کناف چیست و اهمیت بتونه کاری کناف سقف چیست ؟
کناف از ابزار جذاب و جدید در زیباسازی ساختمان ها است که می تواند دکوراسیون ساختمان را به صورتی شگفت انگیز مدرن و زیبا کند اما استفاده از کناف ساده نبوده و نیاز به مهارت و تجربه ی بالا دارد و افراد کم تجربه و غیر متبحر نمی توانند با این ابزار کار کنند.
نصب کناف سخت است اما اگر بدون هیچ عیب و نقصی کناف را متصل کنید، هنوز راهی طولانی در داشتن سقف یا دیوار زیبا و شیک دارید چون باید بعد از نصب کناف آن را زیرسازی کرده و بتونه کاری کناف را با دقت و حساسیت به روشی اصولی اجرا کنید.
بعد از اجرای صحیح زیرسازی ،بتونه کاری کناف و سنباده زنی نوبت به نقاشی کناف می رسد که اگر تمام مراحل نصب و زیرسازی بدرستی اجرا شده باشد رنگ آمیزی روی کناف راحت بوده و می توان از نتیجه ی کار رضایتی کامل داشت.

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

بتونه کاری کناف سقف

بتونه کاری کناف سقف

بعد از نصب کناف نوبت به بتونه کاری آن می رسد تا کلیه درزها ، شکاف ها و سوراخ های سطح کناف به خوبی پر شود.این کار باید با ابزار مناسب و به صورت حرفه ای انجام شود چون کوچکترین ایرادی در بتونه کاری،موجب خواهد شد تا در آینده ای نزدیک ترک های مویی و یا عمیق در محل شیار ها و ترک ها باز شود.

برای اجرای  بتونه باکیفیت باید از بتونه های مخصوص کناف استفاده شود و قبل بتونه هم از نوار درزگیر کناف برای پوشاندن محل شیار ها و ترک ها استفاده کرد.در ادامه روش صحیح تهیه بتونه و روش اجرای آن را آموزش خواهیم داد.

بتونه کاری کناف سقف

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

مراحل بتونه کاری کناف سقف

1-اولین قدم برای بتونه کاری کناف سقف و دیوار ها پاکسازی این سطوح از گردوغبار و دیگر آلودگی ها و ذرات سست است تا کیفیت کار افزایش یافته و قدرت چسبندگی سطح افزایش یابد.

2- مرحله ی قبل از اجرای بتونه کناف استفاده از نوار درزگیر کناف است که باید با دقت روی شیارها ، ترک ها و سوراخ های موجود روی کناف چسبانده شود تا بعد از اجرای بتونه احتمال ترک خوردگی مجدد در محل شیارها وجود نداشته باشد.

3- تهیه ی بتونه مناسب کناف و استفاده از آن مهم است تا کیفیت و مقاومت کار افزایش یابد. برای بتونه کاری کناف از دو نوع بتونه استفاده می شود اولین بتونه از بافتی سنگین تشکیل شده که سریع خشک شده و سطحی زبر ایجاد می کند

و دومین بتونه بافتی سبک داشته و نرم است و دیرتر خشک می شود پس می توان سطح را با پوششی سنباده پذیر پوشاند و به راحتی سطح آن را سنباده کاری کرد.

نکته : برای تهیه ی بتونه کناف پودر بتونه را به صورت آماده خریداری کرده و سپس آن را با مقدار مساوی از آب مخلوط کنید توجه داشته باشید که پودر را باید کم کم داخل آب بپاشید تا جایی که آب و پودر همسطح شوند سپس به آرامی آنها را مخلوط کنید اگر زیاد مخلوط را هم بزنید بتونه شما سفت شده و کارایی خود را از دست می دهد .
4- بعد از خشک شدن کامل بتونه نوبت به سنباده کاری و همسطح کردن سطح بتونه شده با دیگر نقاط کناف سقف می رسد برای این کار از بتونه ای نرم استفاده کرده و به اندازه ای سنباده کشی کنید که سطحی صاف و یکدست داشته باشید.
5- بعد از هم سطح شدن کناف بهتر است برای افزایش کیفیت رنگ اجرایی اول سطح کناف را با دستمالی خشک گردگیری کنید تا ذرات سست در رنگ مخلوط نشده و کیفیت رنگ آمیزی را کاهش ندهد.
6- در این مرحله سطح کناف را روغن کاری کرده و سطح را برای رنگ آمیزی آماده کنید استفاده از روغن یا پرایمر مناسب و یا رنگ آستر به افزایش دوام و قدرت چسبندگی رنگ به سطح می افزاید.

7- با اطمینان از اینکه سطح کناف به طور کامل خشک شده رنگ آمیزی کناف را آغاز کنید اگر تمامی مراحل زیرسازی به درستی اجرا شده باشد و از رنگ های باکیفیت و استاندارد استفاده کنید با یک تا دو دست رنگ سطح کناف به طور کامل پوشش داده خواهد شد.

بتونه کاری کناف سقف

سخن پایانی 
شاید برخی افراد با خواندن این مقاله فکر کنند کار بتونه کاری و رنگ آمیزی کناف سقف بسیار ساده است اما بهتر است بدانید این کار ها بسیار سخت بوده و نیاز به مهارت و تجربه ی بالا دارند پس بهتر است کار را به افراد متخصص بسپارید تا هزینه ی گزافی که برای نصب کناف صرف کرده اید بر باد نرود.