رنگ اکریلیک از رنگ های جدید و پرطرفدار در میان مشتریان در اکثر کشورها بخصوص کشورهای پیشرفته است.این رنگ بر پایه رزین های اکریلیک ساخته شده و این رزین ها از پلیمریزاسیون اسید کلریک ، متاکریلیک اسید و مشتقات تشکیل شده است.

رنگ های اکریلیک در ابتدای تولید برای رنگ آمیزی خودروها مورد استفاده قرار می گرفتند اما بعد ها از این رنگ در رنگ آمیزی ساختمان ها نیز استفاده شد و با ویژگی های ممتازش توانست جایگاه محکمی در رنگ آمیزی ساختمان بیابد.

انواع رنگ اکریلیک بر حسب نوع حلال

رنگ های اکریلیک در دو دسته پایه آب و پایه حلال تولید و عرضه می شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

بهترین برند رنگ های اکریلیک 1400

 

لینک های مفید:
رنگ آمیزی ساختمان

 

رنگ اکریلیک پایه آب

رنگ های پایه آب بر پایه آب بوده و در آب حل می شوند و به همین دلیل موجب آلودگی محیط زیست نشده و گازهای سمی تولید نمی کنند از این رو آسیبی به افراد و محیط زیست نمی رسانند.از دیگر ویژگی های ممتاز در این رنگ بدون بود بودن و همچنین بالاتر بودن سرعت اجرای این رنگ ها است و در هنگام اجرا رنگ با سرعت بیشتر خشک می شود.

رنگ اکریلیک پایه حلال

دسته دیگر از رنگ های اکریلیک که مقاومت و دوام بیشتری داشته و قدرت شستشوی بالاتری دارند از ترکیبات نفتی و هیدوکربنی تشکلیل شده و پایه حلال می باشند این رنگ ها در آب حل نشده و با داشتن ترکیبات سنگین نفتی موجب آلودگی محیط زیست می شوند و بوی نامطبوعی نیز دارند.

رنگ آمیزی آشپزخانه 1400

انواع رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک در سه دسته رنگ اکریلیک مات ،رنگ اکریلیک نیمه براق و رنگ اکریلیک براق تولید و عرضه می شوند که در ادامه هر یک از این رنگ ها را بررسی خواهیم کرد.

رنگ اکریلیک مات

انی رنگ یکی از رنگ های جذاب در میان رنگ های اکریلیک است که انعکاس نور نداشته و پوشانندگی خوبی دارد و با فرمول لاتکس صددرصد و بر پایه آب تولید شده اند .رنگ اکریلیک مات سرعت اجرایی و خشک شدن بالایی داشته و قابل اجرا در انواع سطوح می باشد.

رنگ اکریلیک مات برای اجرا در دیوار ها و سقف و پارکینگ بسیار مناسب است چون نور را منعکس نمی کند و این مسئله دو مزیت دارد اول اینکه انعکاس نور چشم را آزار داده و آرامش محیط را کاهش می دهد و دوم اینکه کوچکترین عیوبی در گچکاری و زیرسازی سطح وجود داشته باشد در استفاده از رنگ اکریلیک براق کاملاٌ نمایان خواهد بود.

رنگ اکریلیک مات از پوشانندگی و قدرت چسبندگی بالایی برخوردار بوده و می توان مساحت بیشتری در مقایسه با دیگر رنگ های اکریلیک با این رنگ ،رنگ آمیزی کرد.و همچنین نور خورشید نمی تواند کیفیت رنگ را کاهش دهد .از معایب رنگ اکریلیک قابلیت کمتر در شستشو و تمیز شدن است چون این رنگ تخلخل بیشتری داشته و آلودگی ها در بین ذرات این رنگ نفوذ می کنند و تمیز کردن آنها به طور کامل ممکن نیست.

 

لینک های مفید:
قیمت نقاشی ساختمان 1401

 

 اجرای رنگ اکریلیک مات

برای اجرای رنگ اکریلیک مات باید قبل از هر کاری سطح مورد نظر کاملاٌ تمیز شده و هیچ آلودگی بر روی سطح باقی نماند سپس اول سقف ها و بعد دیوار ها رنگ آمیزی شوند در رابطه با اینکه چند دست رنگ لازم است باید بگوییم که این مطلب به زیرساز و رنگ قبلی سطح بستگی داشته و باید به اندازه ای رنگ آمیزی اجرا شود که سطح کاملاٌ پوشش داده شده و رنگی یکدست ایجاد شود.

