یکی از محصولاتی که رنگ آمیزی را بسیار ساده و سریع می کند اسپری رنگ های هستند که افراد می توانند با کمی تمرین سطوح کوچک را با آن به خوبی رنگ آمیزی کنند.

امروزه انواع اسپری رنگ در بازار موجود است که با داشتن شناخت کامل از این اسپری ها می توان نتایج مثبتی از استفاده از این رنگ ها کسب کرد.

معرفی انواع اسپری رنگ

بهترین برند های اسپری رنگ

1- اسپری رنگ پلاستیک

اسپری های رنگ پلاستیک به وفور در بازار موجود هستند این رنگ ها بیشتر برای رنگ آمیزی قطعات خودرو استفاده می شوند.در انتخاب اسپری های رنگ پلاستیک مناسب برای قطعات خودرو باید دقت شود که فام رنگی انتخابی مطابق با رنگ فابریک خودرو باشد.

 

لینک های مفید:
اجرای اپوکسی

 

 

2- اسپری رنگ روغنی

رنگ روغنی از پرطرفدار ترین رنگ های ساختمانی است و اسپری این رنگ نیز کاربردی مشابه با رنگ های روغنی دارد .این محصول بر پایه رزین های آلکیدی تولید شده و دیگر مانند رنگ های معمولی نیاز به رقیق کردن ندارد پس به راحتی و با سرعت بیشتر می توان با این رنگ ،رنگ آمیزی بی عیب و نقص داشت.

کاربرد این اسپری در رنگ آمیزی مصارف صنعتی ، هنری ، دکوراسیون ، رنگ آمیزی سطوح شیشه ای ، پلاستیک و … است و می توان در مدت زمان بسیار کوتاه تر رنگ آمیزی را با کیفیت اجرا کرد و از مقاومت و دوام آن مطمئن بود.

 

3- اسپری رنگ فلز

رنگ آمیزی فلز کاری حساسی است که باید با دقت انجام شود تا رنگ به خوبی سطح فلز را پوشش داده و از آن محافظت کند.اسپری های رنگ فلز کار را برای ما آسان کرده و می توان با کمک با این رنگ به سادگی فلز را رنگ آمیزی کرد اما دقت داشته باشید که از بهترین برند اسپری رنگ فلز خریداری کند تا نتیجه ای مثبت و عالی برایتان به همراه داشته باشد.

 

لینک های مفید:
قیمت رنگ جوتن

اگر می خواهید رنگی بسیار یکنواخت و بی کیفیت اجرا کنید استفاده از اسپری رنگ بهترین انتخاب است چون در هنگام رنگ آمیزی با قلمو ممکن است رد قلمو باقی بماند بخصوص اگر تجربه ی کافی در رابطه با رنگ آمیزی نداشته باشید در صورتی که در رنگ آمیزی با اسپری رنگ، فقط کافیست با رعایت فاصله ی مناسب و پاشش یکنواخت رنگ، اجرای رنگی بی عیب و نقص و زیبا داشته باشید.

یکی از کاربرد های جذاب در استفاده از این اسپری ، رنگ آمیزی کابینت های فلزی آشپزخانه است .اگر کابینت کهنه و رنگ و رو رفته دارید می توانید با استفاده از این محصول فوق العاده ،کابینت ها را در حد یک کابینت نو درآورده و از زیبایی و کیفیت آن لذت ببرید.

 

4- اسپری رنگ چوب

این اسپری از انواع اسپری های مناسب برای رنگ آمیزی چوب است که می توان با اجرای صحیح سطحی صاف و یکنواخت روی چوب ایجاد کرد.این رنگ برای اجرا روی مبلمان چوبی و هر نوع محصولات چوبی قابلیت اجرا دارد .

توجه داشته باشید که برای رسیدن به کیفیت قابل قبول در رنگ آمیزی با اسپری های رنگ چوب باید سطح چوب را به خوبی پرداخت کرده و عیوب احتمالی را رفع کنید و در صورت نیاز ترک ها و شکاف های احتمالی را پر کرده و در نهایت با اسپری رنگ در فاصله مناسب رنگ را به صورت یکنواخت و با یک ضخامت مناسب روی سطح بپاشید.

 

بهترین برند های اسپری رنگ

 

5- اسپری رنگ لعابدار

این دسته از اسپری ها محصولاتی لعابی هستند و می توان سطوح لعاب داری که آسیب دیده اند را با این اسپری رنگ ترمیم کرد .این اسپری ها جزء اسپری رنگ اکریلیک محسوب می شوند .و برای رنگ آمیزی سطوحی مانند آب گرم کن ،یخچال ، سینگ ظرفشویی ، وان حمام و سرویس بهداشتی قابلیت اجرایی دارند.

اسپری های رنگ لعابدار از اسپری های با خاصیت چسبندگی عالی به سطوح است که با استفاده از این اسپری، سطوحی صاف و مقاوم در برابر ضربه و خراش ایجاد کرده و با سرعت خشک شدن بالا،سرعت کار را بالا می برد.

 

6- اسپری رنگ نسوز

اسپری رنگ نسوز از انواع اسپری های رنگ است که بیشتر در فضاهای صنعتی و مساحت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد .کاربرد این رنگ ها در تأسیسات عمومی و ساختمان ها و … است.این محصول در پروژهای کوچک نیز استفاده می شود.

 

7- اسپری رنگ Flat

این اسپری رنگ کاربرد های فراوانی داشته و مهم ترین ویژگی این محصول استفاده بر روی سطوح کاملاً مات و سطوحی که کمی براق هستند استفاده می شود.اسپری های رنگ Flat از اسپری های باکیفیت در بازار می باشند.

8- اسپری رنگ نیمه براق

این اسپری پوششی مابین مات و براق دارند و می تواند دکوراسیونی زیبا و درخشنده ایجاد کنند. اسپری رنگ نیمه براق بسته به سلایق افراد می تواند انتخابی مناسب و جذاب باشد.
بهترین برند های اسپری رنگ

جمع بندی نهایی

اسپری های رنگ از محصولات جذاب هستند که می توانند سرعت کار را بالا برده و بدون نیاز به حلال دارای غلظت مناسب برای اجرای بی دردسر هستند اما عیوبی که می توان برای این محصول شمرد وجود انواع بسیار فراوان از برند ها است که انتخاب برند های باکیفیت را سخت کرده و اگر از برند این محصولات اطلاعات کافی نداشته باشید احتمال اینکه برندی بی کیفیت خریداری کرده و نتیجه ی مطلوبی از اجرای آنها کسب نکنید زیاد است پس در هنگام خریداری این محصول یا از فروشگاهی معتبر خریداری کنید و یا با اشخاصی باتجریه در رابطه با بهترین برند اسپری رنگ ها مشورت فرمایید.