رنگ نمای ساختمان از باکیفیت ترین و بادوام ترین رنگ های ساختمانی محسوب می شوند که قادرند به خوبی از سطوح در برابر نور خورشید ، بارش باران و شرایط سخت جوی محافظت کنند.حال سؤالی که شاید ذهن شما را درگیر کند این است که آیا می توان از رنگ نمای ساختمان در داخل ساختمان نیز استفاده کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال ما را همراهی کنید.

رنگ نمای ساختمان

معرفی رنگ نمای ساختمان

رنگ های نمای ساختمان از پرکاربرد ترین رنگ های ساختمانی هستند که با ویژگی های ممتاز در سطحی بسیار بالاتر از رنگ های معمولی ساختمان قرار دارند این رنگ ها در انواع متعددی تولید شده اند که می توانند در کنار رنگ آمیزی نمای ساختمان کاربرد های دیگری نیز داشته باشند از جمله رنگ آمیزی نقاط داخلی ساختمان و نقاطی با رطوبت بالا مانند سقف و دیوار های سالن هایی که استخر و سونا در آنجا قرار دارد و میزان رطوبت در آنها بالا است.

رنگ های ساختمانی فرمولاسیونی ویژه دارند که موجب می شود بتوانند به خوبی بر روی انواع سطوح بتنی ، آجری ، سیمانی و فلزی پوششی کامل ایجاد کنند تا از سطوح در برابر نور خورشید ، آلودگی ها ، بارش برف و باران و … محافظت کنند.

 

  • رنگ الکیدی
  • رنگ آکریلیک
  • رنگ سیلیکونی
  • رنگ های روغنی
  • رنگ آکریلیک – سیلیکون
  • ترکیبات سیلیکات
  • پلی سیلیکون
  • رنگ پایه سیمان

رنگ نمای ساختمان

رنگ نمای ساختمان

آیا می توان از رنگ نمای ساختمان برای رنگ آمیزی داخل ساختمان استفاده کرد؟

برای استفاده از رنگ های نمای ساختمان باید با ویژگی های رنگ ها آشنا شوید تا بدانید کدام یک از این رنگ ها را می توان برای نقاط داخلی ساختمان نیز استفاده کرد هر چند که چون رنگ های نمای ساختمان نسبت به رنگ های معمولی از قیمت بسیار بالاتری برخوردارند برای رنگ آمیزی نقاط داخلی ساختمان پیشنهاد نمی شوند.

اگر قصد دارید داخل منزلتان را رنگ کنید نیاز به رنگی دارید که سطوح را به خوبی پوشش دهد و قابلیت شستشو و پاک کردن آلودگی ها را داشته باشد؛مطمئناً برخی رنگ های نما به خوبی می توانند خواسته ی شما را برآورده کنند اما آیا واقعاً نیاز است که شما هزینه ای گزاف برای این رنگ ها پرداخت کنید ؟

امروزه تنوع انواع رنگ ها بسیار بالا بوده و و اگر می خواهید رنگی مقاوم و قابل شستشو داشته باشید به راحتی می توانید از میان این رنگ ها بهترین انتخاب را داشته باشید پس می توانید از استفاده از رنگ نمای ساختمان برای داخل منزلتان منصرف شوید و رنگی ارزان تر و مناسب انتخاب کنید.

چرا پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های نمای ساختمان، برای داخل ساختمان نیست ؟بهترین جواب برای این سؤال این است که در نقاط داخلی ساختمان رطوبت زیادی وجود نداشته و سطوح در معرض بارش باران ،نور مستقیم خورشید و آلودگی ها و شرایط سخت جوی قرار ندارند

پس چه نیازی است وقتی رنگ های اکریلیک و روغنی می توانند خواسته های ما را برآورده کنند ما هزینه ای چند برابری برای اجرای رنگ نما پرداخت کنیم مگر اینکه همان طور که در بالا گفتیم نقاطی همچون سقف و دیوارهای استخر نیاز به رنگ آمیزی داشته باشند

چون رطوبت در این مکان ها بالا است استفاده از رنگ معمولی فایده نداشته و رنگ خیلی زود پوسته کرده و کیفیت خود را از دست می دهد پس بهتر است از رنگ های نمای ساختمان همچون رنگ سیلیکونی برای رنگ آمیزی مقاوم با عمر طولانی استفاده کنیم.

پیمانکار نقاشی ساختمان 1400

رنگ نمای ساختمان

سخن پایانی

برای استفاده از رنگ ها بهتر است ویژگی ها ، مزایا و معایب رنگ ها را بشناسید و با توجه به اینکه هر رنگی برای چه نوع سطحی مناسب است بهترین رنگ را انتخاب کنید اما لازم نیست حتماٌ از بهترین و گرانقیت ترین رنگ ها استفاده کنید بلکه فقط کافیست بسته به شرایط محیط از مناسب ترین رنگ که با شرایط محیط مد نظرتان سازگاری دارد انتخاب کنید.