رنگ اکریلیک نیمه براق

رنگ نیمه براق اکریلیک دوام و مقاومت بسیار خوبی داشته و کمی انعکاس نور را دارد این رنگ دارای پیگمنت تیتانیوم دی اکساید بوده و درخششی متوسط دارد .مقاومت بالا در برابر نور خورشید داشته و برعکس رنگ های روغنی تغییر رنگ نمی دهد.حلال رنگ اکریلیک نیمه براق آب است اما پس از خشک شدن مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.از این نوع رنگ می توان برای رنگ آمیزی سطوح گچی،سیمانی ، آجری ،نمای ساختمان ، تمامی نقاط دیوار ها و سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار داد.

این رنگ در برابر فرسایش ، ترک خودرگی و پوسته پوسته شدن مقاومت بسیار خوبی دارد و قابلیت تمیز شدن نیز دارند .پوشانندگی و چسبندگی رنگ های نیمه براق و همچنین قابلیت شستشو ی خوب این رنگ ها از دیگر مزایای آنها محسوب میشود.شاید به طور کلی بتوان گفت تنها عیب این رنگ در درخشش و قابلیت شستشوی کمتر این رنگ نسبت به رنگ روغنی است.

اجرای رنگ اکریلیک نیمه براق

در اجرای رنگ اکریلیک نیمه براق در ابتدا سطوح را به طور کامل تمیز و گردگیری کرده و با رفع کلیه عیوب سطح و زیرسازی کامل اجرای رنگ را آغاز کرد تا کیفیت رنگ آمیزی نهایی بی نقص باشد.برای بالا بردن کیفیت رنگ نهایی چند نکته را در نظر داشته باشید اول اینکه رنگ زمینه را تا حد امکان پاک کنید و سپس اول سقف ها و سپس دیوارها را رنگ آمیزی کنید.

رنگ اکریلیک براق

یکی دیگر از رنگ های اکریلیک،انواع رنگ های اکریلیک براق است که از جمله رنگ های بسیار باکیفیت در رنگ آمیزی نمای ساختمان است.این رنگ ها بر پایه رزین های اکریلیک و آب تولید شده و درخشش مطلوبی دارند و در کنار ظاهر براق و زیبا مقاومت خوبی در برابر رطوبت و آب دارند و همچنین در برابر نور خورشید کیفیت و زیبایی خود را از دست نمی دهند.سرعت اجرایی این رنگ متوسط بوده و مقاومت و دوام خوبی دارد .از معایب این رنگ نمایان کردن ایرادات سطح به علت انعکاس نور است که استفاده از آن را در نماها محدود کرده و همچنین براقیت و درخشش این رنگ در سطحی پایین تر از رنگ های روغنی براق قرار دارد.

اجرای رنگ اکریلیک براق

در استفاده از این رنگ نیز باید سطوح را کاملاٌ تمیز کرده و پس از اجرای صحیح زیرسازی که باید با حساسیت بیشتری در اجرای رنگ اکریلیک براق،زیرسازی اجرا شود سپس بعد از خشک شدن کامل زیرسازی ،رنگ نهایی اجرا شود.توجه داشته باشید که در اجرای رنگ اکریلیک  براق سرعت خشک شدن رنگ کند است و باید قبل از اجرای هر مرحله از خشک شدن کامل سطوح اطمینان حاصل کنید.

قیمت اجرای رنگ اکریلیک

قیمت اجرای رنگ اکریلیک بالا تر از رنگ های روغنی است که علت آن پوشش دهی پایین تر رنگ اکریلیک  نسبت به رنگ روغنی و همچنین گرانقیمت تر بودن این رنگ نسبت به دیگر رنگ ها است اما در این گروه ساختمانی سعی شده قیمت ها بر حسب برخی شرایط با اعمال تخفیفاتی،منصفانه برآورد شود.پس برای کسب اطلاع از هزینه نقاشی ساختمان با کارشناسان این گروه تماس حاصل فرمایید تا قیمتی دقیق همراه با تخفیفات دریافت کنید.

رنگ آمیزی دیوار راهرو و راهپله 1400