یکی از علل تردید مشتریان از انجام نقاشی ساختمان، بوی نامطبوع برخی از رنگ ها است که می تواند به کودکان و افراد سالخورده بیشترین آسیب را بزند و حتی افراد بالغ و سلامت نیز از عوارض آن در امان نخواهند بود حتی اگر تهویه مطبوع به خوبی در فضای در حال رنگامیزی وجود داشته باشد.کسانی که به این دلیل از نقاشی ساختمان خود منصرف می شوند می توانند از انواع رنگ های بدون بو استفاده کنند تا در کنار زیباسازی محیط،نگرانی از بابت بوی بد رنگ ها نداشته باشند.

ترکیبات آلی فرار موجود در رنگ ها (VOC) علت بوی نامطبوع برخی از رنگ ها است.این رنگ های شیمیایی آلی موجب ایجاد گازهای سمی و ورود این گازها به هوا می شوند که هم به محیط زیست و هم به تمامی موجودات زنده که در نزدیکی این گازها هستند،وارد خواهد شد.

یکی از رنگ هایی که بوی تند و نامطبوعی داشته و سالیان سال است که در نقاشی ساختمان به کار می روند رنگ های روغنی هستند اما در رابطه با دیگر رنگ های ساختمانی باید این نکته را بگوییم که این رنگ ها نیز کاملاٌ بدون بو نیستند اما بوی این رنگ ها تند و آزار دهنده نیست و به زودی برطرف خواهد شد در حالی که رنگ های با بوی تند و نامطبوع حتی تا مدتها پس از خشک شدن نیز بوی خود را هرچند کمتر حفظ خواهند کرد.

رنگ های بدون بو فاقد مواد شیمیایی بوده و حلال آنها آب است و تولید گارهای سمی نمی کنند از این رو برای رنگ آمیزی نقاط بدون تهویه هوا نیز مناسب می باشند.این دسته از رنگ ها خود در دو دسته کلی رنگ های مقاوم در برابر رطوبت و رنگ های غیر قابل شستشو تقسیم بندی شده اند که البته قابلیت شستشو در رنگ های نسبتاٌ مقاوم بدون بو بسیار کمتر از رنگ های پایه حلال های روغنی و نفتی می باشد.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان در غرب تهران

 

حلال های رنگ های ساختمانی

اهمیت استفاده از رنگ های بدون بو

رنگ های بدون بو فاقد ترکیبات آلی فرار بوده و گازهای سمی تولید نمی کنند پس نه به سلامت افراد، بخصوص افراد سالخورده و کودکان و بیماران تنفسی آسیب نمی رسانند و هم دوستدار محیط زیست بوده و لایه اوزون را تخریب نمی کنند و هم پسماند های بجا مانده از این رنگ ها محیط زیست و موجودات زنده را به خطر نمی اندازند.

این دسته از رنگ ها حلال آب بوده و خطر حریق نیز در این رنگ ها وجود نداد برعکس رنگ های با حلال تینر و بنزین که با حرارت اتاق تبخیر شده و به راحتی با وجود جرقه ای از آتش مشتعل خواهند شد.رنگ های بی بو در کنار تمامی مزایایی که دارند از سرعت اجرایی بالایی برخوردار بوده و در فاصله زمانی کوتاه تری خشک می شوند پس می توان با سرعت بیشتری نقاشی ساختمان را به پایان رساند.

حلال های رنگ ها

مزایای رنگ های بدون بو در نقاشی ساختمان

    • رنگ های بدون بو حلال آب داشته و کار با آنها ساده تر است به طوری که از انواع رنگ های نیمه پلاستیک ارزان قیمت حتی افراد بی تجربه نیز می توانند با کمی تمرین، خود مکان مورد نظرشان را رنگ آمیزی کنند.
    • سرعت خشک شدن بالا در رنگ های بدون بو در حدی است که زمانی حدود نصف زمانی که برای رنگ آمیزی با رنگ های حلال روغنی لازم است نیاز دارند و می توان در مدت کوتاهی هم زیرسازی و هم آستر و حتی رنگ اصلی را اجرا کرد البته در صورتی که دیوار خرابی قابل توجهی نداشته باشد و زیرسازی به سرعت انجام شود.
    • تنوع تناژ رنگی در این دسته از رنگ ها به حدی است که می توانید آزادانه انواع بی شماری از رنگ ها را انتخاب و اجرا نمایید .
    • رنگ های بدون بو صددرصد بی بو نیستند اما بوی آنها بسیار ملایم بوده و به محض خشک شدن رنگ از بین می روند و مشکل تنفسی برای افراد به وجود نخواهد آورد.
    • در صورت پاشش و یا ریزش رنگ به اطراف و لباس می توان بدون دغدغه و ناراحتی به راحتی رنگ را با آب شستشو داد.
    • این رنگ ها دوستدار محیط زیست بوده و پس ماند آنها موجب آلودگی محیط زیست و به خطر افتادن موجودات زنده و گیاهان نخواهد شد.
    • استفاده از رنگ های بدون بو ارزان قیمت مانند رنگ های نیمه پلاستیک برای سقف ها بسیار به صرفه بوده و تا مدتهای طولانی کیفیت و زیبایی خود را حفظ خواهند کرد.

