استفاده از پارکت و لمینت به عنوان کف پوشی زیبا و پرطرفدار در دکوراسیون ساختمان ها رواج دارد اما این کفپوش لوکس و گرانقیمت،ممکن است در برابر عواملی همچون ضربه و سایش آسیب ببیند و با شکستگی ،سایش و پاک شدن رنگ این محصول، زیبایی خود را از دست بدهد.ترمیم رنگ پارکت و لمینت برای حفظ زیبایی این محصول ضروری است.

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 

پارکت و لمینت از کفپوش های بادوام و مقاوم هستند البته به شرطی که به خوبی از آنها نگهداری شود چون این کفپوش در معرض انواع آسیب ها همچون سایش پایه های مبل و برخورد اشیاء قرار دارد و اگر نتوان این آسیب ها را ترمیم کرد صرفه اقتصادی برای استفاده از این کفپوش وجود نخواهد داشت.خوشبختانه این محصول قابل ترمیم بوده و می توان انواع آسیب های جزئی و گسترده تر را به خوبی ترمیم کرد البته توجه داشته باشید که بهتر است این کار توسط شخصی باتجربه و یا بعد از کسب مهارت کافی انجام شود.

علل آسیب دیدن پارکت و لمینت و روش ترمیم آنها

ترمیم رنگ پارکت و لمینت

علل متفاوتی می تواند موجب آسیب به پارکت و لمینت شود و بسته به علت آسیب به پارکت، روش های ترمیم متفاوت است پس قبل از ترمیم پارکت و لمینت علت آسیب را بررسی کرده و سپس برای ترمیم برنامه ریزی کنید.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

علت آسیب به پارکت لمینت می تواند کیفیت پایین محصول ، نصب نادرست ، خراشیدگی و ضرب دیدگی ، رطوبت و پوسیدگی ، گرما و حرارت زیاد ، مواد شیمیایی و اسیدی و … باشد که اکثر این عوامل موجب خراب شدن رنگ پارکت می شوند که اگر چنین باشد می توان بسته به میزان خرابی پارکت لمینت آن ها را ترمیم کرد البته توجه داشته باشید که آسیب شدید و گسترده در این کفپوش راه ترمیم نداشته و باید قسمت آسیب دیده با دقت جدا شده و پارکت جدیدی جایگزین آن شود .

ترمیم رنگ پارکت و لمینت

ترمیم رنگ پارکت و لمینت

وقتی به هر دلیلی رنگ کفپوش شما خراب شد ابتدا باید علت آسیب را پیدا کنید برای مثال اگر علت آسیب نفوذ رطوبت است باید منبع نفوذ رطوبت و آب رفع شود و اگر ترکیدگی لوله وجود دارد و یا رطوبت به هر دلیلی به کف رسیده باید علت شناسایی و رفع شود سپس بعد از خشک شدن کامل سطح کار ترمیم را آغاز کرد.

برای ترمیم رنگ پارکت لمینت بعد از شناسایی و رفع علت کار ترمیم آغاز می شود البته ممکن است علت آسیب کیفیت پایین پارکت لمینت و یا استفاده از لاک های نامرغوب باشد.وقتی جنس پارکت لمینت شما خوب نیست بعد از مدتی رنگ پارکت تغییر کرده و رو به زردی خواهد رفت و رفت و آمد زیاد ، ضربه و سایش سریع تر رنگ پارکت لمینت شما را خراب خواهد کرد .

ما قصد داریم در این مقاله شما را با راهکارهای ساده برای رفع خرابی جزئی و ترمیم

رنگ پارکت و لمینت آشنا کنیم ولی برای ترمیم آسیب های گسترده و عمقی در این کفپوش بهتر است با استادکاری خبره مشورت کرده و کار را به افراد خبره بسپارید چون رنگ آمیزی گسترده کفپوش ها نیاز به مهارت بسیار داشته و خطراطی را برایتان به همراه خواهد داشت.

مراحل ترمیم رنگ پارکت و لمینت

  • برای ترمیم رنگ پارکت و لمینت در ابتدا اگر آلودگی خارجی روی سطح وجود دارد آن را پاک کرده و سپس با سنباده های مخصوص سطح آسیب دیده را به خوبی ساب بزنید .قسمت های برآمده باید به خوبی تراشیده شده و سطح یکدست شود.کار سنباده زنی را تا جایی ادامه دهید که لاک رویی چوب کاملاً از بین رفته و به چوب زیرین برسید .
  • حال نوبت به استفاده از بتونه های مخصوص می رسد و باید قسمت هایی که ترک عمیق دارند با بتونه پر شوند.اجرای درست این مرحله در بالا رفتن زیبایی کار به شما کمک خواهد کرد.
  • بعد از اجرای بتونه باید مجدداً کار ساب انجام شود تا سطح یکدست شده و سطحی یکنواخت و هماهنگ داشته باشید.
  • با پایان زیرسازی سطح نوبت به رنگ کردن پارکت و لمینت می رسد که باید با محصولات مناسبی همچون لاک ها یا پوشش های محافظ و روغن های مخصوص،همرنگ پارکت شوند در همرنگ کردن نقطه آسیب دیده با رنگ دیگر قسمت های پارکت و لمینت دقت کنید تا رنگی هماهنگ اجرا کرده و زیبایی کفپوش از بین نرود.

ترمیم رنگ پارکت و لمینت 

ترمیم رنگ پارکت و لمینت

در ترمیم رنگ پارکت و لمینت دقت کنید چون ممکن است اجرای غیر اصولی و ناهماهنگی رنگ و یا استفاده از موادی که با پارکت و لمینت همخوانی ندارند موجب آسیب بیشتر کفپوش شده و مجبور به صرف هزینه ی بیشتر برای رفع آسیبی که خود ناخواسته به آن زده اید شوید.