رنگ آمیزی انواع سطوح فلزی در سازه ها و اسکلت ساختمان های در حال ساخت و سوله ها با رنگ های سوله ای ضد زنگ و اپوکسی توسط گروه نقاشی لوکس

رنگ آمیزی نمای بیرونی فلزی ساختمان

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان در زیبایی ساختمان اهمیتی بسزا دارد اما رنگ درب و پنجره فلزی ساختمان نیز مهم و تکمیل کننده ی این زیبایی است و ساختمان شما را تا حد زیادی شیک و لوکس خواهد کرد از این رو رنگ امیزی درب و پنجره ها نیز مهم بوده و باید با بهتری تن رنگی مناسب با رنگ نما که با هم همخوانی داشته باشند انتخاب و اجرا شود.

در کنار زیبایی که رنگ درب و پنجره به نمای ساختمان می بخشد. باکیفیت بودن این رنگ ها نیز مهم است چون در صورت استفاده از رنگ های بی کیفیت این رنگ ها خیلی زود در برابر رطوبت ، بارندگی ، پرتوهای خورشید و آلودگی های دیگر کیفیت خود را از دست داده ،پوسته پوسته شده و تغییر رنگ خواهد داد.

رنگ آمیزی درب و پنجره

حال اینکه مناسب ترین رنگ ها برای رنگ آمیزی درب و پنجره های فلزی چیست و چگونه باید این رنگ ها اجرا شود از مطالبی است که ما قصد داریم در این مقاله به آنها بپردازیم.

رنگ آمیزی اسکلت ساختمان و سوله

رنگ آمیزی سطوح فلزی و اسکلت ساختمان و سوله ها با رنگ های سوله ای مخصوص ضد زنگ و مخصوص میتواند عمر سازه را افزایش دهد البته در صورت شرایط خاص امکان دارد رنگ های سوله ای رنگ مناسبی نباشند برای مثال در فضا های صنعتی برای رنگ آمیزی دستگاه ها که دمای بالایی را تحمل میکنند باید از رنگ های نسوز استفاده شود. و برای سطوحی که اختلاف دمای نسبتا بالایی دارند و یا در معرض رطوبت و باران قرار دارند باید از اپوکسی برای رنگ آمیزی استفاده شود.

کدام رنگ ها برای رنگ آمیزی درب و پنجره و اسکلت فلزی مناسب هستند؟

رنگ آمیزی فلزات متفاوت از رنگ آمیزی دیگر سطوح است چون این سطوح با کوچکترین نفوذ آب و رطوبت زنگ زده و خورده می شوند پس باید از رنگ هایی عایق قوی استفاده شود و در کنار این رنگ ها استفاده از ضد زنگ ها نیز مهم است تا از خورده شدن فلزات به خوبی محافظت شود.

از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی می توان به رنگ های روغنی و اپوکسی اشاره کرد این دو رنگ از نظر عایق بندی می توانند به خوبی از فلزات مراقبت کنند که البته رنگ های اپوکسی در مقایسه با رنگ روغنی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند اما جای نگرانی نیست و مطمئناً رنگ های روغنی نیز می توانند به خوبی از سطوح فلزی مراقبت کنند پس در صورتی که امکان پرداخت هزینه بالای رنگ های اپوکسی را ندارید جای نگرانی نیست و می توانید با آسودگی از رنگ های روغنی با تنوع بی شمار در رنگ استفاده کنید.

برای اجرای هر یک از رنگ ها برای رنگ آمیزی درب و پنجره ها باید در ابتدا از ضد رنگ ها یا رنگ آستری مناسب استفاده شود سپس سطوح را به خوبی سنباده کاری کرده و با قلموی سایز مناسب بسته به پهنای فلز رنگ آمیزی انجام می شود البته توجه داشته باشید که در صورت نیاز از بتونه ی مناسب برای فلزات نیز در صاف کردن و رفع عیوب سطوح فلزی استفاده می شود.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

استفاده از طرح های پتینه در رنگ آمیزی درب های فلزی بسیار مورد توجه بوده و استفاده از یک رنگ زمینه از جنس رنگ روغنی و یا اپوکسی و استفاده از رنگ های طلایی ، نقره ای و مسی برای ایجاد طرح های پتینه انتخاب می شود.

