سنگ محصولی زیبا و دلچسب از طبیعت است که با خصوصیاتی ممتاز در تزیئن ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.اما قبل از استفاده از این محصول طبیعی باید یک سری کارها روی سنگ خام صورت گیرد تا به شکلی که ما در ساختمان ها می بینیم درآید. رزین کاری سنگ با رزین سنگ یکی از این کارها است.
برای محافظت از سنگ باید به ضد آب بودن آن کمک کرد.
شاید برخی تصور کنند که سنگ ها خود ضد آب هستند اما اینطور نیست و اگر روی سطح سنگ شکاف و یا حفره ای وجود داشته باشد به علت ورود رطوبت و قارچ ها به داخل سنگ ،سنگ شکسته و مقاومت آن کاهش خواهد یافت به همین دلیل باید سنگ ها را عایق کاری کرده و از ورود رطوبت و قارچ ها و شکستن سنگ جلوگیری کرد.
رزین سنگ

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

رزین چیست؟

رزین سنگ در دو دسته تقسیم بندی شده اند دسته اول رزین های طبیعی و دسته دوم رزین های مصنوعی ،رزین های طبیعی همانطور که از نامشان پیداست از رزین های طبیعی هستند که در طبیعت یافت می شوند.با خراشیدن تنه برخی از درختان مایعی غلیظ و چسبناک از آن تراوش می کند که به آن صمغ گفته می شود.امروزه رزین های مصنوعی جایگزین رزین های طبیعی شده است.

رزین های مصنوعی با کاربرد های متفاوت با موادی همچون روغن ها  و اسیدهای چرب و انواع الکل ها و برخی دیگر از مواد شیمیایی تولید و به بازار عرضه شده اند.

رزین سنگ ساختمانی

رزین سنگ مایعی شفاف بر پایه اکریلیک بوده و به همراه مواد اصلاح کننده نانو بر پایه آب تولید شده اند. رزین ها پس از اجرا کاملاً براق و سخت می شوند و پوششی ضد آب و عایق ایجاد می کنند و برای رنگ آمیزی نماهای سیمانی ، آجری ، سنگی و بتنی مناسب هستند.

علت استفاده از رزین بر روی سنگ این است که رزین بافتی شفاف و سخت روی سنگ ایجاد کرده و تمامی حفره های سنگ را بپوشاند تا رطوبت و بارش باران و نور خورشید نتوانند به سنگ آسیب برسانندن

رزین سنگ

رزین سنگ

ویژگی رزین سنگ

درست است که رزین به سنگ جلوه ای شفاف و درخشان می دهد و زیبایی آن را دوچندان می کند اما اصلی ترین دلیل استفاده از رزین ها بر روی سنگ بخصوص سنگ های مصنوعی که امرزه در وسعت زیادی در شهر های بزرگ برای تزیئن نمای ساختمان ها استفاده می شوند افزایش عمر و دوام سنگ است.

بدین صورت که مایع غلیظ رزین به خوبی حفره های سنگ را پوشانده و اجازه نمی دهد رطوبت ،آب ، آلودگی ها ، مواد شیمیایی و نور خورشید به بافت داخلی سنگ نفوذ کرده و موجب تخریب سنگ شوند.از ویژگی های دیگر رزین ها این است که اجازه نمی دهند سنگ در طی زمان تغییر رنگ داده و زیبایی خود را از دست بدهند.

رزین سنگ

رزین سنگ

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

مزایای استفاده از رزین در سنگ ها

  • اجرای رزین روی سنگ کاری راحت است.
  •  رزین ها قابلیت انعطال پذیری خوبی دارند که اجازه نمی دهد روی سطح سنگ ترک خورده و کیفیت خود را از دست بدهند.
  • رزین سنگ در برابر نور خورشید و اشعه ی ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند.
  • رزین در گذر زمان تغییر رنگ نمی دهد و از تغییر رنگ سنگ نیز جلوگیری می کند.
  • رزین به خوبی در حفره های سنگ نفوذ کرده و از سنگ در برابر تخریب شده محافظت می کند.
  • رزین ها ضد خش  بوده و به سادگی دچار خراشیدگی نخواهند شد.
  • زرین ها ضد باکتری و ضد خزه بوده و اجازه نمی دهند باکتری ها و خزه ها روی سنگ رشد کنند.
  • عایق بسیار قوی در برابر آب هستند.
  • ضد غبار و آلودگی ها بوده و می توانند سال ها تمیز و شفاف باقی بمانند.

 

رنگ آمیزی نما با رنگ جوتن

فروشگاه آدیلوکس با عرضه ی انواع رنگ و ابزار نقاشی ساختمان با قیمت بسیار مناسب