استفاده از کناف برای زیبا سازی ساختمان ها بسیار مورد توجه است و زیبایی این محصول تکیمل نخواهد شد مگر با یک نقاشی ساختمان بی عیب و نقص ، در ادامه با روش های اصولی نقاشی ساختمان بر روی کناف آشنا شوید.

پس از اجرای کناف،سوراخ کاری های هالوژن ها و برق کشی آنها به صورت کامل اجرا می شود تا پس از نقاشی کناف ،کمترین دستکاری روی کناف انجام شود تا سازه های کناف بعد از نقاشی ساختمان ترک نخورده و آسیب نبینند.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

مراحل رنگ آمیزی کناف برگ

مرحله اول : در انجام مراحل نصب کناف ابتدا باید درزهای صفحات کناف پخ بخورد .که البته برخی نصابان کناف این کار را انجام نمی دهند .در شروع رنگ آمیزی کناف،ابتدا باید محل اتصال صفحات کناف با کاتر پخ بخورد که البته از نظر شرکت کناف این کار اصولی نیست اما اگر نصاب کناف کار پخ را انجام نداده باشد ،نقاش مجبور به انجام این کار است .

البته قابل ذکر است که لبه های اصلی کناف پخ نمی خورد بلکه اتصل صفحات که از برش پنل ها ایجاد شده باید حتماٌ پخ بخورد.و همچنین لبه های قائم نیز نیازی به پخ ندارند.ایجاد این برش کوچک در محل اتصل موجب می شود بتونه کناف کاملاً به محل اتصال دو قطعه پنل نفوذ کرده و آن را پر کرده و اتصالی کاملاٌ یکدست و بی نقص انجام شود.

برای تهیه ی بتونه کافیست روی کیسه بتونه درزگیر را خوانده و روش درست کردن بتونه را به درستی انجام داد. در تهیه بتونه باید دقت کرد تا مقدار آب مناسب باشد و خمیری نرم به دست آید و نیازی نباشد پس از تهیه بتونه به آن چیزی اضافه کرد، این کار موجب کاهش کیفیت بتونه خواهد شد.بتونه تهیه شده باید در مدت زمان 30 تا 40 دقیقه مصرف شود در غیر اینصورت خشک خواهد شد.

مرحله دوم : پس از بتونه کاری کامل باید بلافاصله تیپ روی آن پهن شود.و تمامی درزها تیپ یا تور کشیده شود. باید توجه داشت که کلیه محل اتصالها که از صفحات مجزای پنل نصب شده اند نیز باید تورکشیده شوند.اغلب نقاشان ساختمانی محل اتصال کناف را با دیوارهای گچی را نیز تیپ می اندازند.

اهمیت استفاده از تور کناف برای جلوگیری از ترک خوردگی پنل ها و همچنین درگیر کردن بتونه با پنل ها است که استحکام و دوام کار را بالا می برد.در استفاده از تیپ ها باید دقت داشت که تیپ مصرفی به خوبی به سطح بچسبند و رطوبت و یا گردوغبار مانع از چسبندگی تیپ ها نشود.

 

لینک های مفید:
نقاشی درب چوبی

 

مرحله سوم : پس از تورکشی و خشک شدن بتونه نوبت به بتونه دوم می رسد و باید تمامی درزها به پهنای سی الی چهل سانت باید کاملاٌ یکدست ، نرم ، صاف و صیقلی بتونه شوند. وجود تور بر روی درزها کار را سخت کرده و باید موج بسیار نرمی در عرض سی الی چهل سانت ایجاد شود. پس از اتمام این مرحله 24 ساعت وقت لازم است تا هم بتونه خشک شده و هم فعل و انفعالات لازم صورت پذیرد.

برای تکمیل مرحله بتونه تا رسیدن به سطحی کاملاً صاف و یکدست نیاز به دو تا سه بار بتونه کاری است تا کار نهایی کاری بی نقص و مورد تأیید باشد.

مرحله چهارم : در این مرحله برخی از نقاشان ساختمان از بتونه درزگیر یا بتونه نقاشی یا ماستیک کناف استفاده کرده و کلیه سطح را ماستیک می کنند و لایه نازکی حدود چند دهم میلیمتر از بتونه روی تمامی سطح پنل می کشند.انجام این مرحله در یکنواخت و صاف شدن کار مؤثر است و در سرعت و راحتی رنگ آمیزی کناف نیز حائز اهمیت است.

مرحله پنجم : در این مرحله کار بتونه به پایان رسیده و نوبت به سمباده کاری می رسد .سمباده نیمه نرم باید به طور یکنواخت به تمام سطح کشیده شود که البته باید دقت کرد که در محل تور ها سمباده بسیار کم و به نرمی استفاده شود چون این قسمت به خاطر وجود تور نمی تواند زیاد صاف شود.

مرحله ششم : در این مرحله نوبت به آستر زدن به کناف می رسد و کلیه ی سطح را با رنگ آستر میپوشانیم.و بسته به نیاز یک تا دو مرحله کار لکه گیری روی رنگ اجرا می شود.برای بتونه کاری در لکه گیری باید از بتونه نقاشی کناف مصرف شود تا بتونه به رنگ بچسبد.

مرحله هفتم : در مرحله پایانی باید بار دیگر سطح کاملاٌ سمباده کشی شده و دو تا سه مرحله رنگ بسته به نیاز و تشخیص استادکار رنگ آمیزی اصلی اجرا شود.

شرکت ساختمانی نقاشی لوکس کلیه کارهای اجرایی خود را با ضمانت شش تا دو سال با بهترین کیفیت اجرا می کند و در اجرای کارهای نقاشی ساختمان پایین ترین قیمت ممکن را به مشتریان ارائه کند و اگر در جای دیگر با قیمت پایین تری مواجه شدید بدانید که علتی برای این امر وجود دارد و حتماً استادکار مورد نظر شما یا کار را با کیفیت ممتاز انجام نمی دهد یا مرحله ای از کار را حذف کرده و یا اینکه از مواد با کیفیت استفاده نمی کند .

در نقاشی کناف باید از بتونه و مواد با کیفیت استفاده کرد تا کار نهایی کیفیت لازم را کسب کند .مواد و بتونه مورد استفاده در این کار گران است و اگر استادکار نقاشی قیمت بسیار نازل به شما می دهد مطمئن باشید مجبور است از مواد ارزان قیمتی استفاده کند بخصوص در مورد بتونه ها که باید از چندین نوع بتونه با کیفیت مصرف شود.