نقاشی ساختمان از اولین دیوار پوش هایی محسوب می شود که در ایران و چندین کشور اجرا می شده،اما ورود کاغذ دیواری ها کم کم جایگاه این دیوار پوش را به خطر انداخت و اکثر افراد علاقمند به طرح های زیبا و رویایی کاغذ دیواری ها بودند. نقاشی ساختمان طرح دار طرح کاغذ دیواری،نیازی بود که تولید کنندگان رنگ های ساختمانی و استادکاران در رفع آن تلاش کردند تا جایگاه نقاشی ساختمان را پس بگیرند.

طرح های کاغذ دیواری به صورت برجسته و طرح ساده و در سبک های کلاسیک ،مدرن ،اسپرت و … موجود هستند که تمامی این طرح ها امروزه با طرح های جذابی که استادکاران نقاش ارائه می کنند اجرا می شود.که شاید این طرح ها در کیفیتی بسیار جذاب تر از طرح های کاغذ دیواری خودنمایی کنند.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

انواع نقاشی ساختمان طرح دار

  • رنگ آمیزی طرح دار با انواع غلطک طرح دار
  • استفاده از رنگ های طرح دار مانند رنگ طرح ترک
  • طرح دار کردن رنگ مانند طرح چرم و چوب
  • نقاشی سه بعدی با شابلون های آماده یا دست ساز
  • رنگ آمیزی پتینه
  • استفاده از ابزاری ساده در طرح دار کردن رنگ سطوح

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

نقاشی ساختمان طرح دار طرح کاغذ دیواری

رنگ آمیزی طرح دار با انواع غلطک طرح دار

غلطک های طرح دار در صد ها طرح متنوع از طرح های طبیعت ، گل و گیاهان ،شاخ و برگ، تصویر حیوانات ،تصویر کلاسیک و اسپرت و … در کیفیت ها و جنس مناسب تولید شده اند.برای  استفاده از غلطک های طرح دار باید کلیه کارهای مرتبط با رنگ آمیزی و زیرسازی را اجرا شده و پس از اجرای رنگ نهایی که بهتر است رنگی هماهنگ با تن رنگ مورد استفاده در طرح دار کردن دیوار باشد استفاده شود.

اگر رنگ زمینه سفید یا کرم باشد می توانید از انواع رنگ ها برای طرح دار کردن دیوار استفاده کنید ولی اگر رنگ زمینه رنگ خاصی باشد باید به رنگ طرح دقت شود. نکته دیگر این است که بهتر است رنگ زمینه رنگی روشن و رنگ طرح رنگی تیره تر نسبت به رنگ زمینه باشد.استفاده از طرح های ریز یا درشت یا طرح های خطوط و عمودی هر یک می تواند برای مکانی خاص مناسب باشد.

استفاده از رنگ های طرح دار

برخی از رنگ ها به نوعی تولید شده اند که ایجاد طرح های متنوعی می کنند برای مثال رنگ ترک که پس از خشک شدن، طرح ترک در آنها ایجاد شده و در چندین رنگ تولید شده اند .از دیگر رنگ های طرح دار می توان به انواع رنگ های بافت دار و سلولوزی اشاره کرد که می توان با ترکیب چندین رنگ و یا با ایجاد اشکال هندسی هر قسمت را با رنگی از انواع رنگ های سلولزی رنگ آمیزی کرد.نقاشان ساختمان با سلایق و ایده های متفاوت می توانند طرح هایی کاملاٌ متنوع اجرا کنند.

استفاده از این سبک اگر در تک دیوار و در نقاط خاصی اجرا شود مطمئناٌ تأثیر بسیار بهتری در ایجاد دکوراسیونی شیک و جذاب خواهد داشت.

طرح دار کردن رنگ

روش دیگر در اجرای نقاشی ساختمان طرح دار ،استفاده از برخی خلاقیت ها است مانند ایجاد طرح چرم که با تکه ای مشما می توانید بر روی رنگ ایجاد کنید بدین صورت که روی رنگ زمینه که بهتر است رنگی تیره تر باشد رنگی روشن تر اجرا کرده و قبل از خشک شدن رنگ روی آن مشما پهن کرده و با چند حرکت ساده و دورانی ،پس از برداشتن مشما حالت چرم در رنگ ایجاد می شود.

 

لینک های مفید:
اجرای میکرو سمنت

 

ایجاد طرح بر روی رنگ از تنوع بی شماری برخودار است چون با خلاقیت استادکاران در ارتباط است و برای مثال طرح هایی دیگر مانند طرح چوب و سنگ و بسیاری دیگر از طرح ها بر روی رنگ ایجاد می شوند.

نقاشی سه بعدی

یکی دیگر از روش های طرح دار کردن رنگ می توان به نقاشی سه بعدی اشاره کرد که با انواع شابلون های آماده و شابلون های دست ساز ایجاد می شود این کار از روش های سخت محسوب می شود اما اگر به دست استادکاری خبره انجام شود نتیجه ای بسیار زیبا و جذاب خواهد داشت

طرح پتینه

یکی از جذاب ترین طرح های مورد استفاده در نقاشی ساختمان که سالهاست مورد استفاده قرار می گیرد طرح پتینه است که در انواع پتینه ورق طلا ،پتینه طرح سنگ و مرمر ،پتینه طرح چوب ،پتینه طرح ترک ،پتینه طرح آجر ،پتینه طرح سنگ ،پتینه طرح بتن ،پتینه طرح چرم ،پتینه طرح ابرو باد ،پتینه طرح کاهگل ، پتینه طرح فرشته ،پتینه طرح موتیف ،پتینه طرح ورق نقره و … در حال اجرا است.

استفاده از ابزاری ساده در طرح دار کردن رنگ آمیزی

طرح دار کردن رنگ آمیزی دیوار ها به شکل کاغذ دیواری می تواند با وسایلی بسیار ساده نیز به شکلی بسیار زیبا صورت بگیرد که برخی از این ابزار در بازار موجود بوده و برخی توسط خود استادکار درست می شود که هر یک می تواند بسیار کاربردی بوده و طرحی جذاب ایجاد کند .

 

 

برای داشتن نقاسی ساختمان طرح دار با استادکار مشورت کرده و او را متوجه سلایق خود کنید تا با راهنمایی استادکاران بتوانید طرحی مورد پسند خود انتخاب کنید.

نقاشی ساختمان طرح دار امروزه جایگاهی بسیار خاص در بین مشتریان یافته است و چون هزینه ی آن نسبت به کاغذ دیواری بسیار کمتر بوده و همچنین در هنگام تعویض رنگ دیوار می توان به سادگی و بدون زحمت با هزینه کمتر دیوار را رنگ آمیزی کرد این روش را به نصب کاغذ دیواری برتری داده است.

در نصب کاغذ دیواری هزینه خرید و نصب کاغذ دیواری بسیار بالا است و در هنگام تعویض کاغذ دیواری باید هزینه ای مزاعف برای زیرسازی دیوار که به علت استفاده از چسب ها آسیب خورده پرداخت شود این مسئله شاید برای برخی مهم نباشد ولی اکثر افراد نقاشی ساختمان را با زیبایی قابل مقایسه با کاغذ دیواری ها با قیمت کمتر را به کاغذ دیواری ها ترجیح می دهند.

نقاشی ساختمان طرح دار طرح کاغذ دیواری