک بر دیوار ایجاد می کند و ضخامت کار عمر مفید رنگ دیوار طولانی تر از رنگ آمیزی با قلمو خواهد بود .

غلطک های طرح دار نیز امروز با طرح های متنوع به وفور در بازار یافت می شوند.

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان

در صورت تمایل به نقاشی ساختمان با ما تماس گرفته و کار نقاشی ساختمانتان را با قیمت بسیار مناسب به استادکاران خبره ی این شرکت بسپارید .

ابزار رنگ آمیزی در نقاشی ساختمان برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید