سقف کاذب امروزه در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود علت استفاده از سقف کاذب ،زیبایی این محصولات و همچنین عایق بودن آنها در برابر صدا و حرارت می باشد . نور پردازی با انواع سقف کاذب زیبایی محیط را صد چندان می کند .

چگونه بهترین انتخاب سقف کاذب را داشته باشید ؟

نصب سقف کاذب و نقاشی ساختمان در گروه ساختمانی لوکس ایران

در انتخاب سقف کاذب قبل از هر کاری سلایق اهمیت دارند و سپس آیتم هایی مانند :

  • کاربرد اتاق یا محلی که قصد نصب سقف کاذب را در انجا دارید
  • وجود رطوبت در مکان مورد نظر
  • در اتصال سقف کاذب دسترسی به پشت این سقف های کاذب در برخی از  امکان پذیر نیست
  • میزان هزینه ای که می توانید برای خرید و نصب سقف کاذب پرداخت کنید
  • استفاده از سقف های کاذب با طرح های متناسب با چیدمان مکان مورد نظر
  • در صورتی که طرح هندسی و نور پردازی خاصی مد نظر شماست باید در انتخاب دقت کنید
  • آیا قصد بزرگنمایی بخش خاصی از منزل را ندارید

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

در انتخاب سقف کاذب بهتر است به موارد گفته شده در بالا دقت نمایید تا انتخابی بی نقص داشته باشید و

 

از انواع سقف های کاذب پر کاربرد در ایران انواع سقف های کاذب کناف و رابیتس می باشد ما در ادامه شما را با انواع سقف های کاذب موجود و خصوصیات آنها آشنا می کنیم .

سقف کاذب

انواع سقف کاذب

  1. سقف کاذب کناف
  2. سقف کاذب رابیتس
  3. سقف کاذب گریلیوم
  4. سقف کاذب چوبی
  5. سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت
  6. سقف کاذب آلومینیومی و دامپا
  7. سقف کاذب پی وی سی
  8. سقف کاذب آی گلس
  9. سقف کاذب ترکیبی

 

1- سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف از انواع بسیار پر طرفدار در بین محصولات مشابه می باشد که بهتر است بیشتر با آن آشنا شوید :

  • سقف کاذب کناف ثابت
  • سقف کاذب کناف متحرک یا مشبک

خصوصیات سقف کاذب کناف ثابت

در ساخت سقف کاذب کناف ثابت از پنل های گچی یا سیمانی استفاده می شود زیر سازی این سقف از پروفیل فولادی سبک می باشد .

سقف های کاذب کناف ثابت نیز در دو مدل موجود است :

سقف کناف ثابت ساده : در این نوع از سقف های کناف که به آن یکپارچه نیز گفته می شود طرح سقف هندسی ساده بوده و از سطوح صاف و مسطح درست شده است .

سقف کناف ثابت دکوراتیو : در این نوع از سقف های کناف طرح های هندسی خاصی اجرا می شود که ممکن است طرح هایی مانند قوس ها و انحنا های گوناگون باشد .

2- سقف کاذب کناف متحرک و یا مشبک

سقف های کاذب کناف در انواع متحرک نیز تولید شده اند این سقف ها از تایل های گچی و پروفیل های سپری ساخته شده اند . این پروفیل ها از جنس گالوانیزه بوده و همچنین گاهی تایل کناف کتحرک گچی نیست و در اینصورت تایل های متریال معدنی – آلومینیومی ویا پوشالی هستند .

تایل ها و قاب اتصال این پنل ها اتصال ثابتی ندارند و هر تایل این قابلیت را دارد که به راحتی با دست برداشته شده و پس از دسترسی به سقف دوباره در جای خود قرار بگیرند به همین دلیل به آنها سقف کناف متحرک ی گویند و برای کسانی که نیاز به دسترسی به پشت سقف کاذب دارند انتخاب مناسبی است .

 

سقف کاذب رابیتس

از انواع سقف های کاذب قدیمی در کشورمان سقف های کاذب رابیتس هستند که در بازار به وفور یافت می شوند این سقف ها از برگه های رابیتس و اندود گچ تشکیل شده اند . زیرسازی این سقف از مصالحی مانند نبشی و میلگرد تشکیل می شود .در این سقف از میلگرد آجدار استفاده نمی شود چون از جوش پذیری ضعیفی برخوردار است .

سقف های کاذب رابیتس به علت قیمت بالای اجرای کار پیشنهاد نمی شود چون سقف های کاذب کناف انتخاب بهتری است و از نظر قیمت،قیمت پایین تری هم نسبت به رابیتس دارد.

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم از نوع سقف های باز می باشد که از حفره های مربع تشکیل شده و جنس آن عمدتاٌ از آلومینیوم بوده و زیرسازی این سقف فولادی کار می شود . این سقف از انواع سقف های زیبا و جذاب می باشد و دور نمای بسیار جالبی دارد با اینکه از نزدیک چندان جالب توجه نیست .

 

سقف کاذب گریلیوم از انواع سقف های مناسب برای مکانهای اداری و تجاری می باشد در این نوع سقف به علت حفره هایی که در سقف وجود دارد دیگر نیاز به دیده شدن دریچه ی کولر و سایر تأسیسات نمی باشد و در نورپردازی با بستن یک لامپ معمولی هالوژن و یا سیلندری می توانید از نور پردازی جذابی برخوردار شوید ودیگر مجبور به پرداخت هزینه ی سنگین لامپ های پر هزینه نباشید .

