عایق-کردن-خودرو-از-نظر-صدا

عایق کردن خودرو از نظر صدا امکان پذیر است؟

تنها خرید خودرو کافی نیست! شما می توانید کارهای بیشتری برای بهبود تجربه رانندگی خود انجام دهید. مثل بستن یک سیستم استریوی خوب، زیباسازی داخل خودرو و اضافه کردن یک سیستم عایق صوتی خودرو. گاهی اوقات سر و صدای جاده، موتور و باد خیلی زیاد است به طوری که حتی نمی توانید با همراهانتان صحبت کنید. این دقیقا همان دلیلی است که شما باید ماشین خود را عایق صوتی کنید!

بهترین راه برای کاهش سر و صدای جاده، موتور و باد

مواد عایق صدا فوق العاده مفید هستند. آنها می توانند در سراسر کابین اتومبیل، و همچنین در سقف و در بدنه استفاده شوند. معمولا فرایند عایق صدا از درب ها شروع می شود که نه تنها سر و صدا را کاهش می دهد، بلکه آکوستیک را هم بهبود می بخشد. از آنجا که بلندگوهای سیستم صوتی به درب نصب می شوند، عایق کردن آن ها باعث افزایش کیفیت صدا می شود.

  • می تواند در سراسر کابین اتومبیل استفاده شود.
  • کاهش سر و صدا تا 50%
  • نصب آسان
  • بسیار موثر
  • کاهش سر و صدای موتور، جاده و باد

عایق صوتی خودرو می تواند مزایای زیادی را با خود به همراه داشته باشد. در اینجا شرکت آپ دکو قصد دارد بعضی از مزایای استفاده از عایق صوتی خودرو را برای شما دوستان عزیز شرح دهد.

دلایل خرید عایق صدا برای خودرو

آرامش حین رانندگی

به خاطر داشته باشید که اگر خودروی شما دارای توربو است یا از یک جاده ناهموار عبور می کنید، عایق صوتی تضمین می کند که مسافران داخل خودرو بدون شنیدن هیچ گونه سروصدایی از چرخ ها و یا هر بخشی مانند موتور، حرکت می کنند. همچنین زمانی که نیاز به مراقبه دارید، سکوت لازم است!

کاهش سروصداهای خارجی

نه تنها صدای موتور و چرخ ها، بلکه مردم، خودروهای دیگر و محیط هم می توانند به داخل ماشین راه پیدا کنند. اکثر این صداها غالبا آزار دهنده، عصبی کننده، مضر برای گوش و… هستند. پس، برای جلوگیری از نفوذ این سروصداها، به ویژه هنگامی که شما نیاز به سکوت مطلق درون خودروی خود دارید، اقدام به نصب عایق صوتی کنید.

افزایش امنیت

گاهی اوقات افراد مهم (VIP) جلسات خود را داخل خودروهایشان می گذارند. این فقط در فیلم ها نیست، بلکه در زندگی واقعی هم اتفاق می افتد. این مکالمات می تواند راجع به امنیت ملی باشد و پس بهتر است هیچ کس این مکالمه را نشنود. پس، عایق صوتی مفید خواهد بود، به خصوص اگر آن ها نخواهند هویت خود را به مردم نشان دهند. علاوه بر این، حتی زمانی که در منطقه نامناسبی هستید، می توانید به راحتی به موسیقی خود گوش دهید.

افزایش کیفیت صدای سیستم صوتی شما

بیایید به یک سناریو فکر کنیم که در آن شما به تازگی یک سیستم استریوی جدید در خودرویتان نصب کرده اید. بخاطر سیستم جدید خیلی خوشحال هستید چون حالا هنگام رانندگی طولانی مدت احساس خستگی نخواهید کرد. همچنین خانواده شما هم ساعات لذت بخشی را داخل خودرو سپری خواهند کرد.

اما متوجه می شوید که تداخل سروصدای موتور قدیمی با بلندگو، تجربه این موسیقی شیرین را از شما می گیرد. با این وجود، ناامید نشوید زیرا وقتی مواد عالی عایق صوتی را در تمام قطعات خودرویتان نصب می کنید، به زودی چالشی که قبلا داشتید را فراموش خواهید کرد. سیستم تنظیم صدا هم اطمینان حاصل می کند که بلندگوها با ظرفیت کامل خود کار کنند.

از جهان اطرافتان دور میشوید

هر کسی حریم خصوصی خود را دوست دارد. اگر حواستان نباشد، سیستم صوتی شما می تواند برای دیگران آزار دهنده باشد. همچنین عایق صوتی می تواند راه حلی باشد برای داشتن مکالمه ای که شما نمی خواهید تمام دنیا آن را بشنوند. به عنوان مثال، شما می توانید با بلندگو تماس های مهمتان را بدون ترس از دادن اطلاعات شخصی، دریافت کنید.

عایق-کردن-خودرو-از-نظر-صدا

روش های اجرای عایق صوتی برای خودرو

پوشاندن همه شکاف ها

آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید بهترین نتایج را از عایق صدا بدست آورید؟ همه شکاف ها و منافذ را هرچند کوچک بپوشانید. این موارد شامل عایق کاری کف خودرو،  عایق کردن درب خودرو و همچنین عایق کردن سقف خودرو می باشد.

 نصب عایق بازتابنده صدا

علاوه بر نصب فوم آکوستیک ، شما می توانید عایق بازتابنده صدا هم اعمال کنید. این مواد کاملاً زیر کفپوش عایق صدای خودرو شما قرار می گیرد. این به کاهش سر و صدای جاده و گرما هنگام رانندگی کمک می کند. اثربخشی عایق بازتابنده واقعا شما را شگفت زده خواهد کرد.  مثل یک لایه نازک لاستیکی بنظر می آید و چیز خاصی نیست. شاید فکر کنید اصلا تاثیری در کاهش سروصدای خودروی شما ندارد. خب، دوست من، شما اشتباه می کنید.  این عایق ها همچنین به گرم نگه داشتن خودرو در زمستان و سردتر شدن در تابستان کمک می کنند. اگر تصمیم دارید از این عایق بازتابنده کمک بگیرید، مقداری چسب تهیه کرده و آن را روی زمین اسپری کنید. عایق بازتابی را روی چسب بمالید و بگذارید تا خشک شود. پس از آن می توانید کفپوش عایق صدای خود را نصب کنید.

 استفاده از کفپوش عایق صدا

این یک روش ارزان و آسان برای عایق صوتی خودروی سواری شما کاهش نفوذ سروصدا به اتومبیل شماست. مواد داخل این کفپوش حاوی بوتیل است، که باعث جذب صدا و رفع لرزش ها می شود. شما می توانید آن را هر جای اتومبیل خود نصب کنید. انجام آن آسان است و نیازی به تخصص ندارد. یک چسب در یک طرف کفپوش وجود دارد که به راحتی بتوانید آن را بچسبانید. سپس از غلتکی برای صاف کردن آن کمک بگیرید. انجام تمام این کارها، بسته به تعداد کفپوش ضد صدا مورد نظر شما، بیش از یک ساعت زمان نخواهد برد.

میزان عایق صوتی ای که شما تجربه خواهید کرد بستگی به این دارد که در ابتدا ماشین شما چقدر پرسروصدا بوده و اینکه چقدر از سطح را پوشش داده اید. نکته جالب در مورد این کفپوش ها این است که برای کارآمدی آن، لازم نیست که شما حتما 100٪ کف یا درها را بپوشانید.