برای انجام نقاشی ساختمان باید اطلاعات کافی در رابطه با انواع رنگ ها و همچنین رنگ های مناسب برای هر محیطی با هر شرایطی داشت باشید تا بتوانید بسته به هزینه ای که مد نظرتان است بهترین انتخاب را داشته باشید .در ادامه به بررسی انواع رنگ ساختمانی برای نقاشی ساختمان خواهیم پرداخت پس با ما باشید.

معرفی انواع رنگ ساختمانی برای نقاشی ساختمان

  1. رنگ روغنی
  2. رنگ پلاستیک
  3. رنگ اکریلیک
  4. رنگ بلکا
  5. رنگ پتینه
  6. رنگ نانو
  7. رنگ مولتی کالر
  8. رنگ کنیتکس
  9. رنگ ضد حریق

معرفی رنگ روغنی

رنگ های روغنی از جمله با کیفیت ترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی هستند این رنگ ها در سه نوع براق ،نیمه مات و مات تولید شده اند .این دسته از رنگ ها صد درصد قابل شستشو بوده و رنگ های روغنی براق از استحکام و قابلیت شویندگی بسیار بالاتری برخوردارند، براقیت بالا در این رنگ برای روشن تر کردن محیط نیز بسیار مؤثر است.

 

لینک های مفید:
خرید رنگ

 

فواید رنگ روغنی : دوام و کیفیت بالا – قابل شستشو – قیمت بسیار مناسب نسبت به کیفیت

مضرات رنگ روغنی : بوی نامطبوع و سمی – سرعت اجرای بسیار کند – تغییر رنگ بعد از مدتی در حدود یک تا دو درجه – با حلال بنزین

معرفی رنگ لاتکس

رنگ های لاتکس کم بو بوده و سریع خشک می شوند و تمیز کردن آنها آسان است. با این حال، به اندازه رنگ های روغنی بادوام نیستند.

معرفی رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک از اولین رنگ های تولید شده برای ساختمان است که در انواع رنگ تمام پلاستیک و نیم پلاستیک موجود هستند. رنگ پلاستیک قیمت مناسبی داشته و سرعت اجرایی بالایی دارد و برای مکان هایی مانند سقف و اتاق های کم رفت و آمد مناسب است چون قابلیت شستشو ندارد و برای سطوح فلزی مانند پنجره ها اصلاً مناسب نیست.

فواید رنگ روغنی : سرعت اجرای بالا – قیمت مناسب – تنوع رنگ بندی – ضد تعرق – ثابت ماندن رنگ طولانی مدت – با حلال آب

مضرات رنگ روغنی : غیر قابل شستشو بودن

معرفی رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک در رنگ آمیزی ساختمان بسیار پر مصرف است چون هم قابلیت شستشو دارد و هم پوشانندگی بسیار خوبی دارد این دسته از رنگ ها در انواع مات و نیمه مات و براق تولید شده اند و حلال انها آب است .رنگ اکریلیک مناسب برای فضای داخلی و فضای خارجی ساختمان تولید شده اند.

فواید رنگ اکریلیک : بدون بو – حلال آب – قابلیت شستشو – تنوع بالای رنگ بندی – پوشانندگی بالا

مضرات رنگ اکریلیک : قابلیت شستشو فقط در انواع گرانقیمت این رنگ ها صحت دارد و در اکثر رنگ های اکریلیک قابلیت شستشو صد در صد نیست – قیمت بسیار بالای رنگ های اکریلیک با کیفیت-

معرفی رنگ بلکا

یکی از پوشش های دیواری بسیار زیبا که برای رقابت با کاغذ دیواری ها تولید شد  رنگ های بلکا هستند این دسته از رنگ ها از الیاف های سلولزی  تولید شده اند که با طرح های جذاب قادر هستند کلیه عیوب دیوار را به طور کامل بپوشانند.رنگ های بلکا با وجودی که حاوی سلولز هستند اما ایجاد حساسیت نمی کنند .

فواید استفاده از رنگ بلکا : سرعت اجرایی بالا – بدون نیاز به زیرسازی خاصی – هزینه اقتصادی و مناسب – تنوع رنگی بالا- ضد حساسیت

مضرات استفاده از رنگ بلکا : این دسته از رنگ ها قابلیت شستشو ندارند – در صورت تعویض رنگ باید بلکا به طور کامل از دیوار کنده شود که کار نسبتاٌ سخت و زمانبری بوده و آسیب زیادی به دیوار زده و نیاز به زیرسازی اساسی خواهد بود.

