شناخت حلال های رنگ های ساختمانی چرا ضروری است؟

یکی از دلایلی که تهیه رنگ را کاری تخصصی می کند میزان رقیق کردن رنگ است رنگ در ابتدا ماده ای غلیظ است که نمی توان به همان گونه با آن سطوح را رنگ آمیزی کرد و باید رنگ را به غلظت مورد نیاز رساند تا رنگ آمیزی با آن راحت و بدون عیب و نقص باشد .

اگر رنگ به میزان کافی رقیق نشود به علت غلظت بالا موجب شره کردن و ناصاف شدن رنگ اجرا شده خواهد شد و اگر هم رنگ زیاد رقیق شده باشد کیفیت لازم را نداشته و سطح را به خوبی پوشش نخواهد داد و عمر و دوام رنگ کاهش چشم گیری خواهد یافت از این رو شناخت حلال های رنگ های ساختمانی و میزان رقیق کردن رنگ ها با حالال های مخصوصشان الزامی است.

نقاشی ساختمان در تزیین سقف و دیوار های ساختمان حرف اول را می زند پس باید به درستی اجرا شود تا وقت و هزینه شما هدر نرفته و بهترین نتیجه را کسب کنید.هر رنگی حلال مخصوص به خود را دارد و باید در میزان غلظت بسته به قدرت پوشش دهی تنظیم شود به همین دلیل مشورت با شخصی باتجربه در رقیق کردن رنگ مهم است.

هر رنگی حلال مخصوص به خود را دارد و به طور کلی رنگ ها در دو دسته حلال آب و حلال های نفتی تقسیم بندی می شوند و به هیچ عنوان نمی توان رنگ های حلال آب یا حلال نفتی را با غیر از حلال مخصوص خود رقیق کرد چون رنگ کیفیت خود را از دست داده و پس از اجرا خیلی زود پوسته پوسته و تخریب خواهد شد.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

حلال های رنگ های ساختمانی

انواع رقیق کننده های رنگ ها

رقیق کننده ها در دو دسته کلی قرار دارند که همان طور که گفتیم حلال آب و حلال نفتی هستند اما حلال های نفتی خود در چندین نوع مورد استفاده قرار می گیرند مانند نفت سفید ، بنزین ، تینر ، استون ، تولوئن و … این مواد ممکن است به صورت مواد گازی و یا جامد نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

معرفی تینر

تینر نوعی از حلال های نفتی است که برای پاک کردن رنگ روغنی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به راحتی رنگ را در خود حل کرده و به خوبی از سطح پاک کند. از تینر برای تمیز کردن سطوحی که به رنگ آغشته شده اند استفاده می شود و چون به راحتی آتش می گیرد در استفاده از آن باید دقت کرد که البته تینر ها نیز انواعی دارند که تینر فوری از انواع بسیار خطرناک این محصول است.

در استفاده از حلال های نفتی باید دقت کرده و موارد ایمنی مانند استفاده از ماسک و دستکش مد نظر قرار گیرد.

حلال های رنگ ها
معرفی انواع حلال های رنگ ها

حلال رنگ روغنی

رنگ روغنی از باکیفیت ترین رنگ ها هستند که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و قابلیت اجرا در انواع سطوح را دارند.حلال رنگ های روغنی بنزین است که ماده ای خطرناک و بسیار آتش زاست و در هنگام استفاده باید به نکات ایمنی توجه کامل داشته و در نزدیکی آن حتی یک شعله بسیار کوچک هم وجود نداشته باشد.و تهویه هوا به خوبی انجام شود.

حلال رنگ پلاستیک

این رنگ از قدیمی ترین رنگ های ساختمانی است که فاقد مواد شیمیایی بوده و حلال آن آن آب است .این رنگ دوستدار محیط زیست بوده و موجب آلودگی محیط زیست نمی شود اما به علت چسبندگی پایینی که دارد به راحتی از سطح پاک می شود و نباید سطح را حتی با دستمال نمناک هم پاک کرد چون رنگ سطح به راحتی کیفیت خود را از دست می دهد. در رابطه با رنگ پلاستیک هیچ تبلیغاتی مبنی بر ضد آب بودن این محصول حتی با معتبر ترین برند ها هم اعتماد نکنید و بدانید که رنگ های پلاستیک چه نیم پلاستیک و چه تمام پلاستیک قابلیت شستشو ندارند.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

 

حلال رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان از رنگ های بسیار مقاوم و پرکاربرد است که حلال آن تینر های مخصوص رنگ های پلی اورتان می باشد و باید در محلی با تهویه مناسب اجرا شود.

 

حلال رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک در دو دسته تولید شده اند که یک دسته حلال آب داشته و کاملاٌ دوستدار محیط زیست هستند و قابلیت شستشوی بسیار پایینی دارند اما دسته دوم حلال های نفتی داشته و قابلیت شستشوی بالاتری دارند و از نظر پوشش دهی و کیفیت نیز در سطح بالاتری قرار دارند اما دوستدار محیط زیست نیستند.

حلال های رنگ ها

فروشگاه آدیلوکس با عرضه ی انواع رنگ و ابزار نقاشی ساختمان با قیمت بسیار مناسب

رنگ آمیزی نما با رنگ جوتن نما