سقف کاذب چوبی

سقف چوبی از انواع دیگر سقف های کاذب می باشد که از جنس چوب بوده و می تواند دکوراسیونی بی نظیر با چشم اندازی از طبیعت برای شما ایجاد کند .

سقف های کاذب چوبی از انواع سقف های مدرن محسوب شده و در رنگ های چوب های طبیعی نیز به وفور عرضه می شود

 

زیر کاری سقف چوبی از جنس فولاد می باشد و این نوع سقف های کاذب گرانقیمت ترین سقف ها بوده و بیشتر برای بهرمند شدن از زیبایی این سقف ها فقط در قسمت های خاصی از سقف مورد نصب قرار می گیرند .

 

سقف کاذب

 

سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت

سقف های کاذب اکوستیک مشبک بوده و از تایل های گچی – چوبی – مقوایی و یا پارچه ای تشکیل شده اند و زیرسازی آنها از جنس پروفیل های سپری ، آلومینیومی یا گالوانیزه ، می باشد .این نوع از سقف ها به راحتی تعمیر می شوند چون دسترسی به پشت آنها آسان است .

سقف های آکوستیک زیبایی خاصی ندارند و نمی توانند منزل شما را زیبا کنند اما به دو علت می توانید در برخی نقاط منزل از آن استفاده کنید اول ارزان بودن این سقف ها و دوم جاذب صوت بودن آنها است این سقف ها به علت طراحی خاص می توانند اصوات را به خود جذب کنند پس از ایجاد صداهای اضافی جلوگیری می کنند به همین علت می توانید از این سقف ها در مکان هایی که صدا زیاد است بهره ببرید همچنین می توان از این سقف ها در بیمارستان ها – تالارهای پذیرایی – سالن های کنفرانس – مکان های مطالعاتی و … استفاده کرد .

 

 

سقف کاذب آلومینیومی و دامپا

انواع سقف های کاذب آلومینیومی

سقف های آلومینیومی از جمله سقف های کاذب گرانقیمت هستند اما استحکام خوبی داشته و در برابر رطوبت مقاوم هستند همچنین این سقف ها ضد حریق و رنگ ثابتی دارند و نصب و نگهداری از آنها راحت است اگر شما قصد نصب این نوع از سقف های کاذب را دارید به نکات زیر توجه فرمایید .

  • سقف کاذب نواری
  • سقف کاذب مشبک آلومینیومی

سقف های کاذب نواری یا دامپا از پنل های آلومینیومی و زیر سازی آن پروفیل فولادی است ولی سقف کاذب مشبک آلومینیومی از تابل های آلومینیومی و پروفیل های سپری می باشد .

اگر سقف شما مشبک بود هر تایل در قاب خودش قرار می گیرد و اگر هم دامپا بود پنل ها با سیستم فاق و زبانه در هم قفل می شوند این مسئله موجب شده تا سقف های آلومینیومی راحت تر تعمیر شوند و دسترسی به پشت سقف کاذب آسان شود .

سقف های کاذب آلومینیومی از جمله سقف های کاذب گرانقیمت هستند ولی از استحکام بالایی برخوردار بوده و ضد رطوبت ، ضد حریق ، بوده و رنگ ثابتی دارند و نصب و نگه داری از این نوع سقف ها بسیار آسان است .

 

 

سقف کاذب پی وی سی

انواع سقف های کاذب پی وی سی :

  • سقف کاذب پی وی سی با پنل های نواری با زیر سازی پروفیل فولادی ، این نوع از سقف های کاذب به صورت نواری کنار هم قرار گرفته و می توان از پایین هر پنل را جدا کرد .
  • سقف مشبک پی وی سی با تایل های پی وی سی و پروفیل های سپری آلومینیومی یا گالوانیزه

معایب سقف های کاذب

  • گرانقیمت بودن این نوع از سقف ها
  • در اثر ضربه قوی سوراخ می شوند

مزایای سقف های کاذب پی وی سی

  • عایق صوت و حرارت
  • قابل شستشو بودن
  • سبک بودن و قابل تعویض بودن
  • ضد حریق بودن
  • ضد آب بودن
  • غیر قابل نفوذ برای آب

کاربرد سقف های پی وی سی

  • استخرها
  • حمام
  • سرویس های بهداشتی
  • به علت زیبایی و طرح های خاص قابل نصب در تمام نقاط منزل

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

سقف کاذب آی گلس

سقف کاذب آی گلس تولید کشور ایران از جنس مواد شفافی مانند آکریلیک بوده که قابلیت گذردهی نور را دارد شیشه و ورق آکریلیک در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد این نوع از سقف های کاذب تنوع طرحی بسیار فراوانی دارد که بر طرفداران آن افزوده است .اما از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار بوده و باید به صورت ترکیبی کار شود .

مزایای سقف کاذب آی گلس

  • ضخامت تایل های آی گلس 1 سانتی متر و بسیار سبک است
  • دارای رنگ بندی بسیار متنوع می باشد
  • استحکام این سقف در برابر ضربه خوب است

 

سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی به سقف هایی گفته می شود که از دو یا چند سقف کاذب در کنار هم کار شود تا به یک طرح هندسی واحد برسد و زیر سازی این نوع سقف باید با دقت بیشتری انتخاب شود .

سقف کاذب