سفال یکی از لوازم تزئینی در هر خانه ای است و باید با بهترین رنگ های ممکن رنگ شود تا زیبایی خود را چندین برابر به نمایش بگذارد حال سؤال این است که رنگ مناسب برای سفال چیست؟

شاید با اطمینان بتوان گفت رنگ مناسب برای سفال رنگ اکریلیک است .این رنگ قیمت مناسبی داشته و همچنین با سرعت بالایی خشک می شود.رنگ اکریلیک بادوام و باکیفیت بوده و مواد شیمیایی سمی در آن به کار نرفته به همین دلیل بخارات سمی از این رنگ ساطع نمی شود پس از هر لحاظ می تواند مناسب ترین رنگ برای رنگ آمیزی سفال باشد.

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

رنگ های اکریلیک در دو نوع پایه آب و پایه روغن تولید شده اند و می توان از آنها برای رنگ آمیزی سفال استفاده کرد اما نکته مهم این است که اگر ظرف سفالی که رنگ می کنید می خواهید به عنوان ظرف غذا یا ظرف آب استفاده کنید باید از رنگ آکریکیک پایه آب برای رنگ آمیزی آن مصرف شود.

رنگ مناسب برای سفال

  1. رنگ اکریلیک 
  2. رنگ روغن
  3.  رنگ سفالی 
  4. اسپری رنگ 

رنگ مناسب برای سفال

 

لینک های مفید:
رنگ آمیزی درب چوبی

 

رنگ سفالی رنگ مناسب برای سفال

یکی از رنگ های مخصوص رنگ آمیزی سفال ، رنگ سفالی است این رنگ با سرعت خشک شده و می توان با مقدار کمی از این رنگ ظروف سفالی را به خوبی رنگ آمیزی کرد.این رنگ ها از ترک خوردگی ظروف سفالی جلوگیری می کنند و اگر لکی برروی سفال ایجاد شود می توان به راحتی آن را پاک کرد.

در مقایسه رنگ سفالی با رنگ های اکریلیک باید بگوییم این رنگ ها بافتی سبک داشته و به همین دلیل گردوغبار را به خود جذب نمی کنند و قدرت پوشش دهی عالی دارند اما مزیت رنگ اکریلیک یه این رنگ ها این است که رنگ های اکریلیک کاربرد بیشتری داشته و در ضمن از نظر قیمت هم بسیار ارزان تر از رنگ های مخصوص سفال هستند.

 

رنگ مناسب سفال

رنگ روغنی رنگ مناسب برای سفال

رنگ روغنی از دوام و مقاومت بسیار بالایی نسبت به رنگ اکریلیک برخوردار است این رنگ به سرعت خشک می شود پس می تواند نتیجه ی بهتری نسبت به رنگ آمیزی با رنگ های اکریلیک داشته باشد. رنگ روغنی از دسته رنگ های ضد آب محسوب می شود اما از این رنگ برای رنگ آمیزی ظروف سفالی که برای مواد خوراکی و آشامیدنی استفاده می شوند ،کاربرد نداد چون در ترکیبات خود حاوی مواد شیمیایی و سمی  است.

اسپری رنگ برای رنگ آمیزی سفال

اسپری رنگ یکی از روش های دیگر در رنگ آمیزی سفال است در استفاده از اسپری رنگ می توان با سرعت بسیار بالا پوششی یکدست و شفاف روی ظروف سفالی ایجاد کرد .پوشش دهی اسپری های رنگ بسیار خوب بوده و کار با آن بسیار ساده است فقط توجه داشته باشید که برای رنگ کردن ظروف غذاخوری و نوشیدنی به ترکیبات اسپری دقت کنید تا مواد شیمیای و سمی در آن وجود نداشته باشد.

رنگ مناسب برای سفال

جمع بندی نهایی 

رنگ های گفته شده در بالا اگر به درستی روی ظروف سفالی استفاده شوند همگی می توانند رنگ مناسب برای سفال باشند و کاری بی نقص و زیبا به شما ارائه دهند و رنگ آمیزی روی سفال تا مدتهای طولانی کیفیت خود را حفظ کرده و تغییر رنگ ندهند پس با خیالی آسوده هر رنگی را که تمایل دارید انتخاب کنید.اگر به دنبال رنگی ارزان قیمت و باکیفیت هستید ما رنگ اکریلیک  را به شما پیشنهاد می کنیم