طلا فلزی ارزشمند است که سالیان دراز در زیورآلات ، ظروف و تزئین اماکن تاریخی و مذهبی مانند زیارتگاه ها و کاخ ها مورد استفاده قرار می گرفته.زیبایی و دوام بالای این محصول موجب شده تا همیشه مورد پسند و توجه معماران داخلی و ساختمانی و بیش از هر چیزی برای زیورالات باشد. اما ورق طلا چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

ورق طلا کالایی برای تزئین سقف و ستون ها و دیوار ها بوده و در ترکیب با پتینه نیز بسیار مورد پسند است.برای تزئین سقف ها از دیرباز از این وسیله در کنار آینه کاری ، گچبری و پتینه کاری استفاده می شده است.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

ورق طلا به عنوان پوشش لوکسی در دکوراتیو استفاده می شود و می تواند زیباترین و شیک ترین دکوراسیون را ایجاد کند ورق طلا ورقه ای بسیار نازک و لطیف است که به خوبی می تواند شکل گرفته و مورد استفاده قرار بگیرد.ورق نقره و ورقه مسی نیز از جمله ورقه هایی است که برای تزئین سقف و ستون ها استفاده می شود.

ورق طلا امروزه قیمت بالایی داشته و به همین دلیل زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد اما می توان از جایگزین مناسبی برای آن بهره برد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

یکی از انواع ورق های فلزی که به رنگ طلایی بوده و با ضخامتی در حد میکرون بوده و بافت نرم و لطیفی دارند این محصول با چسب مخصوص خودش قابل اجرا روی سطوح است.

 

لینک های مفید:
اجرای اپوکسی

 

انواع ورق طلا

ورق طلا

ورق طلای عیار دار

یکی از باکیفیت ترین ورق های طلا که همان طور که از نامش پیداست طلای خالص برای تولید آن به کار رفته ،ورق طلای عیار دار است این محصول چون از طلای خالص است پس قیمتی بسیار بالا داشته و قابل مقایسه با ورق طلاهایی که فقط به رنگ طلایی هستند، نیست از این رو از این ورق ها فقط برای مصارف خاصی استفاده می شود.

ورق طلای عیار دار کاربرد های دیگری نیز به غیر از کاربرد در ساختمان های مسکونی ، تاریخی و مذهبی دارند کاربردهایی همچون استفاده در برخی مواد خوراکی و  ساخت مجسمه ها ، ساخت مبلمان مجلل و …

 

ورق طلای پایه فلز

این نوع از ورق طلا ها برعکس ورق طلای عیار دار جنسشان از فلزات بوده و هیچ طلایی در آنها به کار نرفته، اما چون به رنگ طلایی است و با ضخامت میکرون طراحی شده و جلا و براقیتی عالی داشته و با انعطاف پذیری مناسبی که دارد، به خوبی قابل اجرا روی سطوح است پس می توان از این محصول در کارهای ساختمان و تزئین سقف و ستون ها و هر قسمتی از ساختمان که مایل باشید، استفاده کرد.

از ورق طلای پایه فلز می توان برای ساخت تزئینات ساختمانی همچون پتینه کاری برای ساختمان های مسکونی و تجاری و آبینه ها استفاده کرد.از ورقهای طلا می توان در سقف و ستون ها و حاشیه دور درب ها و طراحی های روی دیوار و هر قسمتی که اراده کنیدو حتی روی شیشه ، سنگ ، چوب و …  مصرف شوند تا خانه یا ساختمان ساده ی شما را به محیطی بسیار شیک و لاکچری تبدیل کنند بدون اینکه هزینه سنگینی برای ورق طلای عیار پرداخت کرده باشی.

از ورق طلا در فضای دکوراسیون داخلی لابی بسیار استفاده می شود چون نمای چشمنواز و بی نظیر به محیط لابی می بخشد. ورق های نقره و مس نیز در تزئین لابی بکار می رود که در بیشتر شدن زیبایی دکوراسیون تأثیری بسزا دارند.

ورق طلا در میکروسمنت دیوار کافه و یا رستوران نیز مورد پسند بوده و بسته به سبک محیط قابلیت اجرا دارد چون میکروسمنت برجسته سازی دکوراتیو است که در ترکیب با ورق طلا زیبایی صد چندان به خود می گیرد.

قاب های پلی اورتان یکی از پوشش های بسیار دوستداشتنی در دکوراسیون سقف ها و دیوار ها می باشند و می توان برای زیباسازی بیشتر پلی اورتان از ورق طلا استفاده کرد

ورق طلا

ورق طلای مایع 

همان طور که از نام این محصول مشخص است این ورق طلا به صورت مایع طراحی و تولید شده است که به نام آب طلا شناخته می شود.این محصول درخشندگی بسیار عالی داشته و کاربردی ساده و سریع تر از ورق های طلا دارند و می توان از آب طلا برای رنگ آمیزی سقف و دیوار ها ، ستونها ، دور درب ها ، ابزار ها و … به راحتی استفاده کرد.

آب طلا بر پایه آب تولید شده پس می توان ابزار مورد استفاده در این اجرای آن را با آب به راحتی شستشو داد البته بهتر است این کار قبل از خشک شدن رنگ انجام شود.

 

پودر طلایی

این پودر نیز می تواند عمل کردی همچون ورق طلا داشته باشد پس آن را با وارنیش مخلوط می کنند تا تبدیل به مایع شود اما چون وارنیش ایرانی بی کیفیت بوده و وارنیش های خارجی بسیار گرانقیمت هستند می توان از جایگزینی بسیار عالی اما ارزانقیمت تر استفاده کرد.

شما می توانید به جای وارنیش از جایگزین بسیار بهتری با عملکرد عالی برای حل کردن پودر استفاده کنید این جایگزین مقداری روغن جلا و تینر روغنی است که هم کیفیت کار را افزایش می دهد و هم جلا و درخشندگی پودر طلا را دوچندان می کند.

این پودر ها در رنگ های طلایی ، مسی ، نقره ای نیز موجود هستند که می توان از ترکیب این چند رنگ برای دکوراسیونی فوق العاده استفاده کرد.

امروزه به علت سهولت در استفاده و کیفیت خوب این پودر ها از آنها برای پتینه کاری درب های خروجی و ابزار ها وگچبری ها در سطح وسیعی استفاده می شود.

golden pop design 12

جمع بندی نهایی

استفاده از ورق طلا در زیباسازی دکوراسیون و تزئین آن نقشی اساسی دارد و می تواند تغییری فوق العاده به محیط ببخشد و چون روق طلای فلزی در بازار موجود است می توان با هزینه کم به خواسته خود برسید و در کنار این نوع از ورق طلا ها می توان از آب طلا و یا طلا پودری نیز استفاده کرد و از زیبایی آن کمال استفاده را برد .برای دریافت پاسخ سؤالات خود در رابطه نحوه ی اجرای کار و هزینه خرید و دستمزد اجرت اجرای ورق طلا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.