رنگ کامپیوتری چیست ؟ مزایا و معایب رنگ های کامپیوتری چیست؟ چرا بهتر است از رنگ های کامپیوتری به جای رنگ های ترکیبی دست ساز استفاده کرد ؟ جواب تمامی این سؤالات و سؤالات بیشتر را در ادامه بخوانید.

رنگ های اکرولیک در تنوع رنگی نسبتاٌ زیادی تولید و عرضه شده اند اما دنیای رنگ ها بسیار فراتر از اینها است.

پس در کنار این رنگ ها نقاشان ساختمان با ترکیب مادر رنگ ها، رنگ های جدیدتری ایجاد می کنند اما این کار از چند جهت دردسر ساز است اول اینکه رنگ باید به مقدار مورد نیاز تهیه شود تا مجبور نباشید وسط کار دوباره رنگ درست کنید چون به احتمال زیاد رنگ تهیه شده نمی تواند کاملاً مشابه رنگ قبلی باشد.

 

لینک های مفید:
قیمت رنگ
کامپیوتری

تهیه میزان رنگ دقیق مورد نیاز تقریباً غیر ممکن است و به هر علتی ممکن است مجبور به استفاده بیشتر از رنگ شوید.حال اگر تصمیم بگیرید رنگ بیشتری تهیه کنید باز هم دردسر ساز است چون رنگ باقی مانده به درد نمی خورد و مجبور می شوید رنگ را دور بریزید.

حلال های رنگ ها

رنگ کامپیوتری چیست؟

رنگ های کامپیوتری به رنگ های اکرولیک یا همان رنگ های روغنی بدون بو می گویند که طیفی گسترده از رنگ ها را به مشتریان ارائه می کند.رنگ های روغنی الکیدی نیز از جلمه رنگ های کامپیوتری هستند که دارای بوی تندی هستند اما چون قدرت شستشوی قوی تری دارند بیشتر مورد پسند هستند.

در گذشته فقط طیف رنگ ها به طور آماده به فروش می رسید و استادکاران خبره نیز با ترکیب رنگ ها ،رنگ هایی جدید و مورد پسند مشتریان را ایجاد می کردند اما ترکیب رنگ کاری بسیار سخت بود و در کنار نیاز به مهارت و تجربه ی بسیار بالای استادکار نقاش ساختمان ، باید رنگ به مقدار مورد نیاز تهیه می شد

چون اگر رنگ کم درست می شد و نیاز به ترکیب رنگ مجدد پیش می آمد تهیه ی رنگ کاملاً مشابه رنگ اولی سخت بود و اگر هم رنگ اضافی می ماند چاره ای جزء دور ریختن آن نبود از این رو دستگاه های مخصوص ترکیب رنگ کامپیوتری اختراع و وارد بازار نقاشی ساختمان شد تا انواع رنگ ها به راحتی و به مقدار مناسب تهیه شوند.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

رنگ روغنی

استفاده از ترکیب رنگ کامپیوتری

شما می توانید هر رنگی که مد نظر شماست از فروشگاه هایی که رنگ کامپیوتری می فروشند رنگ مد نظر خود را سفارش داده و تهیه کنید و اگر رنگ کم آمد می توانید بدون نگرانی بار دیگر همان رنگ را سفارش داده و مطمئن باشید رنگ خریداری شده کاملاً مشابه رنگ اولیه است

پس می توانید در هزینه ی خرید رنگ صرفه جویی کرده و مقدار مورد نیاز رنگ را خریداری کنید و همچنین مطمئن شوید که مبادا با کوچکترین اشتباه با ترکیب رنگ های مادر، برای تهیه رنگ مورد پسندتان مواجه نخواهید شد و با آسودگی رنگ مورد نظرتان را تهیه و استفاده می کنید.

آیا روی رنگ روغنی می شود رنگ اکریلیک زد؟

رنگ کامپیوتری چگونه تهیه می شود؟

برای تهیه رنگ کامپیوتری کافیست به فروشگاه رنگ مراجعه کرده و با دیدن کاتولوگ رنگ های کامپیوتری رنگ مورد نظر خود را انتخاب و کد آن را در آنجا ثبت کنید.

این کد توسط اپراتور در دستگاه ثبت شده و در ادامه بیس سفید مورد نظر در دستگاه قرار داده می شود و یک دقیقه ی بعد خمیر رنگی به بیس سفید تزریق می شود .این ترکیب توسط اپراتور داخل میکسر قرار داده شده و مرحله ترکیب رنگ تکمیل می شود.

جمع بندی نهایی

دنیای رنگ ها دنیایی گسترده و بی نهایت است ،امروزه رنگ های ساختمانی تنوع بسیاری یافته و مانند گذشته در چند رنگ خلاصه نمی شود .

ترکیب رنگ توسط استادکاران از قدیم انجام می شد اما این کار بسیار مشکل بود و با محدودیت هایی همراه بود تا اینکه دستگاه های ترکیب رنگ کامپیوتری وارد بازار رنگ های ساختمانی شد و امروزه از دلچسب ترین طیف رنگی برخوردار هستند و شما می توانید با خیالی آسوده رنگ مورد نظر خود انتخاب و به هر میزان که می خواهید خریداری کنید.