بهترین برند رنگ ساختمانی

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 

انواع رنگ های بدون بو در نقاشی ساختمان

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک اولین رنگ تولید شده برای رنگ آمیزی است که قدمتی چندین صد ساله دارد این رنگ به محیط زیست آسیب نزده و حلال آن آب است و در دو دسته رنگ های نیمه پلاستیک و تمام پلاستیک تولید و عرضه می شوند که انواع تمام پلاستیک این رنگ از کیفیت و ماندگاری طولانی تری برخوردار است که البته نباید تحت تأثیر تبلیغات ها قرار بگیرید و مطمئن باشید که این رنگ ها قابلیت شستشو ندارند و انواع تمام پلاستیک این رنگ هم فقط به صورت بسیار ملایم با دستمالی نمناک قابلیت تمیز کردن دارد و مطالب گفته شده در رابطه با قابلیت شستشوی این رنگ ها با آب و صابون کاملاٌ غیر واقعی است.

رنگ های تمام پلاستیک گرانقیمت بوده و در مقایسه با رنگ های اکریلیک و روغنی کیفیت پایین تری دارند به همین دلیل کمتر افرادی هستند که تمایلی به استفاده کردن از این رنگ را داشته باشند.رنگ های پلاستیک برای رنگ آمیزیی نقاط دور از دسترس مانند سقف ها و اتاق هایی که به طور موقت قصد استفاده از آن را دارید و یا مکان های بسیار کم رفت و آمد و همین طور در رنگ آمیزی داخل کمد دیوار ها کاربرد دارند و در مکان های دیگر به هیچ وجه پیشنهاد نمی شوند.

 

رنگ اکریلیک

این رنگ ها از جدیدترین رنگ های تولید شده در دنیای رنگ های ساختمانی هستند که در دو نوع پایه آب و پایه حلال تولید شده اند که البته در این مقاله ما در رابطه با انواع رنگ های اکریلیک با حلال آب صحبت می کنیم.این رنگ مقاوم تر از رنگ های پلاستیک است اما چند عیب قابل ذکر دارد اول اینکه قیمت آن در حد رنگ های روغنی و شاید بیش از رنگ های روغنی باشد در صورتی که کیفیت آن به رنگ های روغنی نمی رسد و قابلیت شستشوی این رنگ نیز بسیار پایین تر از تبلیغات هایی است که برای آن انجام می شود.

ماندگاری رنگ های اکریلیک بیش از رنگ پلاستیک است اما به حد رنگ روغنی نمی رسد البته برند رنگ نیز مهم است چون برخی از برند های رنگ های اکریلیک با کیفیت تر از بقیه ی برند ها هستند.

رنگ های اکریلیک سرعت اجرایی بالایی داشته و به سرعت خشک می شوند که البته شاید این مطلب نقص این رنگ باشد چون در صورت تعلل در رنگ آمیزی قسمتی از رنگ خشک شده و در ادامه رنگ آمیزی نمای زیبایی از رنگ نخواهید داشت پس باید به سرعت رنگ آمیزی دیوار را تمام کنید.این رنگ دوستدار محیط زیست بوده و موجب آلودگی و به خطر افتادن زندگی موجودات زنده نخواهد شد.

 

رنگ مولتی کالر

این دسته از رنگ ها از ترکیب رنگ های پلاستیک و روغنی تهیه و با پمپ بدون نیاز به رقیق شدن اجرا میشوند.بوی نامطبوع در رنگ های مولتی کالر وجود نداشته و به خوبی می توانند بدون انجام زیرسازی خاصی پوششی مقاوم روی دیوار ها ایجاد کنند.

پوششش بلکا

این پوشش از الیاف معمولی و ابریشمی تشکیل شده و در تنوع بسیار جذابی از رنگ ها موجود هستند برای اجرای این پوشش فقط کافیست الیاف با مقدار مناسبی از آب مخلوط شده و با ماله مخصوص روی دیوار کشیده شود.

با وجودی که می گویند پوشش های بلکا غبار گریز بوده و کثیف نمی شوند اما تجربه به ما نشان داده این الیاف بعد از مدتی کم کم شروع به کثیف شدن می کنند که البته بسته به مکانی که اجرا شده اند میزان و زمان کثیف شدنشان متفاوت است.

با اینکه پوشش های بلکا بخصوص انواع ابریشمی آنها بسیار زیبا و جذاب هستند اما اگر قصد تعویض آنها را داشته باشید کار کمی سخت می شود و باید قبل از هر کاری بلکای قدیمی را از دیوار جدا کنید و سپس با یک زیرسازی مفصل رنگ مورد نظر را اجرا نمایید که کمی زمانبر و هزینه بر خواهد بود.

اجرا پوشش های بلکا نیاز به حساسیت زیادی در زیرسازی ندارد چون با ضخامتی که این پوشش روی دیوار ایجاد می کند عیوب دیوار را پوشش داده و در صورتی که خیس نشوند تا مدتهای طولانی سطحی بی عیب و نقص را به نمایش خواهند گذاشت.

از جدی ترین عیوب پوشش های بلکا می توان به تکراری شدن رنگ و طرح آنها اشاره کرد پس اگر از دسته افرادی هستید که زود دچار تکرارزدگی می شوید بهتر است از پوشش های بلکا استفاده نکنید و یا فقط در یک دیوار و یا در جاهای خاصی از زیبایی آن بهره ببرید.

جمع بندی نهایی

استفاده از رنگ های بدون بو برای هر مکانی مناسب نیستند اما در انواع متنوعی تولید شده اند که بهتر است در استفاده از هر کدام از آنها بدانید در کجاها می توانید از آنها استفاده کنید تا عمر و دوام و زیبایی آنها تضمین شود.

برای اطلاع از قیمت این رنگ ها و همچنین قیمت اجرای این رنگ ها با مصالح یا بدون مصالح با ما تماس بگیرید.

 

ویژگی های رنگ های فوری در نقاشی ساختمان

عرضه ی رنگ و ابزار نقاشی ساختمان با قیمت های مناسب در فروشگاه آدیلوکس