برای داشتن بهترین دکوراسیون در نمای ساختمان بهتر است از رنگ هایی در رنگ آمیزی درب و پنجره ها و نرده ها استفاده کنید که با رنگ نمای ساختمان همخوانی داشته باشد برای مثال استفاده از رنگ سفید در نما و استفاده از رنگ های تیره تر در درب و پنجره ها می تواند زیبایی بی نظیری به نمای ساختمان بدهد .

برخی افراد رنگ سفید را برای رنگ امیزی درب و پنجره ها به دیگر رنگ ها ترجیح می دهند که این رنگ نیز در کنار پتینه کاری با رنگ نقره ای یا طلایی می تواند انتخابی بی نقص باشد.اما اگر نمای ساختمان شما از انواع سنگ ها است می توان از رنگ های مشابه با رنگ سنگ ها اما کمی تیره تر یا روشن تر استفاده کرد.

افرادی که خود قصد رنگ آمیزی درب و پنجره ساختمانشان را دارند باید توجه داشته باشند که زیرسازی در رنگ آمیزی سطوح مهم بوده و در اکثر مواقع نیاز به بتونه کاری وجود دارد و اگر کار بتونه یا اجرای ضد زنگ ها به خوبی انجام نشود هزینه ی صرف شده برای خرید رنگ و دیگر ملزومات در رنگ آمیزی سطوح فلزی بی ثمر مانده و این سطوح به زودی دچار زنگ زدگی و خوردگی خواهند شد.

 

رنگ آمیزی درب آهنی

قیمت رنگ آمیزی درب و پنجره

در نقاشی ساختمان قیمت ها بسته به شرایط محیط ، نوع رنگ انتخابی ، زمان مورد نیاز برای اجرا ، میزان خرابی سطوح و میزان زیرسازی مورد نیاز و برخی دیگر از شرایط و همچنین با توجه به قیمت های صنف نقاشی ساختمان اعلام می شود در رابطه با رنگ آمیزی درب و پنجره نیز چند نکته در قیمت گذاری برای رنگ آمیزی این سطوح مهم است اول اینکه در چه فصلی تصمیم به رنگ آمیزی گرفته اید؟

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

شاید این سؤال برایتان گیج کننده باشد اما این سؤال از این رو اهمیت دارد که در فصول سرد و در هنگام بارندگی نیاز به صرف زمان بسیار بیشتری برای خشک شدن هر مرحله از کار رنگ آمیزی است و زیرسازی ، رنگ آستر و رنگ اصلی به علت اینکه حلال روغنی دارند به راحتی خشک نخواهند شد پس در بالا رفتن قیمت تأثیر گذار هستند.

دومین علت به جنس رنگ انتخابی بستگی دارد اینکه رنگ اپوکسی می خواهید یا رنگ روغنی و همچنین کدام یک از برند های این رنگ ها را انتخاب می کنید می تواند در بالا رفتن هزینه مؤثر باشد چون رنگ اپوکسی قیمت بالایی داشته و برند های معتبر این رنگ ها نیز گرانقیمت تر هستند بخصوص اگر انتخاب شما از میان رنگ های خارجی باشد .در رابطه با رنگ روغنی نیز این مسئله صادق است و برخی رنگ های ایرانی گرانقیمت تر بوده و رنگ های خارجی نیز از قیمت بالاتری برخوردارند.

برای اطلاع از قیمت دقیق رنگ آمیزی درب و پنجره ها با کارشناسان این گروه ساختمانی تماس حاصل کرده و با توجه به مساحت و شرایط کار، اطلاعات لازم را کسب کنید و از تخفیفات این گروه نیز در کنار ضمانت کار بهره مند شوید.

رنگ آمیزی کابینت با پلی اورتان 

نقاشی ساختمان در مازندران