سالیانه یک رنگ به عنوان رنگ مدل سال یا رنگ سال انتخاب می شود این کار توسط موسسه پنتون صورت می پذیرد و مردم در سراسر دنیا مشتاقانه هر ساله منتظر تعیین رنگ سال می مانند.رنگ سال در سال 2021 نیز مانند سالهای پیش تعیین شد این رنگ رنگی ترکیبی از رنگ های زرد و خاکستری است که با توجه و بررسی روحیات و سلایق مردم در کشور های مختلف انتخاب شده است.

استفاده از رنگ زرد و خاکستری در دکوراسیون و نقاشی ساختمان نیز در سراسر دنیا مانند رنگ پوشاک و لوازم مورد توجه قرار گرفته و سبب شده تا نقاشان ساختمان در ایران نیز به طبع همگام شدن با سلایق مشتریان استفاده از این رنگ ها را به مشتریانی که توجه ویژه ای به رنگ سال دارند پیشنهاد کنند.البته قابل ذکر است که برخی از رنگ ها نیز در نقاشی ساختمان به عنوان رنگ های سال 2021 انتخاب شده اند چون از پرطرفدار ترین رنگ ها در این سال تعیین شده اند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

لینک های مفید:
رنگ آمیزی ساختمان

 

انواع رنگ ها

رنگ مدل سال 2021

استفاده از رنگ های خاکستری و زرد در دکوراسیون از گذشته پرطرفدار و دوست داشتنی بوده است رنگ خاکستری به عنوان رنگی خنثی و رنگ زرد به عنوان رنگ گرم که رنگی پرانرژی و صمیمی است که می تواند قدرت تمرکز و حافظه را افزایش داده و دکوراسیونی شیک و بی نظیر ایجاد کند .

از نکات مثبتی که در این دو رنگ می توان به آن اشاره کرد این مطلب است که رنگ های خاکستری و زرد را می توان در تمام نقاط خانه مانند اتاق خواب ،نشیمن و حتی  اتاق پذیرایی ، آشپزخانه و … به نسبت های مختلف و با طراحی های متنوع به کار برد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در اتاق کار می توان از رنگ زرد بیشتر از رنگ خاکستری استفاده کرد تا محیطی پرانرژی تر داشت و در اتاق خواب از رنگ خاکستری بیشتر استفاده کنید تا محیطی آرامش بخش تر داشته باشید اما در اتاق پذیرایی بسته به سلایق می توانید با خیالی آسوده از ترکیب این رنگ ها حتی در کنار دیگر رنگ ها بهره برده و با استفاده از دیگر رنگ ها دکوراتیوی بی نظیر و خلاقانه ایجاد کنید.

 

رنگ مدل 2021 برای نقاشی ساختمان رنگ مدل 2021 برای نقاشی ساختمان

رنگ سبز آبی ملایم

رنگ های ملایم از رنگ های بسیار پرطرفدار در نقاشی ساختمان هستند رنگ سبز آبی ملایم نیز از رنگ های مورد توجه در سال 2021 در ایران است و برای استفاده در دکوراتیو ساختمان های مسکونی و حتی تجاری می تواند انتخابی بی نقص و دلچسب باشد.

رنگ سبز آبی ملایم برای افراد با روحیات متفاوت مناسب بوده و افرادی که زود دچار تکرار  زدگی می شوند نیز می توانند به راحتی از این رنگ در دکوراسیون منزل خود از آن استفاده کنند و نگرانی از خسته شدن از این رنگ را نداشته باشند .

 

رنگ زیتونی روشن

تن رنگ زیتونی روشن نیز از رنگ های دوستداشتنی و مورد توجه در سال 2021 است که بسیار پراستفاده بوده و هر چند کوچک اما در دکوراسیون ها در نقاشی ساختمان و یا رنگ لوازم مورد استفاده قرار می گیرد و قابل ترکیب با رنگ سال که همان رنگ های زرد و خاکستری است، می باشد تا دکوراسیونی متنوع تر و زیبا تر داشته باشید.