رنگ آمیزی سقف شاید در ظاهر کاری بسیار ساده و سریع باشد اما در واقع اینگونه نیست و رنگ آمیزی سقف کاری زمانبر و سخت است .در نقاشی ساختمان استادکاران برای شروع کار نقاشی اول از سقف ها شروع می کنند و پس از پایان رنگ آمیزی سقف نوبت به دیوار ها می رسد.

لکه گیری و زیرسازی سقف ها و دیوار ها می تواند همزمان اجرا شود ولی در اجرای رنگ آمیزی بهتر است اول رنگ آمیزی سقف انجام شود سپس دیوار ها علت این امر به پاچش رنگ برمی گردد پس بهتر است اول سقف رنگ شود تا نگرانی از بابت پاچش رنگ نداشته و نیاز نباشد دیوار ها را با مشماهای مخصوص پوشش داد.

 

لینک های مفید:
نقاشی نمای ساختمان

 

از نکات دیگر که در رنگ آمیزی سقف ها مهم است می توان به این نکته اشاره کرد که در زمان خیس بودن رنگ سقف نباید گردوخاک در محیط ایجاد کرد چون این گردوغباک مستقیماٌ روی رنگ سقف چسبیده و کیفیت رنگ سقف را کاهش می دهد به همین دلیل بهتر است کار نقاشی ساختمان پس از پایان کلیه ی کارهای جانبی مانند کاشی کاری یا نصب کابینت و یا هر کار دیگری که موجب ایجاد گردوغبار زیادی می شود، اجرا شود.

اجرای رنگ آمیزی در نقاطی مانند سرویس های بهداشتی و آشپزخانه متفاوت از دیگر نقاط ساختمان های مسکونی یا اداری و تجاری می باشد چون در این نقاط رطوبت زیاد است و در آشپزخان ها با بخارات چربی و مواد غذایی سقف خیلی زود کثیف می شود و نیاز به تمیز کاری دارد پس این نقاط برخلاف دیگر قسمت ها باید با رنگ های ضد آب مانند رنگ های اکریلیک و یا روغنی رنگ آمیزی شود تا بتوان هرازچند گاهی سقف را تمیز کرد.

رنگ آمیزی سقف بهتر است با چه رنگ هایی انجام شود

برعکس دیوار ها که پیشنهاد می شود از اغلب رنگ ها برای زیبایی و جلوه بیشتر دکوراسیون استفاده شود برای رنگ آمیزی سقف ها استفاده از رنگ ها ی مختلف چندان جذابیتی نداشته و پیشنهاد نمی شود مگر اینکه سقف دارای گچ بری های شکیلی باشد که در این صورت می توان از دو رنگ ملایم و یا استفاده از طرح های ظریف پتینه یا بلکا استفاده کرد.

علت این است که در تزیین دکوراسیون دیوار ها شاخص بوده و باید بیشتر زیبایی در دیوار ها و لوازم متمرکز باشد و اگر سقف ها با رنگ هایی متفاوت رنگ شودند اگر رنگ مورد استفاده با دکوراسیون هماهنگ باشد در کنار ایجاد حس کوتاه بودن سقف از زیبایی دیوار ها خواهد کاست و همچنین اگر سقف در رنگی کاملاٌ متفاوت از دکوراسیون رنگ آمیزی شود از زیبایی محیط کاسته و حس بی نظمی را در محیط القاء می کند.

بهترین رنگ مورد استفاده در سقف

می توان با قاطعیت گفت بهترین و پراستفاده ترین رنگ ها در دنیا برای سقف ها استفاده از رنگ سفید است این رنگ با مزایای بی شمار و ایجاد فضای دلباز محیطی زیبا و آرامش بخش ایجاد می کند.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

از فواید کلی رنگ سفید شامل :

  • رنگ سفید از رنگ های خنثی بوده و در کنار رنگ های گرم یا سرد مانع ایجاد حس بی نظمی و شلوغی در محیط می شود.
  • رنگ سفید نور را منعکس کرده و در مکان های با نور گیری کم موجب روشن تر شدن محیط می شود.
  • رنگ سفید با ایجاد حس عمق دادن و بزرگ نشان دادن محیط می تواند سقف را بلند و عمیق جلوه داده و از ایجاد احساس خفقان و کوتاه بودن سقف جلوگیری کند.
  • رنگ سفید با تمامی رنگ ها هماهنگ بوده و رنگ دکوراسیون شما هرچه باشد با رنگ سقف مچ شده و حس زیبایی فوق العاده ای در محیط ایجاد می کند.
  • در سقف های حاوی گچ بری نیز بهتر است از رنگ سفید به عنوان رنگ زمینه و از دیگر رنگ ها به میزان بسیار اندک در دور تا دور سقف و گچبری استفاده کرد.
  • استفاده از رنگ های جیغ در سقف تمرکز افراد را به سقف جلب کرده و از زیبایی محیط می کاهد و استفاده از رنگ های تیره نور محیط را به شدت کاهش داده و احساس خفقان ،بخصوص در افراد دورن گر ایجاد می کند. در حالی که رنگ سفید تمرکز را به زیبایی های دکوراسیون افزایش داده و همچنین حس راحتی را در افراد با هر نوع روحیه ای القاء می کند.

سقف کاذب

آموزش نقاشی ساختمان - نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان در ملارد کرج

نقاشی ساختمان در کمالشهر کرج

نقاشی ساختمان در عظیمیه کرج