اجرای نیم پلی استر برای انواع وسایل و درب های چوبی داخل و خارج واحد با کیفیت تضمینی توسط استادکار های مجرب گروه نقاشی لوکس.

لزوم استفاده از پلی استر در چوب چیست ؟لوازم چوبی به علت استحکام و زیبایی چوب به فراوانی در منازل مسکونی و حتی ادارات و مکان های تجاری موجود هستند و گران بودن این کالای لاکچری سبب که در حفظ و نگهداری این لوازم دقت فراوانی صورت پذیرد پس عاقلانه است که از بهترین و مقاوم ترین رنگ ها جهت افزایش عمر و دوام چوب در برابر گرما و رطوبت استفاده شود در گذشته از لاک ها جهت استحکام و زیبا سازی چوب استفاده می شود اما امروزه رنگ هایی همچون پلی استر با کیفیت بالا مورد تأیید استادکاران و مشتریان می باشند.

پلی استر از جمله رنگ های شفاف مخصوص چوب است که چوب را در برابر گرما و رطوبت و انواع قارچ ها و آفت ها مقاوم کرده و همچنین استحکام چوب را در برابر سایش و ضربه افزایش می دهد.ایجاد شفافیت در چوب در کنار کیفیت زیبایی چوب را نیز افزایش داده و موجب می شود طرح های روی چوب بیش از پیش به چشم بیایند.

انواع رنگ های استر

 

لینک های مفید: نقاشی درب چوبی

 

  1. پلی استر
  2. نیم استر

رنگ های پلی استر و نیم استر علاوه بر اینکه سطح را می پوشانند و از آن حفاظت می کنند لایه ای شفاف هستند و نقش و نگار چوب را از بین نمی برد بلکه آن را زیباتر به نمایش می گذارند .

انواع سیلر- کیلر – پلی استر با کیفیت عالی و درجه یک در این گروه ساختمانی اجرا می شود .

انواع رنگ کاری چوب

1- رنگ کاری چوب با رنگ لاک و الکل :

بهترین نوع لاک رنگ زرد روشن تا زرد مایل به نارنجی است برای آماده کردن لاک آن را در الکل حل می کنند بالا بودن درجه خلوص آن موجب می شود تا لاک بهتر در الکل حل شود

مراحل رنگ کاری با لاک و الکل :

  1. بوم کردن : برای پر کردن خلل و فرج چوب انجام می پذیرد
  2. پوشش : برای ایجاد کردن قشر رنگ روی سطح کار
  3. پرداخت : در این مرحله لاک با روش کهنه رنگ کاری چوب با یک تکه پارچه ای که لای آن پنبه و یا پشم گذاشته شده ، چوب را رنگ می کنند

معایب رنگ کاری با لاک و الکل

در این نوع رنگ چون لاک و الکل در برابر رطوبت ، حرارت و اسید مقاوم نبوده و با هر یک از این عوامل رنگ چوب خراب شده و لک سفید بر روی رنگ ایجاد می شود .

2- رنگ کاری چوب با سیلر

  • سیلرمایعی کرم رنگ و شفاف برای پر کردن و غیر قابل نفوذ کردن خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهایی (کیلر ) به کار می رود . پس از خشک شدن سیلر قابلیت جذب رنگ کم می شود و سختی رنگ نهایی را افزایش می دهد . سیلر را به کمک تینر فوری رقیق کرده و با پستوله و یا قلمو بر روی چوب می پاشند .
  • پس از رنگ کاری چوب با سیلر نوبت به رنگ کیلر می رسد کیلر را نیز مانند سیلر با تینر فوری رقیق کرده سپس به سطح چوب با پیستوله وقلمو می پاشند . کیلر به دو صورت موجود است :1- کیلر مات  2- کیلر براق

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

3- انواع رنگ های استر

رنگ نیم پلی استر : جزء رنگ های نیمه هوا خشک بوده و از سه ماده ( رزین ، روغن های کوتاه ، اوره فرمالدئید ) تولید شده اند . ماده ی حلال آنها اتیلن و سخت کننده ی این رنگ ها پاراتولوئن است . نیم پلی استر پس از اجرا نیاز به پولیش نداشته و در دو دسته مات و براق موجود است .

رنگ پلی استر

این رنگ از ماده اصلی رنگ و در کنار رنگ از ماده ی سخت کننده یهاردنر تشکیل شده اند و هیچ ماده ی رقیق کننده ای باری رنگ های پلی استر نیست . رنگ پلی استر بسیار شفاف بوده و پس از اجرا ضخامت خود را از دست نمی دهند چون حلال ندارند که رقیق شوند در مورد چوب هایی که شیرابه دارند نمی توان از پلی استر استفاده کرد چون این چوب ها خشک نمی شوند و به خوبی لاک را نمی پذیرند .

4- روغن جلا

رنگی است قهوه ای روشن تا متمایل به قرمز که به عنوان رنگ نهایی مورد مصرف قرار می گیرند اسن رنگ ها به تنهایی یا همراه با سیلر و کیلر یا لاک و الکل به عنوان براق کننده مورد استفاده قرار می گیرند . روغن جلا در مقابل آب و حرارت زیاد و رطوبت مقاوم نیست .   انواع نقاشی ساختمان در گروه ساختمانی نقاشی لوکس با قیمت های استثنایی نقاشی درب چوبی با پلی یورتان مقاوم در برابر آب و گرما 1400 رنگ آمیزی درب چوبی لابی و اتاق ها