رنگ کرم یکی از رنگ های محبوب در نقاشی ساختمان است. این رنگ به دلیل خنثی بودن و ایجاد حس آرامش ، در بسیاری از فضاهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ کرم در نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان

 

مواد لازم برای تهیه رنگ کرم

  1. رنگ سفید
  2. رنگ گل ماش
  3. رنگ مشکی
  4. رنگ زرد مادر

روش درست کردن رنگ کرم

برای درست کردن رنگ کرم در نقاشی ساختمان، به دو رنگ پایه سفید و گل ماش نیاز دارید. مقدار رنگ گل ماش نسبت به رنگ سفید کمتر است و میزان آن تعیین کننده میزان تیرگی یا روشنی رنگ کرم خواهد بود. به طورکلی، برای درست کردن هر چهار کیلوگرم رنگ کرم، به پنج تا شش قطره رنگ گل ماش نیاز دارید.

در صورتی که بخواهید رنگ کرم شما کمی گرم تر شود، می توانید به آن مقدار کمی رنگ زرد نیز اضافه کنید. به طور کلی ، برای هر چهار کیلوگرم رنگ کرم ، دو تا سه قطره رنگ زرد کافی است.

در صورتی که بخواهید رنگ کرم شما کمی تیره تر شود، می توانید به آن مقدار کمی رنگ مشکی نیز اضافه کنید. به طور کلی ، برای هر چهار کیلوگرم رنگ کرم، یک تا دو قطره رنگ مشکی کافی است.

برای درست کردن رنگ کرم ، ابتدا رنگ سفید را در یک ظرف مناسب بریزید. سپس، رنگ گل ماش را به آن اضافه کنید و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، مواد را به خوبی مخلوط کنید. در صورتی که بخواهید رنگ کرم شما کمی گرم تر یا تیره تر شود، رنگ زرد یا مشکی را به مخلوط اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید.

پس از آماده شدن رنگ کرم، آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

رنگ کرم

 

چطور رنگ نیلی درست کنیم؟

نکاتی برای درست کردن رنگ کرم در نقاشی ساختمان:

  • برای تهیه رنگ کرم یا هر رنگ دیگری باید رنگ ها را کم کم و به تدریج اضافه کرده و با همزن برقی یا دستی مخلوط کنید تا رنگی یکدست داشته باشید.
  • در صورتی که از رنگ روغن برای نقاشی استفاده می کنید، رنگ های گل ماش و زرد را به رنگ روغن اضافه کنید و سپس، آن را با رنگ سفید مخلوط کنید.
  • در صورتی که از رنگ پلاستیک برای نقاشی استفاده می کنید، رنگ های گل ماش و زرد را به رنگ پلاستیک اضافه کنید و سپس، آن را با رنگ سفید مخلوط کنید.
  • توجه داشته باشید که رنگ پلاستیک پس از خشک شدن کمی روشن تر و رنگ روغن پس از خشک شدن کمی تیره تر می شود.
  • قبل از شروع نقاشی، حتماً یک نمونه از رنگ را روی یک قسمت کوچک از دیوار امتحان کنید تا از نتیجه کار راضی باشید.
  • برای تهیه رنگ کرم، از رنگ های باکیفیت استفاده کنید تا رنگ شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • رنگ کرم تهیه شده را در مکانی خشک و تاریک نگهداری کنید.
  • اگر از رنگ پلاستیک استفاده می کنید برای افزایش عمر و دوام رنگ حتماً قبل از رنگ آمیزی از پرایمر استفاده کنید.
  • برای اینکه تمام سطوحی که با رنگ کرم رنگ آمیزی می شود همخوان و کاملاٌ رنگ کرمی یکسان باشند بهتر است رنگ را به میزان کافی تهیه کنید تا نیمه راه مجبور به ترکیب دوباره رنگ برای تهیه رنگ کرم نباشید چون کوچک ترین تفاوت در میزان رنگ های مخلوط شده می تواند رنگ کرم شما را متفاوت از رنگ اولیه کند

رنگ کرم

رنگ کرم از رنگ های جذاب در نقاشی ساختمان است اما توجه داشته باشید که اکثر رنگ ها بعد از مدتی که بسته به کیفیت رنگ می تواند طولانی یا کوتاه مدت باشد، دو تا چند درجه تیره می شوند. پس اگر رنگ کرم تیره را نمی پسندید یا از رنگ کرم خیلی روشن و یا از رنگ های سفید استفاده کنید.