اجرای رنگ های نانو و مقاوم در برابر رطوبت و باران و نورخورشید برای نمای ساختمان با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب توسط مجریان مجرب گروه نقاشی لوکس در تهران و حومه

رنگ آمیزی نمای ساختمان فقط برای زیبایی ساختمان نیست و بلکه باید ساختمان را در برابر رطوبت ، باران و گرما به خوبی حفظ کند و مقاومت و دوام مورد نیاز برای حفظ کیفیت و زیبایی خود را تا مدت های طولانی داشته باشد.

معرفی رنگ نما

نمای ساختمان در معرض بیشترین آسیب ها قرار دارد و باید پوششی روی نمای ساختمان کار شود که بتواند در مقابل این آسیب ها و شرایط سخت مانند گرما یا سرمای شدید ، نور خورشید ، بارندگی و آلودگی های جوی و مواد شیمیایی ،دوام بیاورد از این رو در تولید رنگ های نمای ساختمان از مواد و متریال های مخصوصی استفاده می شود تا رنگ به حداکثر استحکام و دوام برسد.

رنگ های نمای ساختمان بسته به ترکیبات و نوع تولیدشان از کیفیت و مقاومت متفاوتی برخوردارند پس باید در انتخاب رنگ نمای مناسب دقت کرده و بسته به شرایط جوی که ساختمان در آن قرار دارد از رنگ نما استفاده کرد.

پوشش های دیگری نیز در نمای ساختمان ها وجود دارند مانند انواع سنگ ها و پوشش های فلزی یا شیشه ای اما چرا اکثر افراد رنگ های ساختمانی را برای تزئین ساختمان خود انتخاب می کنند؟ علت این انتخاب در چند نکته مهم خلاصه می شود.

اول اینکه از نظر کارشناسان زلزله استفاده از پوشش هایی غیر از رنگ های ساختمانی که هم از ساختمان محافظت کرده و هم سبک هستند استفاده از دیگر پوشش های نما در هنگام زلزله بسیار خطرناک بوده و ریزش پوشش های نما همچون سنگ یا شیشه و یا فلز می تواند خطری جدی محسوب شود در صورتی که در رنگ آمیزی نما این مشکلات وجود نخواهد داشت.

دومین علت انتخاب رنگ های ساختمانی در رنگ آمیزی نما سرعت اجرایی بالا در مقابل کیفیت بالای رنگ های ساختمانی در نمای ساختمان است .سومین دلیل در انتخاب رنگ های نمای ساختمان ارزان تر بودن این پوشش در مقایسه با دیگر پوشش ها است.

 

انواع رنگ نمای ساختمان

رنگ های نما در انواع مختلفی تولید شده اند که از مواد و  متریال های مختلف تهیه و عرضه شده اند و باید در انتخاب نوع رنگ نما با توجه به ویژگی های سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید با شناخت کامل رنگ ها، بهترین گذینه را انتخاب کنید.7

رنگ های نمای ساختمان به طور کلی به دو دسته حلال آب و حلال های آلی تقسیم بندی شده اند که انواع حلال در آب آنها از آلودگی محیط زیست جلوگیری کرده و بیشتر در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند اما انواع حلال آلی این رنگ ها برای محیط زیست مضر بوده و از برخی رزین های شیمیایی در تولید آنها استفاده می شود از این رو این رنگ ها به محیط زیست آسیب می زند اما قابل ذکر است که این رنگ ها از نظر مقاومت، بسیار مقاوم هستند.

  • رنگ نمای وینیل (Vinyl paomt)
  • رنگ نمای آکریلیک (acrylic paint)
  • رنگ های نمای سیلیکونی (Silicone paint)
  • رنگ های نمای پلی سیلیکون (Polysilicon paint)
  • رنگ های نمای پایه سیمان (cement paint)

نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

معرفی رنگ نمای وینیل

 

رنگ نما وینیل از رنگ های پایه آب بوده و حاوی پلاستیک وینیل می باشد.این رنگ برای رنگ آمیزی نمای ساختمان ، کف و دیوارها استفاده می شود.این رنگ ها اکثراً مات بوده و پس از خشک شدن به خوبی به سطح می چسبد.رنگ وینیل مزایایی شامل : سرعت خشک شدن بالا ، قابلیت اجرایی آسان ، قابلیت شستشوی بسیار راحت و سریع و … انتخابی بی نقص برای رنگ آمیزی نمای ساختمان است.

معرفی رنگ نمای اکریلیک

رنگ نمای آکریلیکی در دو گروه کلی قرار دارند یک دسته حلال آب بوده و با قدرت چسبندگی مناسب،بدون بو بوده و قیمت مناسبی دارند .دسته دیگر از رنگ های آکریلیکی حلال آلی داشته و مقاومت بسیار بالایی دارند این رنگ ها در دماهای زیر صفر نیز قابل اجرا بوده و به سرعت به حالت پلیمری در می آیند و در دو نوع براق و مات قابل اجرا در نما هستند.

رنگ نمای آکریلیک که با نام لاتکس نیز شناخته می شوند بیشترین سطح استفاده را در میان رنگ های نمای ساختمان دارند و مطابق با استاندارد های تولید رنگ های نمای ساختمان تولید شده اند و ترکیباتی شامل مقادیری از رزین های آلی آکریلیک دارند که در صنایع ساخت و ساز مورد استفاده هستند.

