رنگ اکریلیک از جدیدترین رنگ های ساختمانی است که امروزه به فراوانی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد و به علت برخی مزایا و خصوصیات مثبتی که دارد مورد پسند افراد زیادی قرار گرفته است.آیا ررنگ اکریلیک برای فلز مناسب است؟
رنگ های اکریلیک در انواع متنوعی تولید و عرضه شده اند از جمله رنگ های اکریلیک مناسب برای رنگ آمیزی نقاط داخلی ساختمان و یا رنگ های اکریلیک مناسب برای نما و .. که هر یک با ویژگی های خاص تهیه و فرموله شده اند و اگر از این رنگ ها به درستی و در جای خود استفاده نشود مطمئناً نتیجه ای عکس خواهد داشت.

 

 

تفاوت رنگ روغنی با ضد زنگ

آیا رنگ اکریلیک برای فلز مناسب است؟

تبلیغات بسیار زیادی در رابطه با میزان مقاومت رنگ های اکریلیک در برابر رطوبت و قابلیت شستشو وجود دارد که البته چندان هم حقیقت ندارد اما در رابطه با رنگ آمیزی فلز با رنگ اکریلیک باید بگوییم که اگر می خواهید با این دسته رنگ، فلز خود را رنگ آمیزی کنید باید از رنگ اکریلیک مخصوص فلز استفاده کنید که در چندین برند موجود بوده و به فروش می رسد.

 

 

خصوصیات رنگ اکریلیک مخصوص فلز

تولید کنندگان رنگ اکریلیک مزایای بسیاری برای محصولات خود بر می شمارند که البته مشورت با استادکار نقاش ساختمان که سالهاست تجربه ی کار با این رنگ ها را دارد خیلی بهتر از این خواهد بود که شما مقاله ای فقط در رابطه با مزایای این رنگ ها بخوانید.
رنگ آمیزی دیوار بالکن و نرده بالکن 1400

مزایای استفاده از رنگ اکریلیک مخصوص فلز

  1.  سرعت خشک شدن بالای این رنگ که سرعت اجرایی را بالا می برد.
  2. فن آوری این رنگ بر پایه آب است.
  3. این رنگ از رزین های اکریلیک تهیه شده .
  4. رنگ اکریلیک فاقد حلال های الی مضر و مواد نفتی است.
  5. فرمولاسیون این رنگ صد درصد اکریلیک است.
  6. فیلم مقاوم در برابر شستشو دارد.
  7. برای رنگ آمیزی سطوح فلزی با ویژگی های خاص تهیه شده است.
  8. دوستدار محیط زیست بوده و موجب آلودگی محیط زیست نمیشود.
  9. این رنگ را می توان بر روی انواع سطوح گچی ، کناف ، آجری ، بتنی ، چوبی و فلزی و حتی در نمای ساختمان استفاده کرد.
  10. این رنگ در برابر کپک مقاوم بوده و در اثر رطوبت کپک روی آن ایجاد نمی شود.
  11. قدرت چسبندگی این رنگ بالا بوده و به همین دلیل عمر و دوام طولانی مدتی دارد.

رنگ های سوله ای

چگونگی رنگ آمیزی فلزات با رنگ اکریلیک

همان طور که در بالا گفتیم اگر می خواهید از رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی فلز استفاده کنید از رنگ مخصوص فلز خریداری کنید و برای اجرای رنگ به چند نکته جهت افزایش عمر و دوام رنگ توجه کنید.

  1. در ابتدا باید سطح فلز را از هر گونه آلودگی و ذرات سست تمیز کنید.
  2. در صورت وجود زنگ زدگی ،لک روغن و یا رنگ های پوسته پوسته شده ،آنها را به خوبی از روی سطح با سمباده جدا کنید.
  3. برای محافظت بهتر از سطوح فلزی بهتر است قبل از رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک از ضد زنگ ها و یا رنگ های روغنی برای آستری استفاده کنید.

 

سخن پایانی

تبلیغات های زیادی در رابطه با رنگ های اکریلیک وجود دارد که می خواهد به ما بگوید رنگ اکریلیک رنگی کاملاً بی نقص و مقاوم در برابر شستشو است اما تجربه ی ده ها ساله ی ما این مطلب را رد می کند و به ما ثابت شده رنگ های اکریلیک چندان مقاومتی در برابر شستشو ندارند پس اگر قصد رنگ آمیزی سطوح فلزی را دارید بهتر است با نقاش ساختمان حرفه ای مشورت کرده و بسته به شرایط محیطی که سطوح فلزیتان در آن قرار دارد بهترین رنگ ها را انتخاب نمایید.