معرفی رنگ پتینه

رنگ پتینه روشی از رنگ آمیزی است که به دو سبک مدرن و کلاسیک اجرا می شود .این سبک از رنگ آمیزی بسیار مورد توجه بوده و سبک کلاسیک بیشتر از طرح و نقاشی استفاده می شود ولی در سبک مدرن از طرح های ساده و برجسته استفاده می شود .در این سبک چون از چند لایه رنگ غلیظ استفاده می شود دوام و کیفیت کار بالا می رود.

معرفی رنگ نانو

تکنولوژی نانو برای ساخت رنگ های ساختمانی با خصوصیاتی چون : ضد آب بودن ،آنتی باکتریال ،ترمیم شوندگی ،ضد گردوغبار و … از با کیفیت ترین رنگ ها هستند که با درنظر گرفتن ویژگی ها و رفتار های ذرات برای افزایش کیفیت این رنگ ها، تولید و به بازار عرضه شده اند.

 

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

معرفی رنگ مولتی کالر

رنگ مولتی کالر یک نوع رنگ اکریلیک است که با استفاده از تکنیک های خاص، جلوه ای زیبا و چشم نواز ایجاد می کند. این رنگ ها برای سطوح داخلی مناسب هستند و مقاومت بالایی در برابر آب، اشعه ماوراء بنفش و سایش دارند.

رنگ های مولتی کالر ترکیبی از چند رنگ مختلف هستند و طراحی جذابی دارند و پس از اجرا رگه هایی از رنگ های متنوع در آن دیده می شود.این دسته از رنگ ها قابل اجرا در منازل و مکان های اداری و تجاری هستند.

چون در کنار زیبایی، دوام بالایی داشته گردوغبار و دوده جذب بافت این رنگ ها نمی شود.همچنین این رنگ ها قابل ترمیم هستند ولی قابلیت شستشو ندارند. قیمت مولتی کالر ها نسبتاٌ بالا است.

معرفی رنگ کنیتکس

رنگ های کنیتکس از رنگ های بسیار با دوام و چرم مانند هستند این دسته از رنگ ها از رنگ های با دوام بالا بوده و در هر شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارند.این رنگ از پرلیت،پنبه نسوز ومواد رنگی و رزین و در سه دسته روغنی ،پلاستیک و اکریلیک تولید شده اند.هر یک از رنگ های روغنی کنیتکس ،کنیتکس پلاستیکی و کنیتکس اکرولیک برای کاربردی خاص طراحی شده اند.

معرفی رنگ ضد حریق

رنگ های ضد حریق با نسوز نوعی دیگر از رنگ ها هستند که آتش نمی گیرند و وقتی شعله آتش به آنها برخورد کند حجیم شده و کف می کنند،در نتیجه یک لایه محافظ و بدون درز در برابر رسیدن آتش به لایه ی زیرین ایجاد می کند.این رنگ ها بر پایه آب بوده و عاری از هر گونه حلال  با ساختار منعطف می باشند.

معرفی رنگ ضد زنگ

رنگ ضد زنگ برای محافظت از سطوح فلزی در برابر زنگ زدگی استفاده می شود. این رنگ ها از ترکیب رزین ها، رنگدانه ها و مواد ضد زنگ ساخته می شوند.

رنگ های مناسب برای فضاهای مختلف

  • از رنگ های روشن و براق برای فضاهایی که می خواهید روشن تر شود مانند اتاق پذیرایی
  • از رنگ پلاستیک به علت ضد تعرق ،سرعت اجرایی بالا و ارزان قیمت بودن در سقف ها می توان استفاده کرد.
  • برای پوشاندن دیوار هایی که عیوب و موج زیادی دارند از رنگ های مات و یا بلکا استفاده شود.
  • برای تک دیوار پشت سالن استفاده از بلکا ابریشمی و یا دیگر رنگ های سلولزی یا انواع پتینه یا مولتی کالر، بسیار زیبا خواهد بود.
  • در دیوار هایی که کمی نم دار هستند و امکان ترمیم نم آنها وجود ندارد می توانید از رنگ های کنیتکس استفاده کرد که به علت مقامت بالا نم دیوار را پوشش می دهند .

نقاشی ساختمان در شهید بهشتی