رنگ پلاستیک از اولین رنگ های تولید شده در سالیان گذشته است که کاربرد زیادی در نقاشی ساختمان دارد این رنگ در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تولید و طراحی شده است .رنگ تمام پلاستیک از رنگ های با کیفیت بوده و قیمت بالاترین نیز نسبت به رنگ نیم پلاستیک دارد و تا حدود کمی قابلیت شستشو دارد.

رنگ پلاستیک در مقایسه با دیگر رنگ ها از قیمت پایین تری برخودار است و با حلال آب و قدرت خشک شدن سریع،سرعت اجرایی بالایی دارد و کار با آن بسیار ساده تر از دیگر رنگ هاست.تنوع رنگ در این دسته از رنگ ها متنوع و بی نظیر بوده و کار با آن را ساده کرده است.

مزیت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک با حلال آب از جمله رنگ های ارزان قیمت هستند که به سرعت و فقط در عرض چند ساعت کاملاٌ خشک می شوند و به همین علت نقاشی ساختمان با این رنگ را ساده کرده است.این رنگ برای مکان های کم رفت و آمد و کمتر در دسترس می تواند انتخابی مناسب باشد .

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 

انواع رنگ های تمام پلاستیک با وجودی که کیفیت مناسبی دارند اما استفاده از این رنگ چندان طرفداری ندارد،علت این است که این رنگ در مقابل کیفیتی که دارد قیمت بالایی داشته و استفاده از آن بصرفه نیست و افراد ترجیح می دهند به جای پرداخت هزینه ای بالا برای رنگ پلاستیک از رنگ های باکیفیت تر و قابل شستشو استفاده کنند.

رنگ پلاستیک از جمله رنگ هایی است که بهتر است با پیستوله یا غلطک اجرا شود چون این رنگ اگر با قلمو اجرا شود ممکن است رد قلمو تا حدود بسیار کمی بر روی دیوار باقی بماند و این مسئله به خاطر ترکیبات خاص این رنگ است و به همین دلیل استفاده از قلمو و غلطک می تواند بهترین گذینه باشدو رنگ آمیزی مخملی و یکدست ایجاد کند.

کاربرد رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک مانند رنگ های اکریلیک بر پایه آب تولید شده اند اما برعکس رنگ های اکریلیک این رنگ ها قابلیت شستشو ندارد و میزان قابلیت شستشو در رنگ های تمام پلاستیک هم جزئی است .رنگ پلاستیک بر عکس دیگر رنگ ها در ترکیب با تمامی رنگ ها و پوشش های دیوار مورد استفاده قرار می گیرند از جمله کاغذ دیواری و دیگر دیوار پوش ها .

در نصب کاغذ دیواری باید دیوار زیرسازی شده و سطح صاف ایجاد شود تا کاغذ دیواری بدون عیب نصب شود مسلم است که در انتخاب رنگ برای زیرسازی استفاده از رنگ پلاستیک بسیار بصرفه بوده و حتی از این رنگ در انواع سقف ها نیز استفاده می شود و به علت تنوع رنگ بالا قابل ست شدن با هر نوع دیوار پوشی است .

با وجودی که رنگ های بسیار جدید با تکنولوژی های مدرن وارد بازار شده اما همچنان رنگ پلاستیک از پرفروش ترین رنگ های ساختمانی است چون برای سقف ها بهترین انتخاب است و با چند مزایای خاص بیشتر مورد توجه قرار گرفته اول اینکه در طول سالیان تغییر رنگ نمی دهد و دوم اینکه تعرق ناپذیر است چون این رنگ سازگار با گرما و رطوبت است.

  • در رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک اگر زیزکار از جنس گچ باشد برای انجام بتونه باید ابتدا رنگ آستر روی دیوار زده شود تا رنگ بتواند پس از اجرا بر روی دیوار باقی مانده و جذب دیوار نشود.
  • برای تهیه ی بتونه می توان از مقداری گل بتونه و رنگ پلاستیک استفاده کرد تا بتونه مورد نیاز بدست می آید.برای بهتر شدن کیفیت بتونه می توان در تهیه ی بتونه از رنگ اکریلیک استفاده شود.
  • اگر ترک های سطح عمیق باشد باید با گچ پر شود و بقیه  ی ترک های ریز با بتونه اصلاح و دیوار به طور کامل  لکه گیری شود.
  • پس از لکه گیری باید سطح کاملاٌ سنباده کاری شود تا سطحی کاملاٌ صاف و یکدست ایجاد شود .
  • در ادامه کار بسته به میزان خرابی سطح ممکن است با یک دست آستر و سنباده نیاز به لکه گیری مجدد نبوده و رنگ اصلی اعمال شود اما در سطوح با خرابی بالا ممکن است در این مرحله بار دیگر نیاز به لکه گیری و سنباده کاری باشد و از چند دست رنگ برای بالا رفتن کیفیت سطح استفاده شود.

رنگ پلاستیک را می توان بر روی انواع سطوح به کار برد چون این رنگ قابلیت پوشانندگی خوبی دارند ولی باید این نکته را در نظر گرفت که بهتر است در استفاده از رنگ پلاستیک ابتدا رنگ را رقیق تر کرد و در دست های بعدی رنگ غلیظ تر اجرا شود .استفاده از غلطک و پیستونه به یکدست و یکنواخت شدن رنگ در کنار سرعت بخشی فوق العاده به آن کمک می کند و چون بعد از اعمال هر دست رنگ فقط دو تا سه ساعت زمان برای خشک شدن کافی است می توان به سرعت تمامی مراجل رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک را تنها در چند ساعت اجرا و به پایان رساند.