خصوصیات کلی انواع رنگ روغنی

رنگ های روغنی از انواع پرطرفدار رنگ ها در کشور هستند با اینکه این رنگ ها جزء رنگهای قدیمی و سنتی در نقاشی ساختمان محسوب می شوند اما برای رنگ آمیزی درب و پنجره های فلزی و مکانهای پر رفت و آمد از این نوع رنگ استفاده می شود و علت اصلی این موضوع اول جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فلز و دوم ضد آب بودن این رنگهای روغنی است

رنگ های روغنی را می توان با مواد شوینده کاملاً شست و شو داد بدون اینکه نگران از بین رفتن کیفیت آن بود چون رنگ های روغنی آب گریز بوده و آب و رطوبت را به خود جذب نمی کنند . رنگ ها و جلاهای روغنی بر پایه رزین الکید لاتگ تهیه می شوند و چسبندگی بسیار خوبی روی سطوح آهنی ، چوبی و دیوارهای داخل و حتی خارج ساختمان دارند . رنگ های روغنی به مدت طولانی جلا و ضفافیت خود را حفظ کرده و زیبایی خود را از دست نمی دهند .

 

لینک های مفید:
فروش رنگ روغنی

 

برای شل کردن رنگ های روغنی چون آب گریز هستند از تینر روغنی استفاده می شود .

انواع بسته بندی رنگ روغنی : ربعی – کوارت – گالن – حلب

توجه : رنگ های روغنی پس از خشک شدن چند درجه تیره تر از رنگ ساخته شده می شوند پس در انتخاب رنگ حتماً دقت فرمایید .

انواع رنگ روغنی

انواع رنگ روغنی : رنگ روغنی مات _  رنگ روغنی براق  _رنگ روغنی نیمه مات _ رنگ استخر

انواع رنگ روغنی مات

این رنگ ها در مارک های مختلف در کیفیت های درجه 1و2و3 در بازار موجود هستند و می توان آنها را با قلم ،غلطک و پیستوله بر روی دیوار اجرا کرد . پایه رنگ های روغنی رزین الکیدی است که بر دوام و کیفیت بالای آنها می افزاید و آنها را کاملاً ضد آب می کند اما رنگ های مات مانند رنگ های روغنی براق کاملاً تمیز نمی شوند و جاهایی که دستمال کشیده شده مشخص می شود .

رنگ های روغنی مات در انواع تیره تا روشن تولید شده اند و انتخاب را برای مشتریان بسیار دلپذیر کرده است .  رنگ های روغنی مات از سرعت خشک شدن بالاتری نسبت به رنگ های روغنی براق دارند و سریع تر خشک می شوند .

موارد استفاده از رنگهای روغنی مات :  بر روی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان _ سطوح فلزی _ چوبی _ سیمانی _ گچی

انواع رنگ روغنی

مزایای استفاده از رنگ های روغنی مات :

  • این نوع رنک به علت مات بودن ایرادات گچکاری را خیلی خیلی کمتر مشخص می کنند .
  • شفاف نبوده و نور را منعکس نمی کنند و باری اتاق های نورگیر مناسب تر هستند

معایب رنگ های روغنی مات :

  • رنگ های روغنی مات ضد آب هستند ولی قابل شست و شو نبوده و لک های دیوار به راحتی پاک نمی شوند و جاهایی که دستمال کشیده شده مشخص می شود ، راهکار ما برای این موضوع دستمال کشیدن به کل دیوار است یعنی اگر یک قسمت از دیوار لک شد باید کل دیوار را دستمال بکشید تا اثر دستمال روی دیوار مشخص نباشد .
  • بوی بد رنگ های روغنی ممکن است تا چند روز طول بکشد

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

رنگ روغنی براق

رنگ های روغنی براق در مارک های مختلف در بازار موجود هستند مانند :هادی ، سحر ،ارژنگ و …    رنگ های روغنی تولید شده در ایران مطابق با آب و هوای ایران بوده و اکثراً سرعت خشک شدن نسبتاً بالایی دارند که البته سرعت خشک شدنه رنگ روغنی در هوای گرم و سرد متفاوت است .

