رنگ آمیزی چوب با رنگ آمیزی دیگر سطوح تفاوتی اساسی دارد و باید از مواد و رنگ های متفاوتی برای این کار استفاده کرد.چوب از کالاهای لاکچری و گرانقیمت است که باید در حفظ و نکهداری آن نیز دقت شود .وقتی هزینه ی کلانی برای ساخت یک ویلای چوبی خرج شده مسلم است که باید در نقاشی آن دقت عمل بسیار زیادی کرد تا رنگ از سطح چوبی به خوبی محافظت کند.

رنگ آمیزی ویلای چوبی

رنگ آمیزی ویلای چوبی

ویلای چوبی بسته به اینکه در چه فضایی ساخته شده باید با رنگی مناسب رنگ آمیزی شود که مناسب بودن آن به دو موضوع بستگی دارد اول اینکه شرایط آب و هوایی منطقه ای که ویلا در آن قرار دارد چگونه است و دوم اینکه بسته به شکل محیط و سبک معماری ویلا،تناژ رنگی مناسب برای رنگ آمیزی ویلای چوبی انتخاب شود.پس در ابتدا ایده ای مورد پسند برای خود تصور کنید و بدانید از رنگ آمیزی ویلایتان چه می خواهید،برای مثال تصمیم بگیرید می خواهید ویلایتان را تک رنگ کنید و یا با ترکیب چند رنگ طراحی متفاوتی به دکوراتیو ویلای چوبی خود دهید.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

برای رنگ آمیزی نمای خارجی ویلا و یا دیوار ها و سقف داخل ویلا باید از رنگ های متفاوتی استفاده شود که این تفاوت از نظر جنس و تناژ رنگ است .در رنگ آمیزی ویلا در ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید از رنگ های گرم استفاده شود یا سرد و یا ترکیبی از هر دو دسته رنگ تا حس بهتری به محیط ویلا ببخشد .در رابطه با رنگ آمیزی نمای ساختمان باید بگوییم که امروزه استفاده از رنگ های تیره بیشتر باب طبع است اما این موضوع سلیقه ای بوده و شما می توانید بسته به سلایق خود از رنگ های روشن نیز در رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا استفاده کنید و یا از ترکیب هر دو دکوراسیونی بی نظیر بسازید.

رنگ آمیزی ویلای چوبی

چند مورد از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی ویلای چوبی

  1. رنگ روغنی : این رنگ به علت پوشش دهی بالا و رفع ترک ها و شکاف های چوب می تواند نمایی جذاب به سطح چوبی دهد.
  2. رنگ بر پایه آب : این دسته از رنگ ها مقاومت پایینی داشته و برای رنگ آمیزی نمای ویلای چوبی پیشنهاد نمی شوند اما به علت سهولت در کار می توان از این رنگ ها در داخل ویلا استفاده کرد.
  3. رنگ لاتکس : این رنگ قدرت چسبندگی بالایی به سطح چوبی داشته و می توان بدون انجام بتونه کاری ،رنگ را با کیفیت بالا در مدت زمان کوتاه اجرا کرد.
  4. رنگ اکریلیک : این دسته از رنگ ها مقاومت بالایی ندارند اما به علت پوشش دهی عالی و سرعت خشک شدن بالا می توانند انتخابی مناسب باشن
  5. رنگ گچی : این رنگ سرعت اجرایی و پوشش دهی بالایی داشته و به سرعت اجرا می شود.
  6. رنگ پلی اورتان : این رنگ نیز از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی چوب است که در دو نوع براق و مات در بازار موجود هستند.

رنگ آمیزی ویلای چوبی

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

مراحل رنگ آمیزی سطوح چوبی

سمباده کاری : سطح چوب باید قبل از هر کاری سمباده کاری شده و رنگ های قدیمی و هر نوع آلودگی از سطح پاک شده و سطحی یکدست و صاف ایجاد شود.

بتونه کاری : در ادامه باید کلیه ترک ها،سوراخ ها و فرورفتگی های موجود روی سطح چوبی به کمک بتونه پر شده و سطح برای رنگ آمیزی بی عیب و نقص آماده شود.

سمباده کاری : بعد از اجرای بتونه بار دیگر سطح باید به طور کامل سمباده کاری شود و ناصافی های اجرا شده توسط بتونه رفع شود.

تمیز کردن سطح : در این مرحله بعد از سمباده کاری و بتونه کاری باید سطح چوب به خوبی با دستمالی نرم تمیز شود و هیچ گردوغباری بر روی سطح باقی نماند که البته از جاروبرقی نیز می توان برای این منظور استفاده کرد.

رنگ آمیزی سطح : با پایان زیرسازی چوب می توانید آستری که با رنگ اصلی همخوانی دارد روی سطح اجرا کرده و در نهایت رنگ اصلی را اجرا نمایید.