از مزایای این رنگ شامل : مقاوم در برابر شرایط سخت جوی ، حفظ کیفیت و درخشندگی حتی با گذشت زمان طولانی ، تنوع رنگی بی شمار ، با خاصیت الاستیسیته بالا و سرعت اجرای بالا و با چسبندگی عالی به سطح که موجب عایق بندی کامل سطح خواهد شد.

 

رنگ نما

رنگ نماهای سیلیکون

 

رنگ های نمای سیلیکونی از نظر ویژگی های ساختاری تنوع بسیار زیادی دارند و در سه دسته کلی شامل:ارگانوسیلیکون (organosilicon) ، سیلان (silane) و سیلوکسان (siloxane) طبقه بندی شده اند.

از خصوصیات ممتاز در این رنگ ها می توان به آبگریز و دافع سیالات مختلف بودن آنها اشاره کرد که اجازه نمی دهد بارش باران به سطوح زیرین نفوذ کرده و آسیبی به نما وارد کند و همچنین این خصوصیت موجب شده تا رنگ های سیلیکونی مقاومت و دوام بالایی داشته و رطوبت به سرعت از روی آن خشک می شود بدین ترتیب این رنگ قابل اجرا در مناطق پرباران نیز می باشد.

این رنگ مقاوم قدرت چسبندگی بالایی داشته و در سقف استخر ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند اما در صورت نیاز به رنگ آمیزی نما باید رنگ از روی سطح حذف شود.و سپس رنگ آمیزی مجدد صورت پذیرد.

رنگ های نمای پایه سیلیکونی با ویژگی های ممتاز با دارا بودن برخی مواد و رزین های سیلیکونی و همچنین سایر مواد معدنی در ترکیبات خود بهترین رنگ برای رنگ آمیزی نمای ساختمان ها هستند.این رنگ ها ضد آب و رطوبت بوده و پس از اجرا و خشک شدن کامل مقاومت بسیار عالی در برابر عوامل محیطی و شرایط سخت جوی پیدا خواهند کرد.

رنگ های سیلیکونی با قابلیت های گفته شده در بالا قابلیت اجرا بر روی سطوح گچی ، بتنی ، آجری را با بهترین پوشانندگی داشته و همچنین در محیط های خیلی مرطوب مانند سقف استخرها و سوناها و کلیه ی نماها،قابلیت اجرا دارند.

از ویژگی های کلی رنگ های نمای سیلیکونی می توان به خصوصیاتی زیل اشاره کرد:

  • رنگ های سیلیکونی نما پایه آب بوده و در ساختار خود حاوی رنگدانه های مقاوم در برابر نور خورشید و کاملاٌ میکرونیزه شده اند.
  • رنگ نمای سیلیکونی در رنگ بندی خاکستری روشن ، کرم ، شنی ، زرد و سفید موجود هستند و در صورت درخواست مشتری در رنگ های دیگر نیز قابل ارائه هستند.
  • سرعت خشک شدن این رنگ در شرایط جوی مختلف عالی بوده و در چند ساعت به طور صددرصد خشک خواهد شد.
  • با یک لیتر رنگ سیلیکونی می توان مساحتی در حدود 4 تا 6 متر مربع را رنگ آمیزی کرد.
  • عمر و دوام این رنگ بسیار طولانی بوده و زیبایی و کیفیت خود را تا سال ها حفظ خواهد کرد.

 

لینک های مفید:
قیمت رنگ جوتن

 

معرفی رنگ نمای پلی سیلیکون

رنگ نمای سیلیکونی یا سیلیکات به اصطلاح پلی سیلیکات یا رنگ های silicate – ash هستند که از مشتقات این نوع رنگ ها محسوب می شوند.در ترکیبات این رنگ ها رزین های سیلیکون وجود دارد که کارکرد این رنگ را در نما صد چندان می کند.این رنگ ها قدرت پوشش دهی قوی داشته و با یکدست رنگ آمیزی سطح صاف و یکدست ایجاد خواهد کرد.

 

این رنگ بی نظیر در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و قابلیت اجرا در سطوح با پوشش سیمان های خشک و پوشش های ترکیبی سیمان ، آهک و گچ را دارا هستند.عمر و دوام این رنگ ها بالا بوده و سطح را به خوبی عایق بندی می کنند از این رو برای رنگ آمیزی نمای ساختمان رنگی مناسب محسوب می شوند.

رنگ نما

معرفی رنگ نما پایه سیمان

رنگ نما پایه سیمان به صورت خشک در بازار موجود هستند و باید در هنگام اجرا با آب به میزان کافی رقیق شوند این رنگ مناسب سطوحی است که با پایه ی سیمان هستند مانند سطوح بتنی ، آجری ، بلوک های سیمانی ، سطوح گچی ، سنگ نماها و … .همچنین رنگ نما پایه سیمان را می توان برای رنگ آمیزی نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار برد.

رنگ نمای ساختمان

سخن پایانی

برای اجرای یک رنگ آمیزی نمای عالی باید رنگ مناسب بسته به شرایط محیط انتخاب شود و همچنین باید سطوح از قبل آماده شده و به طور کامل تمیز و زیرسازی شده باشند بااینکه برخی رنگ های نما نیاز به زیرسازی ندارند چون پوشانندگی بالایی دارند، اما باز هم تمیز کردن سطح و رفع عیوب و ترک های عمیق باید به درستی اجرا شود تا عمر و دوام رنگ نمای شما را افزایش دهد.

 

فروشگاه آدیلوکس با عرضه ی انواع رنگ ها و ابزار نقاشی ساختمان با قیمت های بسیار مناسب