جهت مشاهده قیمت نقاشی ساختمان با مصالح و بدون مصالح در کیفیت های مختلف برای سال ۱۴۰۲ کلیک کنید. جهت استعلام قیمت دقیق یا درخواست بازدید تماس بگیرید.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402 مانند دیگر مسائل اقتصادی کشور وضع نابسامانی داشته و با افزایش قیمت رنگ ها و مواد مورد نیاز و مزد کارگران در کار نقاشی ساختمان باعث افزایش قیمت و عدم ثبات قیمت شده است . با وجود افزایش 40 درصدی قیمت رنگ که تأثیرات بسزایی بروری قیمت نقاشی ساختمان گذاشته است اتحادیه ی نقاشی ساختمان با توجه به این موارد قیمت های مصوب را اعلام کرده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

لیست قیمت نقاشی ساختمان 1402

نوع رنگحداقل قیمت به ازای متر مزبع(تومان)حدتکثر قیمت به ازای متر مربع(تومان)توضیحات
روغنی با مصالح65,00075,000قیمت بستگی به نوع زیر سازی دارد
پلاستیک با مصالح65,00070,000بارنگ پلاستیک درجه 1
اکریلیک با مصالح65,00070,000بستگی به زیر سازی و نوع پرایمری که زیر کار استفاده شده دارد
مولتی کالر با مصالح70,00080,000به نوع وکیفیت رنگ بستگی دارد
اجرای پلی یورتان با مصالح700,000800,000در دو نوع ترک و ایرانی
اپوکسی با مصالح250,000260,000اختلاف قیمت به زیر کار و سختی کار بستگی دارد.
اجرای کینتکس نما با مصالح120,000140,000ارتفاع و کاور تاثیر در اختلاف قیمت دارند.
اجرای رنگ نما درجه یک با مصالح230,000250,000ارتفاع و سختی کار موثر در قیمت
اجرای رنگ جوتن برای نمای ساختمان با مصالح600,000650,000ارتفاع و سختی کار و رنگ بندی موثر در قیمت

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

قیمت نقاشی ساختمان با مصالح

افزایش قیمت رنگ های ساختمانی

قیمت ها در نقاشی ساختمان به نوع رنگ استفاده شده در نقاشی ساختمان بستگی دارد با اینکه کشور ما امروزه در کار تولید انواع رنگ های ساختمانی بسیار پیشرفت کرده اما واقعیت این است که به علت وارداتی یودن برخی مواد مورد نیاز در این صنعت همچنان تولیدات رنگ های ایرانی به خارج اتکا داشته و تحریم ها موجب کمبود و گرانی قیمت برخی مواد مورد نیاز و تولیدات رنگ های ایرانی شده است.

The price of painting the building1

عوامل موثر در قیمت نقاشی ساختمان 1402

قیمت نقاشی ساختمان فقط مربوط به قیمت رنگ نیست چون نابسامانی وضعیت اقتصادی فقط مربوط به رنگ نیست افزایش هزینه ی رفت و آمد و حقوق کارگران نقاش همگی در محاسبه ی قیمت نقاشی ساختمان مؤثر هستند.در کنار موارد گفته شده موارد دیگری نیز در قیمت نقاشی ساختمان مؤثر هستندکه در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • نوع رنگ انتخابی از رنگ های ضد آب معمولی تا رنگ های بافت دار قابل شستشو و غیر قابل شستشو
  • برند رنگ انتخابی داخلی یا خارجی
  • میزان زمان مورد نیاز در اجرای نقاشی ساختمان
  • ظرافت مورد نیاز برای انجام کار
  • تعداد استادکاران و کارگران مورد نیاز
  • متراژ کلی
  • میزان زیرسازی مورد نیاز
  • نوع سطح مورد نظر ،سطوح گچی – بتنی – سیمانی – رنگ شده

قیمت اجرای کنیتکس 1402

در تعیین قیمت نقاشی ساختمان توجه به میزان خرابی و قدیمی بودن ساختمان بسیار مهم است چون در ساختمان های بسیار قدیمی نیاز به زیرسازی اساسی وجود دارد بخصوص اگر سال ها از آخرین رنگ آمیزی ساختمان گذشته باشد در حالی که در ساختمان های نوساز سطح دیوار ها و گچ کاری محکم و با داوام بوده و کار بر روی این سطوح آسان است پس در برآورد هزینه برای نقاشی ساختمان برای ساختمان های کهنه و فرسوده قیمت بالاتری تعیین می شود.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

در استفاده از رنگ های معمولی باید زیرسازی به طور کامل انجام شده و سطح تا حد امکان صاف و یکدست شود تا کیفیت رنگ نهایی بی نقص اجرا شود در صورتی که برخی از رنگ ها مانند رنگ های بافت دار و سلولزی نیاز به زیرسازی زیادی نداشته و حتی برخی از این رنگ ها را می توان به عنوان ترمیم کننده ترک های ریز و سطحی استفاده کرده و مواد مورد استفاده در این رنگ ها قادر است دیوار را ترمیم کرده و نواقص سطح را به خوبی برطرف کند.

The price of painting the building3

چگونه می توان رنگ آمیزی ارزان قیمت داشت؟

برای اینکه قیمت نقاشی ساختمان کاهش یابد، اول باید به استادکار نقاش خود اعتماد کافی داشته باشید و مطمئن باشید که او وجدان کاری لازم را دارد سپس می توانید با کمک راهنمایی ها و پیشنهادات او نقاشی ساختمانی ارزان قیمت ولی با کیفیت داشته باشید بدین صورت که کافیست از رنگ های ارزان قیمت تر که برند معروفی ندارند ولی کیفیت لازم را دارند استفاده شود.

امروزه مشتریان این اعتقاد را دارند که اگر می خواهند رنگ آمیزی ممتازی داشته باشند باید از رنگ های با برند معتبر در رنگ آمیزی ساختمان خود استفاده کنند در حالی که برخی از رنگ ها فقط به علت اینکه کمتر شناخته شده اند کیفیتشان مد نظر گرفته نمی شود در حالی که می توانند کیفیتی در حد رنگ های معتبر و حتی بهتر داشته باشند .

پس در داشتن رنگ آمیزی ارزان قیمت و با کیفیت از راهنمایی های استادکار استفاده کرده و نقاشی ساختمانی با کیفیت و ارزان قیمت داشته باشید .البته در داشتن رنگ آمیزی ارزان قیمت به غیر از استفاده از رنگ های ارزان قیمت می توان به نکات دیگری نیز توجه کرد مثل اینکه باید بدانید از چه جنس رنگی در کدام قسمت استفاده کرد برای مثال در سقف ها می توان  از رنگ های پلاستیک ارازن بهره برد و تا حدود زیادی در قیمت نقاشی ساختمان صرفه جویی کرد و نکات دیگری که در مشاوره با استادکاران نقاش و یا کارشناس این گروه ساختمانی جهت کاهش هزینه ها مشورت و کسب اطلاعات نمایید.