رنگ های روغنی را می توان با قلم ، غلطک و پیستوله اجرا کرد که هر کدام جلوه ای خاص به رنگ می دهند .رنگ های براق در انواع تیره با روشن موجود بوده و انتخاب را برای شما دلپذیر می کند .رنگ های روغنی براق از بالاترین کیفیت در میان رنگ های دوغنی برخوردارند و در تمام نقاط می توان از آن بهره برد و حتی در جاهایی مانند سطوح فولادی اگر قصد شما اجرای رنگی دیگر به عنوان رنگ اصلی بر روی سطح است ، اجرای یک دست رنگ روغنی به عنوان آستر اول پیشنهاد می شود .

انواع رنگ روغنی

موارد استفاده از رنگ های روغنی براق : بروی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان -سطوح چوبی – فلزی – سیمانی و گچی

مزایای انواع رنگ روغنی براق

  • زیبایی و درخشندگی فراوان به علت براق بودن
  • صددرصد ضد آب بودن
  • پاک شدن لکه ها از دیوار به آسانی
  • در پاک کردن دیوار می توان از مواد شوینده استفاده کرد
  • موردی مناسب برای اتاق هایی که از نور کافی برخوردار نیستند
  • امر طولانی بدون اینکه شفافیت و درخشندگی خود را از دست بدهد فقط کمی رنک دیوار تیره می شود

معایب رنگ روغنی براق

  • بوی تند رنگ های روغنی براق بیشتر از رنگ های دیگر است و چندین روز به طول می انجامد
  • رنگ های روغنی براق همچون آینه ای تمام معایب و موجهای گچکاری دیوار را نشان می دهند
  • زمان اجرای رنگ روغنی براق بیشتر از رنگ های دیگر است

رنگ های روغنی نیمه مات

رنگ های روغنی نیمه مات مخلوطی از رنگ های مات و براق به نسبت مساوی هستند که به همان نسبت خصوصیات رنگ های مات و براق را دارا هستند این رنگ های نیمه مات نه به اندازه ی رنگ های براق معایب گچکاری را نشان می دهد و نه به اندازه ی رنگ های براق درخشنده هستند، تا حدودی قابل دستمال کشیدن بوده  و مانند رنگ های مات لازم نیست کل دیوار را دستمال بکشید در کل تمام خصوصیات رنگ های مات و براق را می تونید به طور مساوی در این رنگ ها مشاهده کنید .

رنگ استخری

رنگ های استخری بر پایه ی رزین های اکریلیک ترموپلاست تولید می شوند و مخصوص برای سطوح استخرهای شنا و استخرها و حوضچه های پرورش ماهی و منبع های ذخیره ی آب در سوله ها و کارخانه هایی که نیاز به مصرف آب زیاد دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد . چسبندگی رنگ های استخری بسیار بالا بوده و از نفوذ آب جلوگیری می کند و رنگ های استخری در فام آبی عرضه می شوند اما در صورت سفارش شما می تواند در فام های دیگر نیز تولید شود .

قیمت انواع رنگ روغنی

هزینه ی رنگ های روغنی به چند مورد بستگی دارد :

  • روغن زیر کار
  • ماستیک (بتونه کاری )
  • سمباده کاری
  • رنگ آمیزی

برای محاسبه قیمت رنگ آمیزی باید قیمت کلی میزان مواد مصرفی با توجه به تغییرات قیمت ها و همچنین درجه بندی کار که درجه 1 یا 2 یا 3 باشد با اجرا کار محاسبه گردد .

در صورت تمایل با گروه ساختمانی نقاشی لوکس تماس گرفته و راهنمایی های لازم و هزینه ی دقیق کار را سؤال فرمایید .