1- تمیز کاری سطح چوب

در ابتدای کار  باید کلیه عیوب درب چوبی مانند فرورفتگی و برامدگی ،ترک و سوراخ ها و … برطرف و ترمیم شود .برای برطرف کردن ترک ها و شکاف ها چند روش کلی وجود دارد اول استفاده از یک قطعه چوب است که منظم برش خورده و با چسب چوب در سطح مورد نظر فروداده شود.دومین روشن استفاده از خاک اره و چسب چوب است که مانند بتونه به سطح کشیده شود.و آخرین روش که امروزه بیشتر استادکاران از آن استفاده می کنند استفاده از رزین اپوکسی یا پلی استر پوست و پولیش است در این روشن مقداری رزین را داخل ظرف مناسبی ریخته و به آن هاردنر اضافه می کننده و خوب هم می زنند و در آخر ترکیب بدست آمده را روی ترک ها یا شکاف ها ریخته و پس از پر کردن شکاف منتظر می مانند تا مواد کاملاً خشک شوند سپس سطح چوب را سنباده کشی کرده و سطحی کاملاٌ صاف ایجاد می کنند.

2- بتونه کاری سطح درب چوبی

در این مرحله درب چوبی را بتونه کاری کرده و پس از تمیز کردن درب دوباره کار بتونه کاری را تکرار می کنند.ترکیب بتونه مورد استفاده به جنس رنگ انتخابی شما بستگی دارد برای مثال ممکن است نیاز به استفاده از بتونه مل و سریش یا بتونه روغنی و یا بتونه فوری باشد.در این مرحله باید بتونه کاری به صورت دقیق و ظریف انجام شود تا سطح درب چوبی کاملاٌ صاف و یکدست شده و عیوبی در درب چوبی باقی نماند.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

3- سنباده زنی سطح چوب

در این مرحله که قبل از رنگ آمیزی باید انجام شود سنباده کاری است که با سنباده های پارچه ای و یا کاغذی انجام پذیر است .اگر پس از خشک شدن کامل سنباده کاری انجام شود تمامی مواد اضافی بتونه از سطح پاک شده و سطحی کاملاٌ یکدست ایجاد می شود.قسمت هایی از درب که نباید رنگ شود می توان با نوار چسب کاغذی پوشاند.

4- آستر کردن درب چوبی

در این مرحله پس از بتونه کشی و سنباده کاری نوبت به آستر زدن می رسد. رنگ های مخصوص آستر کشی در رنگ های مختلف و مناسب با رنگ چوب موجود هستند.آستر کشی در یک تا دو مرحله انجام می شود و قابل توجه است که این مرحله با پارچه ای بدون پرز انجام می شود.

5- سیلر زدون به درب چوبی

پس از پایان آستر کاری بلافاصله باید سطح چوب با سیلر پوشش داده شود تا رنگ آمیزی درب بدون نقص اجرا شود.اهمیت استفاده از سیلر برای جلوگیری از نفوذ رنگ به داخل چوب است تا رنگ اعمال شده بر روی درب کمرنگ و مات نشده و خاصیت و جلوه خود را حفظ کند پس بعد از استر کشی بلافاصله یک لایه سیلر با قلمو به درب زده می شود.کار رنگ آمیزی درب با سیلر باید در چند نوبت در زمانی کوتاه اجرا شده و تا دوساعت زمان داده شود که درب کاملاٌ خشک شود.

6- سنباده زنی مجدد به درب چوبی

در این مرحله پس از خشک شدن سیلر،درب کمی زبر می شود و نیاز به سنباده کاری و پرداخت سیلر است تا سطح درب چوبی کاملاً صاف و سیقلی شود. درب در این مرحله بدون کوچکترین عیب و نقص آماده ی رنگ آمیزی نهایی است .

7- رنگ آمیزی نهایی درب چوبی

بعد از سیقلی شدن درب چوبی نوبت به رنگ آمیزی درب با کیلر می رسد این محصول نیز مانند سیلر باید با تینر فوری رقیق شود و با قلمو یا پیستوله بر روی درب اجرا شود نکته قابل ذکر در این مرحله این مطلب است که در رنگ آمیزی با قلمو رنگ باید کمی رقیق تر از زمانی باشد که رنگ با پیستوله اجرا می شود تا سطحی کاملاً صاف و شفاف ایجاد شود. برای براقیت درب چوبی می توان پس از خشک شدن کامل درب از پوست و پولیش استفاده کرد.

رنگ آمیزی درب چوبی لابی و اتاق ها

نکته : در رنگ آمیزی درب چوبی می توان به جای رنگ کیلر از نیم پلی استر استفاده کرد.اجرای نیم پلی استر به عنوان رنگ نهایی کاری دقیق و با حساسیت بیشتر است.نیم پلی استر از نظر کیفیت در سطحی بالاتر از کیلر قرار دارد اما کار با آن سختر بوده و باید فاصله زمانی مراحل رنگ آمیزی دقیق انجام شود تا کار نهایی بی نقص انجام شود .نیم پلی استر در دو نوع مات و براق تولید شده و حلال و رقیق کننده این محصول تینر است.

گروه ساختمانی نقاشی لوکس با گرد آوری استادکاران نقاش خبره و با تجربه ی طولانی در کار نقاشی ساختمان توانسته در سال های کاری خود کارهای اجرایی ممتازی به مشتریان با قیمت های بسیار مناسب ارائه دهد و در جهت تکریم مشتریان در صورت نیاز اطلاعات کامل و کافی در رابطه با هر نوع کار نقاشی ساختمان را به شما ارائه می کند.

بازدید رایگان از کار و قیمت گذاری و همچنین ضمانت شش تا دو سال کلیه کارهای اجرایی این گروه ساختمانی از  امتیازات این شرکت محسوب می شود.